Jordi Cardoner: “Volem impactar a Los Angeles”

Jordi Cardoner: “Volem impactar a Los Angeles”

El vicepresident primer, així com el nou Managing Director de l’oficina de Nova York, Xavier O’Callaghan, aposten per desenvolupar la marca Barça als Estats Units

Durant l’acte que ha organitzat el FC Barcelona i que s'ha dut a terme a la icònica platja de Venice Beach, amb activitats esportives i lúdiques per a tothom, el vicepresident primer Jordi Cardoner ha valorat de forma molt positiva l’impacte que està tenint el FC Barcelona en el territori nord-americà. “Avui ja no som nous al territori americà, avui ja hi tenim una experiència. Durant el darrer curs escolar hem arribat a 300 estudiants de tres escoles del barri de Queens, sempre amb el suport de l’Administració, en aquest cas del Departament d’Educació de Nova York, i de Goya Foods com a sponsors”.

“Los Angeles és prioritari i hi volem impactar. Perquè d’alguna manera el FC Barcelona es planteja també aquí fer realitat el ‘Més que un Club’. No parlem tan sols d’excel·lència esportiva i no fem referència a jugadors i jugadores, que evidentment formen part del nostre entorn, si no que parlem de l’eina que representa la nostra metodologia, el FutbolNet, per integrar nois i noies i fer front a la violència. En molts d’aquests barris i comunitats hi ha conflictes i els volem atenuar amb la pràctica de l’esport i posar-ho en valor”, ha assegurat Cardoner.

“En aquest cas a Los Angeles hem pogut treballar amb 60 nens i nenes d’un districte conflictiu, el districte 9,  que té importants reptes socials. Estem convençuts que estem en un entorn de lluita social on un cop mes l’esport pot catalitzar les voluntats d’atenuar aquestes conflictivitats”, conclou el vicepresident primer.

O’Callaghan: “Hem de liderar el creixement del futbol en aquest mercat”

També ha parlat el nou director de l’oficina de Nova York, Xavier O’Callaghan, que està convençut de que “tenim molt de camí per recórrer i una marca que és la més potent del món del futbol i una de les més importants que existeixen". "Els estudis demostren que en els Estats Units, el Barça està molt ben posicionat i el perfil dels nostres seguidors és molt jove, un 76% per sota dels 35 anys. El Barça ha de liderar el creixement de la indústria del futbol en aquest mercat emergent”, ha afegit.

O’Callaghan destaca la importància de les gires i del contacte directe amb els aficionats. “Una de les claus per reforçar la marca és que ens coneguin més i de més a prop, per això les gires són tant importants. Tornem per segon any consecutiu als Estats Units i notem que la gent té un gran interès pel Barça. Hem de saber transmetre que som un club diferent, que som més que un Club per moltes raons, i que ens coneguin no només per tenir a cracs com Messi, Suárez, Coutinho, Piqué... si no perquè tenim una Masia que és un referent en la formació d’esportistes, una Fundació que ajuda a més d’un milió i mig de nens de tot el món, o que volem liderar la recerca i la innovació en la indústria de de l’esport amb el Barça Innovation Hub”.

Per últim, el director de l’oficina de Nova York reconeix que l’aposta del Club de fer una gira mixta incorporant la presència del Barça Femeni ha de servir d’impuls en el desenvolupament de la marca Barça en aquest país. “L’aposta per la dona i l’esport femení és estratègica, i en els Estats Units el pes que té la dona en el món del futbol és molt gran. Per això tenim una gran oportunitat d’expandir la nostra marca en aquest mercat gràcies al Barça Femení i a l’equip que volem tenir en el futur en la lliga National Women Soccer League (NWSL). Hem estat pioners a l’organitzar una gira mixta i podem ser el primer club europeu en tenir un equip professional en aquesta lliga”.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut