fcb.portal.reset.password

El president Sandro Rosell i el directiu Didac Lee, presents a la signatura de l'acord entre el FC Barcelona i Mobile World Capital / FOTO: ÀLEX CAPARRÓS - FCB

El món de l'esport es connecta a la indústria de les comunicacions mòbils. La Mobile World Capital i el Futbol Club Barcelona han signat un acord de col·laboració per impulsar iniciatives d'emprenedors i empreses TIC que desenvolupen serveis innovadors per a mòbils en l'àmbit esportiu. Les dues entitats també han de promoure la creació d'aplicacions que millorin l'experiència de veure o seguir un partit de futbol.

La signatura de l'acord de col·laboració ha estat subscrita en el marc del Mobile World Capital, en un acte en què han participat Sandro Rosell, president del FC Barcelona; John Hoffman, CEO de GSMA, Agustín Cordón, director general de Fira Barcelona, ​​i Dídac Lee, directiu responsable de Noves Tecnologies del FC Barcelona.

Aquest acord implica, d'una banda, dur a terme accions conjuntes en el marc del programa "Mobile Entrepreneurship Competition" de la Mobile World Capital, encarregat de potenciar la creació de solucions mòbils innovadores oferint a les 'start-ups' tecnològiques noves oportunitats de negoci, assessorament empresarial i ajuda financera per al seu desenvolupament a Barcelona, ​​capital mundial del mòbil pel període 2012-2018.

El Futbol Club Barcelona integrarà en aquesta iniciativa de la Mobile World Capital el seu programa FCB APPS, per mitjà del qual vol impulsar el sector mòbil vinculat a l'esport. "La capitalitat 'mobile' de Barcelona ofereix el millor escenari per potenciar aquest programa", ha afirmat el directiu Dídac Lee. "El FC Barcelona fa una crida als millors emprenedors i desenvolupadors del món perquè presentin les seves propostes d'aplicació mòbil orientades al futbol o l'esport en general", ha considerat Lee, que ha subratllat que aquest acord amb la MWCapital "és una gran oportunitat per donar al programa més projecció internacional".

Enriquir l'experiència de l'usuari

En aquest sentit, ambdues entitats llançaran un programa internacional per captar les millors aplicacions que traslladin els valors i l'esperit del Barça. Les propostes seleccionades podran optar a ajudes financeres i assessorament per desenvolupar-se i posicionar-se al mercat.

"El FC Barcelona vol aportar la seva col·laboració per transformar Barcelona en una ciutat de referència mundial al voltant de l'àmbit 'mobile'", ha afirmat el president del FC Barcelona, ​​Sandro Rosell, que ha destacat "la satisfacció del Club per poder col·laborar en tots els projectes que ajudin a impulsar i enfortir la imatge i l'economia de la ciutat i del país". Rosell considera que "l'aposta del Barça per les noves tecnologies en els últims temps ha estat manifesta però creiem que encara queda molt camí per recórrer. Aquest acord de col·laboració ens permetrà oferir millors serveis als nostres socis i aficionats a través de les aplicacions mòbils".

Així mateix, John Hoffman, conseller delegat de GSMA Ltd, ha destacat: "Estem molt satisfets que el Futbol Club Barcelona se sumi al Mobile World Capital. Les dues entitats no només treballaran conjuntament per oferir als aficionats al futbol de Barcelona i de tot Espanya noves experiències, sinó que també ajudaran a impulsar noves oportunitats empresarials per a les companyies del sector mòbil. Estem molt il·lusionats i desitjant treballar junts per promoure la Mobile World Capital Barcelona".

Per la seva banda, el director general de Fira de Barcelona, ​​Agustín Cordón, ha assenyalat que "la implicació del FC Barcelona al projecte de la Mobile World Capital constitueix una valuosa aportació pel prestigi que té el Club a tot el món, on és admirat pel seu esperit esportiu i els valors que encarna i transmet". Cordón ha afegit que la col·laboració que s'estableix amb el club blaugrana "contribuirà, sens dubte, a generar encara més interès per les grans possibilitats de les aplicacions mòbils en el camp del lleure i l'esport".

Participació en el programa 'M-Content'

A més, l'acord també preveu la participació del Futbol Club Barcelona en el programa 'M-Content' de la Mobile World Capital, dirigit a promoure nous serveis mòbils que enriqueixin l'experiència d'oci i entreteniment dels usuaris. En concret, la col·laboració se centrarà en el projecte 'Enhanced Football Experience', pensat per impulsar noves aplicacions i serveis que millorin l'experiència de veure o seguir un partit de futbol dins o fora del camp.

Més d’1,4 milions de descàrregues cada dia

Cinc milions d'espanyols utilitzen actualment aplicacions mòbils i cada dia es descarreguen a Espanya 1,4 milions d''apps', més de 16 per segon. En l'àmbit mundial, les vendes d'aplicacions podrien arribar aquest any als 11.000 milions d'euros, segons fonts del sector.

El sector de les 'apps' és un mercat amb un gran creixement, en part a causa de l'augment de les vendes de 'smartphones': el 2011 van créixer un 58% respecte al 2010, i es van aconseguir els 472 milions d'unitats al món. A Espanya hi ha 34,8 milions de dispositius preparats per utilitzar aplicacions, entre aquests, 19 milions d'ordinadors, 14,8 milions de 'smartphones', 1,1 milions de televisors amb accés a internet i 900.000 tablets.

Tornar a dalt