fcb.portal.reset.password

Tencent Weibo FC Barcelona

La posada en marxa de la nova pàgina del FC Barcelona a Tencent Weibo (http://t.qq.com/fcbarcelona) ha estat tot un èxit. L'endemà de la signatura de l'acord de col·laboració entre ambdues entitats ja es va activar el compte del Barça en el que es coneix com el 'Twitter xinès' i en les primeres dotze hores ja es va superar la xifra dels 50.000 seguidors. L'acord, que obre la porta a la presència del FC Barcelona a les xarxes socials xineses, permet desenvolupar una aliança estratègica amb l'empresa Tencent, que compta amb més de 300 milions d'usuaris registrats, i és el primer pas per consolidar el barcelonisme al país més poblat del món.

"Ja sabíem que el Barça és l'equip de futbol preferit de la Xina, però el volum de fans en aquestes poques hores de l'estrena i especialment, el ritme d'interactivitat d'aquests primers usuaris, refermen aquesta realitat", afirma Dídac Lee, directiu responsable de Noves Tecnologies i un dels integrants de la delegació blaugrana que aquests dies ha viatjat al país asiàtic. "Si comparem el ritme de creixement de Twitter amb Tencent Weibo, veurem que el volum de seguidors a la Xina podria ser el mateix que el de tots els altres països junts", preveu Lee.

De fet, la resposta xinesa ha estat espectacular. Ara el Barça té més de 60.000 usuaris i el volum de respostes i fidelització dels articles penjats a Tencent Weibo és espectacular. El primer missatge de benvinguda va ser respost per més de 20.000 persones i les diverses actualitzacions de continguts tenen una mitjana de més de 5.000 respostes.

"La Xina és un país on tenim molts fans i la forma més fàcil d'arribar-hi és a través dels continguts digitals. El FC Barcelona considera que un acord amb la principal empresa tecnològica del país ens ajudarà a expandir el barcelonisme", considera Lee.

Líders a Google+

Juntament amb la difusió del sentiment blaugrana a les xarxes socials xineses, el Barça continua la seva expansió digital amb la primera posició com a principal club esportiu del món a Google+. El Barça ja és líder a les principals xarxes socials. A Facebook ja compta amb més de 23 milions de fans, mentre que a Twitter en els tres principals comptes (català, castellà i anglès) ja hi ha més de 4,5 milions de 'followers'.

Ara, a més, el Barça s'ha convertit en el primer club del món en nombre de seguidors a Google+, amb més de 22.000, per davant dels Dallas Cowboys o el Chelsea FC. I és que el FC Barcelona va participar en el llançament mundial dels perfils professionals de la xarxa social de Google, juntament amb altres empreses i entitats com l'Unicef.

Tornar a dalt