El Barça i Nico Ojeda han arribat a un acord per a la incorporació del jugador argentí a la disciplina de l’hoquei patins blaugrana fins al 30 de juny del 2029.

Així mateix, el Barça i el Pons Lleida han acordat la cessió del jugador al conjunt lleidatà durant la temporada 2025/26.

Ojeda, de 23 anys, aterrarà al Barça procedent del Pons Lleida, equip amb el qual disputarà l’actual campanya, en el que serà el seu tercer any des que va arribar a les files de l'equip lleidatà la temporada 2023/24. Al llarg de la temporada 2024/25 va marcar un total de 34 gols entre l’OK Lliga, la WSE Cup i la Lliga Catalana.

L’argentí, nascut a Mendoza, va formar-se al Club Petroleros YPF  de la mateixa localitat. La seva trajectòria al seu país natal també inclou el seu pas pel club Médano de Oro, de San Juan, bressol de l’hoquei patins argentí. El salt a Europa va arribar amb el Viareggio italià (2020/21). Al país transalpí també va jugar amb el Hockey Vercelli (2021/22) i el Valdagno (2022/23), abans d’aterrar a l’OK Lliga. 

Nico Ojeda és esquerrà i se’l podria definir com un jugador total, caracteritzat per una gran intensitat defensiva en l’u contra u i que també destaca en l’apartat golejador. Un dels seus trets principals és la capacitat anotadora en les accions a bola aturada.

Al llarg de la seva breu trajectòria, ha guanyat diversos títols amb la selecció argentina. Va proclamar-se campió del campionat sud-americà amb la sots-20 i sotscampió mundial amb la sots-19. Durant l’estiu del 2024, amb permís del Pons Lleida, va disputar i guanyar el campionat panamericà amb el San Jorge de Xile.

 

Força Barça
label.aria.fire
Força Barça label.aria.forcabarca label.aria.forcabarca