Òscar Grau presenta el Pla Estratègic del Club al Fórum Europa. Tribuna Catalunya

Òscar Grau presenta el Pla Estratègic del Club al Fórum Europa. Tribuna Catalunya

El director executiu explica les línies mestres del full de ruta i els reptes de gestió per “ser la institució més estimada, admirada i global”

El director executiu del FC Barcelona, Òscar Grau, ha presentat el Pla Estratègic del Club 2016-2021 en el marc de l’esmorzar informatiu Fórum Europa. Tribuna Catalunya, organitzat per Nueva Economía Fórum, celebrat a l’Hotel Palace. Grau ha fet una exposició davant representants dels sector econòmics, socials i institucionals de la ciutat sobre el full de ruta i els reptes de gestió de l’Entitat per tal de “ser la institució esportiva més estimada, admirada i global”.

El màxim executiu del Barça ha estat presentat pel president Josep Maria Bartomeu com “el líder d’aquest repte”. “L’Òscar representa aquests esportistes que s’han format al Club i que hem anat seguint fins a arribar a ser uns professionals d’èxit, com volem fer amb el projecte Masia 360. Fa molts anys que el conec, vam estudiar junts. Va arribar al Club per fer créixer les FCBEscoles i ara en tenim més de 25 a tot el món. Treballar al Barça és molt complex, però segur que l’Òscar tindrà molt d’èxit, tots ho desitgem perquè si va bé el Barça, van bé moltes coses a Catalunya”.

Grau va detallar les cinc grans línies estratègiques del Club per a aquest període: l’excel·lència esportiva, la implicació social, el desenvolupament d’infraestructures esportives, la marca i el seu posicionament global i la gestió i la sostenibilitat econòmica. “Volem ser un motor de canvi en el món de l’esport. Hem passat de ser un club petit, local i analògic a ser un club gran, global i digital. Volem ser diferents i ser els millors”.

El director executiu del Club també ha detallat alguns dels 26 projectes que formen part d’aquest full de ruta de la gestió del Club en el mandat, com el repte de tenir seccions professionals femenines a més del futbol, aprofitar tot el coneixement generat durant dècades i convertir el Barça en un hub d’innovació amb FCB Universitas, acompanyar tots els esportistes amb el projecte Masia 360, millorar les relacions institucionals esportives, la implicació social, treballar amb el món penyístic, impulsar les seccions amateurs, dotar de més recursos la Fundació, “que és una de les eines que ens ajuda a projectar la imatge del Barça al món” i construir l’Espai Barça.

En aquest sentit, Grau ha confirmat que un cop aprovats els tràmits urbanístics a Sant Joan Despí, “esperem poder començar les obres del Miniestadi al juliol del 2017” i que “s’està treballant amb l’Ajuntament de Barcelona en la modificació del Pla General Metropolità” per tal de poder afrontar els projectes de la remodelació del Camp Nou i construir el Nou Palau Blaugrana. “Aquest és un projecte de ciutat. Volem el millor projecte per a Barcelona i el país i fer la remodelació del Camp Nou, perquè sigui el millor estadi del món. Esperem que s’aprovi la modificació del Pla General Metropolità amb l’objectiu de poder començar les obres al juliol del 2018”.

“Hem de ser estrictes en els pressupostos”

El màxim executiu del Club ha destacat la importància de gestionar el Club amb una “organització matricial” i de manera “sòlida i rigorosa”. “Hem de ser molt estrictes en els pressupostos, no podem tornar-nos bojos. Hem de complir –ha afegit- amb les ràtios d’endeutament i les ràtios de percentatge de massa salarial en el pressupost”. Grau considera indispensable que el Club aconsegueixi objectius comercials que li permetin obtenir els recursos necessaris per afrontar els reptes de les línies estratègiques i ha explicat la importància dels acords amb Rakuten, la recerca de nous patrocinadors i projectes com l’acord amb Mission Hills, aprovat per l’Assemblea per construir una FCBEscola a Hainan “que ens ajudaran a posicionar la marca Barça en mercats estratègics i d’un gran potencial com la Xina”.

Finalment, Òscar Grau també ha assegurat que entre els punts destacats de la gestió consten la transformació tecnològica i digital, l’aposta per la innovació, “l’àrea més transversal” i la voluntat de promocionar “el gran talent que tenim al Club”.
Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut