Millores de mobilitat i seguretat
UN ENTORN AMPLI I SENSE VEHICLES
L’Espai Barça obre les instal·lacions del Club al barri i crea grans espais d’ús públic que connectaran les diferents zones de la ciutat. El FC Barcelona invertirà aproximadament 75M € per soterrar l’aparcament en superfície i separarà l’espai dels vianants i dels vehicles per millorar-ne la seguretat. La modificació del PGM inclou una inversió estimada de 28M € per part del Club per millorar l’ordenació de tot el sistema viari públic, rodat i de vianants, en els carrers que envolten la propietat de l’entitat blau-grana i per urbanitzar les zones verdes del projecte per a la ciutat.
APARCAMENT
Aparcament soterrat amb 3.200 places per a turismes, més de 1.000 places de motos i 400 noves places segures per a bicicletes.
Nou aparcament per al voltant de 50 autocars dins de l’illa del Nou Palau Blaugrana, sense impacte visual per al barri.
Eliminació del desnivell entre l’avinguda Joan XXIII i la Travessera de les Corts.
REFORMA VIÀRIA
• Millora de les condicions de seguretat i visibilitat viària i reforç del caràcter urbà de l’entorn.
• Incorporació de places de moto en calçada.
• Voreres de 5 metres d’amplada mínima en tot l’entorn.
• Incorporacions de carrils bici bidireccionals al voltant de les instal·lacions.
• Reforma de tots els carrers que envolten la propietat del Club.
SEGURETAT
• Absorbir tots els assistents dins de la finca per descongestionar els carrers i les voreres.
• Separació de vianants i vehicles a l’entorn, permetent la creació d’una zona verda a l’avinguda Joan XXIII.
• Accés dels aficionats visitants pel Gol Nord, allunyant-los així del barri.
• Redisseny de les 2 anelles de seguretat al voltant de l’Estadi, perquè estiguin més properes a aquest en dia de partit. En dies de no-partit es podrà accedir lliurement fins la façana de l’Estadi.
MOBILITAT A PEU I EN BICICLETA
• Campus obert per als assistents en dies de partit, minimitzant les molèsties al barri, amb una esplanada oberta amb serveis.
• Nou espai de trobada a la ciutat, de més de 4 hectàrees, i un nou eix de connexió entre el barri de les Corts i la Universitat de Barcelona.
• Millora de la senyalització d’itineraris per a vianants.
• Augment del desplaçament a peu i reducció de la contaminació i els nivells de soroll als carrers de l’entorn del barri.
• Augment de l’oferta d’activitats a l’inici i al final del partit, per reduir la congestió i les aglomeracions en hora punta.
• Nous accessos dels aparcaments dissenyats i dimensionats per evitar creuaments amb els vianants.
• Gairebé 3.000 m de nous carrils bici bidireccionals.
• Nou aparcament soterrat de 400 places de bicicletes.
MOBILITAT EN TRANSPORT PÚBLIC / AUTOCAR
• Ampliació de la freqüència del transport públic en horari de partit.
• Habilitació de dues noves bosses d’estacionament per a autocars, 50 places al futur Palau Blaugrana, 30 a la Maternitat.
• Recuperació com a zona verda de l’aparcament del Parc Científic de la Universitat de Barcelona.
MOBILITAT EN VEHICLE PRIVAT
• Eliminació de l’accés a l’aparcament de lateral girant per la cantonada de Travessera de les Corts amb Maternitat, per eliminar les afectacions al barri.
• Nou sistema de gestió de l’aparcament per optimitzar l’ocupació en dies de partit.
• Reducció de l’impacte en vorera de les motocicletes en dia de partit (Travessera de Les Corts, Av. Joan XXIII, etc.)