El FC Barcelona, el club europeu més popular online a la Xina

El FC Barcelona, el club europeu més popular online a la Xina

El Club ha estat reconegut pel seu enfocament innovador a diferents plataformes i els seus assoliments digitals que han batut rècords

El FC Barcelona ha conservat el títol de millor Club online a la Xina per tercer any consecutiu, segons l’informe Red Card de Mailman que ha reconegut el Barça, una vegada més aquest 2022, pels seus resultats al país asiàtic, on el FC Barcelona està present en cinc plataformes diferents i on ha superat els 14 milions de seguidors. 

Publicat per la prestigiosa consultora especialitzada en màrqueting i esport Mailman, l’informe Red Card classifica els clubs, lligues i jugadors de futbol europeus segons el seu rendiment digital a la Xina, utilitzant nou indicadors diferents, com els seguidors i el nivell d'interaccions en les plataformes digitals. Mailman ha atorgat al Barça la puntuació més alta possible a la plataforma Weibo, basant-se en seguidors, creixement i participació, i ha superat així tots els competidors del Club. El FC Barcelona també ha estat el club més seguit a Douyin, una altra plataforma popular al país, i s’ha convertit en el primer club de futbol a acumular 100 milions de ‘m’agrada’, una xifra rècord de participació per part dels usuaris de la plataforma.

Assoliments que se sumen al fet que el 2021 el Club va diversificar la seva presència digital a la Xina amb el llançament del canal Xiaohongshu del Barça, que ofereix contingut centrat en el dia a dia del Club, així com en l'aposta de l'Entitat per connectar amb el públic femení i arribar també  a la nova generació de seguidors, l’anomenada Generació Z, al país asiàtic. Així mateix, el FC Barcelona va ser la primera organització esportiva a llançar una sèrie d’adhesius i marcs de fotos a Meitu XiuXiu, la segona aplicació més popular entre aquesta generació a la Xina, i va ser el primer club de LaLiga a expandir la seva col·laboració estratègica amb iQIYI Sports per desenvolupar un programa que, a través dels membres Premium, atorga privilegis exclusius als seguidors del Barça a la Xina i permet veure tots els partits de LaLiga de la temporada 2021/2022.

Aquests projectes i èxits reafirmen el compromís del Club d’expandir contínuament la seva oferta digital i explorar canals digitals innovadors per connectar-se amb noves audiències i enfortir la relació amb els seguidors blaugrana a la Xina.

Declaracions de Bryan Bachner, Managing Director APAC del FC Barcelona

“Estem encantats de rebre aquest premi que reafirma el compromís del Club amb els milions de culers a la Xina i reconeix el creixent interès dels aficionats pel FC Barcelona en els darrers tres anys. El nostre objectiu és crear contingut que representi l’estil i els valors únics del Barça, alhora que reflecteix la cultura xinesa en un entorn digital dinàmic i en evolució. Continuarem brindant formes innovadores d’apropar els nostres seguidors al Camp Nou.”

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut