La Copa del Rei ja és aquí. València es converteix aquesta setmana en l’epicentre del bàsquet estatal amb una nova edició d’un torneig que garanteix emoció del primer al darrer partit. Durant quatre dies, els millors equips de l’ACB lluitaran pel títol en una ciutat que respira bàsquet. Per no perdre’t cap detall, et presentem tot el que cal saber d’una competició que promet espectacle dins i fora de la pista.

Seu renovada

València torna a acollir la Copa del Rei més de dues dècades després de la seva última edició a la ciutat. L’antecedent es remunta a la temporada 2002/03, quan els culers es van proclamar campions amb Svetislav Pešić a la banqueta i un equip liderat per Dejan Bodiroga, Juan Carlos Navarro, Roberto Dueñas, Rodrigo de la Fuente i Roger Grimau, entre d’altres. Aquella final es va decidir a la pròrroga contra el TAU Cerámica —l’actual Baskonia— en un duel que encara forma part del record blaugrana. Aquella edició es va disputar a la Fonteta de Sant Lluís, el pavelló històric del Valencia Basket, que enguany acollirà la Mini Copa.

La Copa del Rei 2026, però, s’estrenarà al nou Roig Arena, un recinte inaugurat el setembre del 2025 i situat a poc més de 500 metres de l’antiga casa del club valencià. Amb una capacitat superior als 15.000 espectadors en configuració de bàsquet i preparat també per acollir grans concerts i esdeveniments, el pavelló ja va rebre el Barça aquesta temporada en l’inici de la competició domèstica, en la jornada inaugural.

Una fan zone sense precedents

Per primera vegada en aquesta competició, el FC Barcelona tindrà un espai propi a la 'Fan Zone', ubicada al costat de la Fonteta i del Roig Arena. El Barça instal·larà un estand i una cistella de bàsquet, que serà el punt de trobada per a l'afició barcelonista. Estarà operatiu el divendres i el dissabte (entre les 11.00 hores i les 21.00 hores) i el diumenge (entre les 11.00 hores i les 19.00 hores).

Els aficionats podran comprar productes oficials (samarretes, bufandes, gorres i altres elements) per tenyir la Copa de blaugrana. Els aficionats i aficionades també podran posar a prova el seu tir i endur-se una banderola blaugrana de forma gratuïta.

Està previst que el divendres a la tarda hi hagi la presència de diversos exjugadors blaugranes, que signaran autògrafs i es realitzaran fotografies amb els aficionats. En cas de classificació, el dissabte hi hauria la visita de la mascota CAT i, el diumenge, estaria prevista la presència d'algun membre de la plantilla blaugrana.

El full de ruta

Encara que la Copa en clau blaugrana comença divendres, la competició dona el tret de sortida dijous amb el Valencia Basket, amfitrió de l’edició 2026, inaugurant els quarts de final davant el Joventut a les 18.00 hores. A les 21.00 hores, el Real Madrid s’enfrontarà a l’Unicaja, tancant la primera jornada. Divendres serà el torn del FC Barcelona, que debuta a les 21.00 hores contra l'UCAM Murcia, mentre que, abans, a les 18.00 hores es jugarà el partit entre el Baskonia i el La Laguna Tenerife. 

Les semifinals es disputaran dissabte: la primera, a les 18.00 hores, enfrontarà els vencedors dels partits de dijous, i la segona, a les 21.00 hores, els guanyadors dels duels de divendres. Finalment, diumenge a les 19.00 hores es jugarà la gran final, on es decidirà quin equip aixeca la Copa del Rei 2026.

0000882079-16-9-01

La 43a participació

Des del 1984, quan la Copa del Rei es va celebrar per primera vegada en seu única a Saragossa, el FC Barcelona ha estat present de manera ininterrompuda en les 43 edicions. L’equip blaugrana, habitual en la competició del KO, debutarà aquest any contra l’UCAM Murcia, un rival que acumula 8 presències en tota la seva història.

Barça i Murcia només s’han enfrontat una vegada en la Copa del Rei: va ser a l’edició del 2022, en unes semifinals que es van resoldre amb triomf blaugrana per 104-90.

La tornada de Xavi Pascual

El retorn de Xavi Pascual també tindrà protagonisme a la Copa del Rei 2026. El tècnic de Gavà disputarà la seva novena Copa del Rei amb el FC Barcelona, la primera en aquesta segona etapa al capdavant de l’equip.

En el seu anterior cicle a la banqueta blaugrana en va dirigir vuit, convertint-se en un dels entrenadors més rellevants del club en la competició. Durant aquella etapa va conquerir tres títols (2010, 2011 i 2013), consolidant una generació guanyadora que va marcar una època.

La primera per...

Aquesta edició de la Copa del Rei serà molt especial per a alguns jugadors del FC Barcelona, que disputaran el torneig del KO per primera vegada. És el cas de Juani Marcos, Cale, Clyburn i Norris, que viuran l’experiència de debutar en una competició amb tanta exigència. L’única excepció és Shengelia, que ja ha participat en la Copa del Rei amb el Baskonia els anys 2018. Tot i això, serà la seva primera participació defensant els colors blaugrana.

Buscant la 28a

El Barça busca aixecar la seva 28a Copa del Rei. Actualment en guarda 27 a les seves vitrines. L’última va ser la del 2022, quan els culers es van imposar al Madrid en una final per 64-59. Des de l’actual format, els culers n’han aconseguit 14. Han passat a semifinals en 31 ocasions i han arribat a la final en 22, aconseguint 14 trofeus i quedant-se a les portes en 8 ocasions.

CelebracideTtolCopadelReideBsquet20212022_pic_2022-02-20_fcbbasquetvsrmadrid_106

La festa de la Copa

Més enllà de l’aspecte esportiu, la Copa és coneguda per ser una gran festa entre les aficions. La capital del País Valencià es tenyirà dels colors dels clubs participants amb tots els aficionats i aficionades que es desplaçaran per gaudir de l’esdeveniment. I és que la Copa és la competició ideal per a tot amant del bàsquet: set partits en quatre dies.

La Minicopa

Un altre element que copsa l’atenció aquesta setmana és la Minicopa: 18 partits, 8 aspirants i un somni comú. En aquesta edició hi participen: Real Madrid, Valencia Basket, Occident Bàsquet Manresa i Unicaja (enquadrats al grup A), i Gran Canaria, CB Canarias, Casademont Zaragoza i Barça (enquadrats al grup B).

La competició es disputarà a la Font de Sant Lluís, coneguda popularment com la Fonteta, antiga seu del Valencia Basket. El torneig arrencarà dimecres amb participació culer, que tancarà la jornada amb el seu partit a les 20.00 h davant el Casademont Zaragoza. L’endemà, dijous, el Barça s’enfrontarà al CB Canarias a les 16.00 h, i clourà la fase de grups divendres, també a les 16.00 h, contra el Gran Canaria.

Les semifinals es jugaran dissabte, mentre que diumenge es decidiran les posicions finals: el partit pel tercer i quart lloc tindrà lloc a les 10.00 h, i la gran final es disputarà a les 13.00 h al Roig Arena.

 

Força Barça
label.aria.fire
Força Barça label.aria.forcabarca label.aria.forcabarca