Dissabte 21 de març de 2026, Almendralejo (Badajoz) va acollir la 14a Trobada de Penyes d’Extremadura i el 15è aniversari de la Peña Barcelonista “El Pino” d’Almendralejo, una cita destacada del calendari penyístic que va reunir prop de 400 assistents al sopar commemoratiu. La representació del FC Barcelona va estar encapçalada per Rafael Pichardo, membre de la Comissió Social del Club, i per Esteban Vigo, vicepresident de l’Agrupació de Jugadors. 

Recepcions institucionals i agenda oficial

La jornada va iniciar-se al Teatro Carolina Coronado, on el Sr. Rafael Pichardo va ser rebut per les autoritats locals abans de participar en una visita turística per la ciutat i en un vi d’honor amb els representants de les penyes assistents. 

Entre les autoritats presents destaca la presència de Jose María Ramírez, alcalde d’Almendralejo, de Raquel del Puerto, presidenta de la Diputació de Badajoz, d’Adoración Gutiérrez, secretària general de Relacions amb l’Assemblea  i de diversos regidors de l’Ajuntament d’Almendralejo.

La representació penyística va reunir presidents, delegats i membres de les Agrupacions Territorials d’Andalusia, Galícia, Castella-la Manxa, Astúries, Cantàbria i Castelló, a més dels responsables de l’Agrupació Territorial d’Extremadura, encapçalats per Miguel Ángel Cruz, delegat del Consell Consultiu de Penyes de la zona. 

Dinar de germanor i trobada de penyes

Al migdia, els i les participants es van reunir als Salones La Gran Familia per celebrar el dinar popular de la Trobada, amb una assistència de 250 persones. L’àpat va ser un espai de convivència entre penyistes d’arreu d’Extremadura, amb la participació destacada del president de la penya amfitriona, la PB “El Pino” de Almendralejo, Pedro Sánchez

A la tarda, la comitiva blaugrana, encapçalada per Rafael Pichardo i Esteban Vigo, va ser rebuda a l’Ajuntament de la localitat extremenya, on l’alcalde Jose María Ramírez va donar la benvinguda oficial. Els representants del FC Barcelona van lliurar una placa commemorativa i van signar el Llibre d’Honor de la ciutat.

Gala del 15è aniversari i sopar commemoratiu

La celebració central es va reprendre al vespre, novament als Salones La Gran Familia, on més de 400 assistents, representant més de 48 penyes d’Extremadura van gaudir del sopar de gala del 15è aniversari.

Tots els discursos van anar acompanyats d’un intercanvi d’obsequis, un element tradicional de germanor penyística, i d’un emotiu homenatge al president de la penya amfitriona.

La PB “El Pino” d’Almendralejo, fundada el 5 de febrer de 2011, compta actualment amb 150 socis, organitza viatges anuals per veure el Barça a l’Spotify Camp Nou (i manté una intensa activitat social, amb dinars de germanor i assemblees regulars. 

DSC03441

 

Força Barça
label.aria.fire
Força Barça label.aria.forcabarca label.aria.forcabarca