El Barça Innovation Hub estrena nova estratègia de continguts digitals

El Barça Innovation Hub estrena nova estratègia de continguts digitals

El nou marc de treball en aquest àmbit té com a pilars bàsics la unificació de canals a les xarxes socials, la creació de nous espais de continguts i la reformulació del web

El Barça Innovation Hub ha fet un pas endavant en la seva estratègia de comunicació amb un nou pla per al seu ecosistema digital amb l’objectiu d’impulsar-lo i fer-lo més accessible per al col·lectiu de culers i, en general, per a les persones interessades en els continguts vinculats a la innovació i el coneixement en l’àmbit esportiu.

Aquesta nova estratègia compta amb tres pilars bàsics: la unificació de canals socials, la creació de nous espais de continguts i la reformulació dels continguts del web.

Aposta pels directes i l’entreteniment

D’una banda, la unificació de canals a les xarxes socials permetrà que els continguts dels comptes del vessant formatiu del BIHUB (Universitas) quedin incorporats als canals genèrics, a Instagram, X, Facebook, LinkedIn i Youtube. L’objectiu és construir un flux de continguts continu sota una mateixa marca, més reconeixible i accessible. 

L’estratègia de continguts a les xarxes aposta també per potenciar els directes a Instagram, Youtube i Facebook en format de masterclass amb alguns dels experts que participen en els cursos i titulacions que imparteix el BIHUB. 

Els nous formats també tindran força pes específic en aquesta nova línia de treball. Per exemple, es crearan guies informatives sobre alguns dels temes en els quals treballa el BIHUB, que poden anar des de la nutrició a l’scouting, passant per temes de rehabilitació de lesions, entre molts d’altres. 

I per garantir una experiència d’usuari més nativa, alguns dels continguts se serviran en format de quiz, de stories amb curiositats, a més d’altres formats amens, i es posarà a l’abast de tot el públic els coneixements que generen els projectes del BIHUB.

‘Networking’ i conversa digital

Aquest nou pla de  comunicació digital també preveu la retroalimentació del món online amb l’offline. Per aquest motiu es generaran oportunitats de networking en espais físics del FC Barcelona que posin en contacte el món de l’emprenedoria amb els responsables del BIHUB. L’objectiu és teixir llaços d’unió, buscar oportunitats de col·laboració i fer partícips als responsables d’aquestes empreses emergents de la conversa digital del BIHUB. Una proposta que ajudarà no només a la divulgació, sinó també a la construcció de marca comptant amb la comunitat, una manera d’aprofundir en un relat proper i creïble.

Un web didàctic

Finalment, l’altra gran línia estratègica és el web del BIHUB, l’eina on s’aglutinen tots els reportatges, notícies i entrevistes vinculades als projectes d’aquesta plataforma de gestió del coneixement. A partir d’ara, aquests continguts es reformulen i viren cap a un estil més proper i didàctic, que donaran veu als protagonistes i amb un increment de peces interactives i audiovisuals.

Darrere d’aquest projecte comunicatiu hi ha l’Àrea de Continguts Digitals del FC Barcelona i les agències PS21 Barna i Líbero Creative Club, que pertanyen a Jungle, un dels clústers de comunicació més premiats i amb més projecció del moment.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut