Millores de mobilitat i seguretat

Millores de mobilitat i seguretat

UN ENTORN AMPLI I SENSE VEHICLES

L’Espai Barça obre les instal·lacions del Club al barri i crea grans espais d’ús públic que connectaran les diferents zones de la ciutat. El FC Barcelona invertirà aproximadament 75M € per soterrar l’aparcament en superfície i separarà l’espai dels vianants i dels vehicles per millorar-ne la seguretat. La modificació del PGM inclou una inversió estimada de  28M € per part del Club per millorar l’ordenació de tot el sistema viari públic, rodat i de vianants, en els carrers que envolten la propietat de l’entitat blau-grana i per urbanitzar les zones verdes del projecte per a la ciutat.

APARCAMENT

Aparcament soterrat amb 3.200 places per a turismes, més de 1.000 places de motos i 400 noves places segures per a bicicletes.

Nou aparcament per al voltant de 50 autocars dins de l’illa del Nou Palau Blaugrana, sense impacte visual per al barri.

Eliminació del desnivell entre l’avinguda Joan XXIII i la Travessera de les Corts.

REFORMA VIÀRIA

• Millora de les condicions de seguretat i visibilitat viària i reforç del caràcter urbà de l’entorn.

• Incorporació de places de moto en calçada.

• Voreres de 5 metres d’amplada mínima en tot l’entorn.

• Incorporacions de carrils bici bidireccionals al voltant de les instal·lacions.

• Reforma de tots els carrers que envolten la propietat del Club.

SEGURETAT

• Absorbir tots els assistents dins de la finca per descongestionar els carrers i les voreres.

• Separació de vianants i vehicles a l’entorn, permetent la creació d’una zona verda a l’avinguda Joan XXIII.

• Accés dels aficionats visitants pel Gol Nord, allunyant-los així del barri.

• Redisseny de les 2 anelles de seguretat al voltant de l’Estadi, perquè estiguin més properes a aquest en dia de partit. En dies de no-partit es podrà accedir lliurement fins la façana de l’Estadi.

MOBILITAT A PEU I EN BICICLETA

• Campus obert per als assistents en dies de partit, minimitzant les molèsties al barri, amb una esplanada oberta amb serveis.

• Nou espai de trobada a la ciutat, de més de 4 hectàrees, i un nou eix de connexió entre el barri de les Corts i la Universitat de Barcelona.

• Millora de la senyalització d’itineraris per a vianants.

• Augment del desplaçament a peu i reducció de la contaminació i els nivells de soroll als carrers de l’entorn del barri.

• Augment de l’oferta d’activitats a l’inici i al final del partit, per reduir la congestió i les aglomeracions en hora punta.

• Nous accessos dels aparcaments dissenyats i dimensionats per evitar creuaments amb els vianants.

• Gairebé 3.000 m de nous carrils bici bidireccionals.

• Nou aparcament soterrat de 400 places de bicicletes.

MOBILITAT EN TRANSPORT PÚBLIC / AUTOCAR

• Ampliació de la freqüència del transport públic en horari de partit.

• Habilitació de dues noves bosses d’estacionament per a autocars, 50 places al futur Palau Blaugrana, 30 a la Maternitat.

• Recuperació com a zona verda de l’aparcament del Parc Científic de la Universitat de Barcelona.

MOBILITAT EN VEHICLE PRIVAT

• Eliminació de l’accés a l’aparcament de lateral girant per la cantonada de Travessera de les Corts amb Maternitat, per eliminar les afectacions al barri.

• Nou sistema de gestió de l’aparcament per optimitzar l’ocupació en dies de partit.

• Reducció de l’impacte en vorera de les motocicletes en dia de partit (Travessera de Les Corts, Av. Joan XXIII, etc.)

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut