El president del FC Barcelona, Joan Laporta, va participar ahir al vespre al fòrum Tribuna Costa Brava organitzat pel Club d’Economia de Lloret de Mar amb una ponència anomenada “El Barça, una institució catalana oberta al món”. Durant la seva exposició, el President Laporta va fer èmfasi en les claus que han portat el Club d’estar en una situació de fallida comptable, amb 500 milions de pèrdues el 2021, a tancar el present exercici amb uns resultats ordinaris positius de 2 milions d’euros i facturacions rècords en les àrees de patrocini (259 M€) i marxandatge (170 M€), així com una reducció de la massa salarial esportiva que actualment representa el 54% dels ingressos ordinaris, a la zona baixa dels límits marcats per la normativa UEFA.

“Els bons resultats no arriben ni per obra divina ni per atzar, sinó pel treball en el dia a dia, per la capacitat de prendre decisions valentes i per posar en valor l’experiència acumulada”, va argumentar el president Laporta. “No hi ha més secret: un intens treball executiu diari en el marc d’un pla de recuperació primer i de creixement després, sota la premissa de no posar en perill ni el model de propietat associatiu ni desvirtuar, ans al contrari, la dimensió institucional del Club”, va afegir.
 
El fòrum Tribuna Costa Brava, organitzat pel Club d’Economia de Lloret de Mar, va aplegar més d’un centenar d’empresaris i empresàries locals que van poder escoltar en primera persona com el president Laporta va explicar les claus del creixement futur de l’entitat sense perdre els valors que la defineixen ni posar en dubte el model de propietat: “La previsió d’ingressos ordinaris s’eleva als 1.075 milions d’euros, un augment impulsat per la tornada progressiva a l’Spotify Camp Nou que permetrà incrementar clarament els ingressos d’Estadi. En resum, continuar amb beneficis ordinaris positius significa que el model associatiu està assegurat, no està en perill“, va exposar.

Per últim, Joan Laporta no va voler tancar la seva intervenció sense fer menció al compromís social del FC Barcelona com a institució catalana oberta al món exemplificat en el programa  “Joves Futur+” de la Fundació FC Barcelona, que enguany compleix la seva 4a edició, un programa que selecciona joves extutelats per la Generalitat de Catalunya als quals la Fundació del Barça els ofereix una formació en oficis que no tenen relleu generacional o que estan molt demandats per les empreses i que no poden cobrir.
 
El president del FC Barcelona va estar acompanyat al Tribuna Costa Brava pel vicepresident de l’Àrea Social, Antonio Escudero; Àngel Riudalbas, directiu responsable de l’Àrea Econòmica, i per la Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació Barça.

Força Barça
label.aria.fire
Força Barça label.aria.forcabarca label.aria.forcabarca