El Barça, l’únic club de futbol que supera els mil milions d’interaccions a les xarxes socials

El Barça, l’únic club de futbol que supera els mil milions d’interaccions a les xarxes socials

L’actual campió de Lliga (1.086 milions) referma el seu lideratge a escala internacional durant la temporada 2018/19, per davant del Manchester United (916) i el Liverpool (754)

El Barça continua sent la marca de referència del món de l’esport a les xarxes socials. Així ho demostren les dades de la temporada 2018/19, on el FC Barcelona és l’única entitat esportiva a escala internacional que ha superat els mil milions d’interaccions en l’àmbit digital. En concret, la xifra s’ha enfilat fins als 1.086 milions comptabilitzant les dades acumulades a Instagram, Facebook i Twitter.

Segons dades de Crodwtangle i Hootsuite Analytics, l’actual campió de Lliga manté aquest lideratge global una temporada més, ara per davant del Manchester United (916 milions), el Liverpool (754), el Juventus (749) i el Reial Madrid (636). Aquesta comparativa inclou les xifres dels likes, comparticions i comentaris dels usuaris en les publicacions de cada club al compte principal d'Instagram, Facebook i Twitter.

mini_1920x1080_Grafica-GRAL_fener-cat
mini_1920x1080_Grafica-GRAL_fener-cat

Fent un repàs exhaustiu de les xarxes que generen més connexió amb els aficionats del futbol, Instagram ocupa una clara posició de lideratge. És aquí on també el Barça reforça la seva posició capdavantera, amb 963 milions d’interaccions, a força distància del segon classificat, el Manchester United (764). El mes d’abril, amb 125 milions d’interaccions, va marcar el sostre de la temporada, coincidint amb la celebració del títol de Lliga, i és un dels sis mesos de l’últim exercici en què el Barça va generar més interaccions que ningú en aquest canal.

En el cas de Facebook, el FC Barcelona ocupa la segona posició, amb 82 milions d’interaccions, per darrere del Manchester United (102); mentre que a Twitter és el Liverpool, actual campió de la Champions, el que encapçala les dades gràcies als bons resultats dels tres últims mesos de la temporada 2018/19.

Una estratègia de vídeo d'èxit

El contingut digital pivota al voltant del vídeo, que és el format més destacat per arribar a les audiències del món del futbol. Malgrat les limitacions per a l’ús de les imatges dels partits oficials a les xarxes socials, el volum de reproduccions de vídeo als canals del Barça continua creixent de manera espectacular, fins als 2.144 milions de views, entre Instagram Facebook, Twitter i Youtube.

1920x1080_Grafica-VISUAL_YOUTUBE_2-CAT
1920x1080_Grafica-VISUAL_YOUTUBE_2-CAT

És precisament a Youtube on el lideratge blaugrana és més evident. És el club de futbol mundial amb més subscriptors (7.2 milions) i el que acumula més visualitzacions en els últims 12 mesos, un total de 320 milions, que suposa un 45% de creixement respecte de la temporada 17/18. La diferència amb la resta de competidors és força destacada, ja que el Liverpool  ha sumat 208 milions, el Manchester United 128 i el  Reial Madrid 120. Els nous formats desenvolupats durant aquesta temporada, en especial els vinculats al dia del partit en directe i a narratives d’entreteniment pròpies del canal, són alguns dels vídeos que expliquen aquest creixement.

Més enllà dels comptes principals @FCBarcelona d’aquestes quatre plataformes, l’ecosistema digital del Barça continua en plena expansió. El Club té presència en 14 xarxes socials i gestiona 65 comptes oficials, que inclouen també altres àrees d’activitat de la institució, com ara les seccions professionals, el futbol formatiu, la Fundació, les Penyes, el Barça Innovation Hub... En total, una comunitat de prop de 342 milions de seguidors que, especialment a través del mòbil, segueixen connectats al dia a dia blaugrana, amb un total de 2.200 milions de visualitzacions de vídeos produïts pel FC Barcelona. Aquest creixement de la base de seguidors i de les pautes de consum s’ha vist reforçat per l’estratègia desenvolupada a la Xina, on s’han reforçat els esforços per generar continguts adaptats a la realitat cultural i social del país. Els nous canals oberts a Douyin i Toutiao han permès donar continuïtat a aquest gran repte.

Vertical-RESUM_XXSS-MOBIL-CAT
Vertical-RESUM_XXSS-MOBIL-CAT
Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut