Èxit de la ‘Barça Sports Tech Week’ organitzada pel Barça Innovation Hub, amb més de 1.500 participants d’arreu del món

Èxit de la ‘Barça Sports Tech Week’ organitzada pel Barça Innovation Hub, amb més de 1.500 participants d’arreu del món

L’obssessió pel mòbil, l’ús de les tecnologies per millorar les competicions i la innovació social tanquen el ‘Barça Sports Technology Simposium’

La Barça Sports Technology Week ha finalitzat avui amb la celebració de la segona jornada del Barça Sports Technology Simposium, un certamen considerat una referència en el sector tecnològic de la indústria de l’esport que s’ha celebrat en els darrers dies a l’Auditori 1899 del Club i que ha comptat amb la participació de més de 1.500 participants d’arreu del món.

La sessió d’avui ha consistit en tres tres taules rodones. En la primera, s’ha abordat  l’obssessió pel mòbil i ha comptat amb la participació de David Bailey, mànager analític de Fórmula 1, que ha explicat les anàlisis de seguiment de la informació relacionada amb la màxima competició automobilística. Les audiències mostren tres pics setmanals relatius a l'inici dels entrenaments -dimecres- la fase de qualificació -dissabte- i la carrera. Una de les dades més rellevants és que l'interès de l'audiència és anàloga a la de gaming i la corba segueix la mateixa trajectòria.

Nichola Spencer, mànager de la Rugbi Football League, ha presentat l'aplicació Our League per fidelitzar els aficionats a aquest esport. El desenvolupament de l'eina ha passat per un treball de personalització del servei a través de les dades i preferències de l'usuari. El punt fort ha estat el desenvolupament d'espais d'opinió després d'apreciar que el seu públic el que més demanda és dir-hi la seva.

Penelope Tomasi, CRM Manager de la UEFA, ha exposat les dificultats que té el site de la UEFA per competir amb les altres ofertes informatives i de retransmissió que ja hi ha. El punt fort del seu producte és comptar amb l'aval de ser una font oficial. La seva informació és fiable per a l'usuari. No obstant això, els seus grans competidors són Google, que té una presentació i tractament de resultats de les competicions de la UEFA molt ben actualitzat i col·locat en primera posició, i Wikipedia, pel que fa a estadístiques.

El segon panell, que ha tingut com a títol El joc, i després què?, ha plantejat com a objectiu veure com l’ús de tecnologies i dades farà que les competicions es mantinguin al màxim nivell. Steve Palmer, cap de Data Solutions de la Premier League, ha comentat que la tecnologia ha servit per ajudar l'arbitratge en temps real -per exemple, per evitar gols fantasma- i considera que la faceta més important de cara al futur passa per la realitat virtual. Els partits es poden transformar en entorns virtuals per seguir les tàctiques i les jugades des de qualsevol angle, però també aquestes retransmissions es poden customitzar de manera diferent segons la línia de negoci. En aquest sentit, ha posat un exemple en el qual els jugadors eren ninots de Lego, cosa que serviria per adreçar-se a les noves audiències.

Daniel Pelchen, Performance Data Analyst del Collinwood FC, ha explicat quines són les regles i particularitats del futbol australià, que té elements tant de futbol, ​​com de rugbi o bàsquet. Un esport concebut de tal manera que té integrat l'anàlisi de dades com a part del joc. Els analistes estan asseguts al costat de l'entrenador en una tribuna i treballen conjuntament per dirigir els equips.

Lorenzo Dallari, director de continguts de LaLega Serie A, ha subratllat que l'atractiu més gran de la Lliga italiana de futbol, ​​el calcio, ha estat sempre el seu alt nivell tàctic. Per potenciar el seguiment de la competició a través del seu actiu més important, l'organització de la Serie A ha desenvolupat una eina, Virtual Coach, que permet seguir, mitjançant el tracking, la formació i tàctica dels equips en temps real.

En la tercera i última taula rodona, que ha tractat sobre la innovació social, el Dr. Antonio Ramos Quiroga, cap de Psiquiatria de l'Hospital Vall d'Hebron, ha explicat com col·labora amb el FC Barcelona a la planta de pediatria i medicina infantil de l'hospital, el més gran de Catalunya i un dels més importants d'Espanya. En el projecte realitzat al costat de la Fundació del FC Barcelona,T'acompanyem, s'ha habilitat una zona de la planta amb forma d'estadi perquè els nens puguin veure els partits de l'equip, entre altres activitats recreatives. El futur del projecte passa ara per la creació d'una zona amb taquilles, com en els vestidors de l'equip professional, on poder col·locar dispositius de realitat virtual que mantinguin els nens en contacte amb l'esport, una cosa que normalment perden en haver d'acudir amb freqüència a l'hospital o passar-hi llargues estades.

Mariona Miret, cap de programes de la Fundació Barça, ha exposat que els objectius de la Fundació del Barça se sustenten en tres pilars: la prevenció de la violència en la societat, la inclusió social i l'educació. Dins d'aquestes línies, destaca el seu projecte per lluitar contra el bullying mitjançant un programa de realitat virtual. La manera més eficaç de lluitar contra l'assetjament és promovent l'empatia. Amb aquests dispositius se simularan situacions d'assetjament en què tots els joves podran viure una situació de burla i pressió recreada en vídeo perquè entenguin com se senten les víctimes.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut