Luis Manuel Cáceres, conegut per tothom com a Lolo, afronta aquesta temporada la seva última participació a la 13a Barça Academy World Cup. Una trajectòria que va començar als cinc anys, arriba al seu final després de representar la Barça Academy República Dominicana des de l’any 2016.  

Des de la seva primera edició, el Lolo ha crescut sota la metodologia i els valors del Club. Un  jugador fidel, constant i compromès, que ha viscut cada edició com una oportunitat única per aprendre i somiar en gran.

Un camí de creixement sota pals

La seva primera experiència a la Barça Academy World Cup va arribar el 2016, quan va competir ocupant la posició de defensa. Aquella aventura inicial no va acabar com esperava, però va marcar un punt d’inflexió: el Lolo va trobar el seu lloc sota pals. Com a porter, ha defensat els colors de la Barça Academy República Dominicana en totes les edicions posteriors i s’ha consolidat com una peça clau de l’equip.

El 2024 va viure un dels moments més intensos del seu recorregut, quan la derrota als penals contra Dubai en una vibrant final el va deixar amb un regust agredolç, una espina que buscarà treure’s en la seva última edició.

WhatsApp Image 2026-02-18 at 14.52.30

Més que un torneig

El seu recorregut també s’explica amb anècdotes fora dels terrenys de joc. En una de les edicions, el Lolo va exercir gairebé d’ambaixador cultural ensenyant passos de merengue als jugadors de Dubai. Una mostra que la Barça Academy World Cup és molt més que futbol: és convivència, intercanvi i experiències que transcendeixen el marcador.

Una família sempre al seu costat

Des del 2015, els seus pares han viatjat cada any per acompanyar els seus fills en aquesta aventura internacional. Primer amb el germà gran, i després amb Lolo, han convertit la Barça Academy World Cup en una tradició familiar. 

Ara, en la seva última oportunitat, Lolo es prepara per tornar a saltar a la gespa amb la mateixa passió del primer dia. Amb l’experiència acumulada, la maduresa sota pals i la motivació d’escriure el millor final possible, el seu somni blaugrana encara té un últim capítol per viure.

WhatsApp Image 2026-02-18 at 14.52.30 (1)

 

Força Barça
label.aria.fire
Força Barça label.aria.forcabarca label.aria.forcabarca