El Barça viatja als EUA per reforçar la seva expansió esportiva, comercial i solidària

El Barça viatja als EUA per reforçar la seva expansió esportiva, comercial i solidària

La gira nord-americana del primer equip inclourà una intensa agenda paral·lela d’actes institucionals i socials per apropar el Barça als aficionats i donar suport a la feina de l’oficina de Nova York en un territori estratègic

El FC Barcelona viatjarà el proper dimecres als Estats Units per dur a terme una gira per tres ciutats nord-americanes (Nova York, Washington i Miami) per participar en la International Champions Cup (ICC), una competició organitzada per Relevent Sport i que reuneix els millors equips del món. L’aterratge blaugrana als Estats Units, però, no serà únicament per disputar els tres partits d’aquesta competició de màxim nivell, contra el Manchester United, el Juventus i el Reial Madrid, sinó que el Club aprofitarà la seva estada de deu dies al país per posar de manifest tota la seva estratègia global comercial i de marca, a més del compromís social que forma part de la identitat del Club i que canalitza a través de la Fundació. És per això que a l’activitat esportiva del primer equip se sumarà una intensa agenda paral·lela d’actes institucionals en les ciutats que visiti l’equip.

El Barça farà la pretemporada als Estats Units per setena vegada a la seva història (la primera, fa just 80 anys, el 1937, va ser cabdal per la supervivència del Club) i aquest fet és un pas més en l’aposta per aquest país com a territori estratègic, dins del seu creixement global. Des del setembre passat, el Club compta amb una oficina permanent a Nova York (la segona que obre a l’estranger, després de la de Hong Kong al 2013) que té com a objectius desenvolupar la marca Barça i apropar-se als aficionats posant en funcionament projectes esportius com el futur desenvolupament d’una franquícia de futbol femení en la lliga nord-americana, l’impuls de les FCBEscoles i l'obertura de dues Barça Academy, centres per la captació de talent, a més de treballar en la implementació de projectes socials i solidaris aplicant projectes de la Fundació FCB. 

Màxima presència institucional

La presència institucional del FC Barcelona comptarà amb la màxima representació, encapçalada pel president Josep Maria Bartomeu, que serà a Nova York i Miami; el vice-president primer Jordi Cardoner, que acompanyarà la delegació durant tota la gira, juntament amb el vicepresidents Jordi Mestre i Manel Arroyo i els directius Jordi Moix, Javier Bordas, Silvio Elías, Josep Ramon Vidal-Abarca, Enric Tombas i Oriol Tomàs.

Legends, amb Belletti, Henry i Márquez

A més dels jugadors del primer equip, i dels reforços del filial, també exjugadors de renom com Juliano Belletti, Thierry Henry i Rafa Márquez seran presents durant l’estada dels blaugranes als Estats Units. El brasiler, que fa poques setmanes va ser nomenat ambaixador del Club, farà tota la gira per les tres ciutats i representarà el FC Barcelona en tota mena d’actes tant esportius com socials, i amb els aficionats nord-americans. Per la seva banda, el francès, que va jugar als Estats Units amb el New York Red Bulls, ajudarà a promocionar els actes que se celebrin en aquesta ciutat. D’altra banda, Rafa Márquez, que també és una figura reconeguda després de jugar dues temporades al mateix equip que Henry, serà una de les cares conegudes a la presentació de la Barça Academy a Long Island. 

Juliano Belletti

L'exjugador brasiler va vestir la samarreta blaugrana durant tres temporades (2004/05–2006/07) i sempre serà recordat pel seu gol a la final de la Lliga de Campions del 2006 davant l’Arsenal que va significar la segona Copa d’Europa de la història pel FC Barcelona. Belletti va conquerir un total de cinc títols amb el Club.

Thierry Henry

L'exdavanter francès va militar durant tres temporades al FC Barcelona (2007/08–2009/10) i va formar part d’un dels millors equips de l’entitat blaugrana amb la consecució del primer triplet de la història del Club. En total va guanyar set títols amb el Barça, entre els quals destaquen la Lliga de Campions guanyada a Roma el 2009, dues Lligues i el Mundial de Clubs.

Rafa Márquez

L'excentral mexicà va jugar durant set temporades al Barça (2003/04–2009/10) i va formar part de dues etapes molt exitoses del Club. Primer, amb Rijkaard com a tècnic i més endavant amb Pep Guardiola. En total, Márquez va aixecar 12 títols amb el FC Barcelona, entre els quals destaquen les quatre Lligues, dues Lligues de Campions i un Mundial de Clubs.

Un cartell esportiu de luxe, amb un Clàssic històric

La gira nord-americana, des del punt de vista esportiu, té un cartell de luxe, amb partits contra la Juventus (Nova York), el Manchester United (Washington) i un clàssic a Miami contra el Reial Madrid que és la gran atracció esportiva de la pretemporada. A banda de l’expectació màxima que generen aquests enfrontaments, serà un partit històric, ja que serà la segona vegada que Barça i Madrid juguen fora de l’Estat espanyol. L’únic precedent és un amistós que van disputar el 30 de maig del 1982 a Barquisimeto, Veneçuela. Miami, doncs, concentrarà l’atenció del món del futbol entre el 27 i el 29 de juliol i l’alcalde lliurarà les claus de la ciutat al president Josep Maria Bartomeu.

Barça Academy d’Arizona serà un centre situat a Casa Grande, una residència esportiva adreçada a atletes de 12 a 19 anys. Les instal·lacions inclouran un centre acadèmic i esportiu. A la vegada, els jugadors que formin part d’aquest projecte competiran a la primera divisió en categories infantils, de l’Acadèmia de Desenvolupament del Futbol als Estats Units, lliga en la qual participen els 70 clubs més importants del país. Aquesta nova residència omplirà l’escletxa entre els programes FCBEscola i el futbol universitari i professional.

La Barça Academy de Long Island es presentarà durant la gira, amb la presència de jugadors del primer equip. Aquest projecte esportiu està gestionat directament pel FC Barcelona a través de la seva oficina al cor de Nova York i obre les seves portes a finals d'aquest estiu. Els equips de futbol de l'acadèmia jugaran en competicions oficials de primer nivell.

A finals de maig, es van iniciar proves per als atletes que formaran part del primer lot de jugadors de l'Acadèmia Barça Long Island. Hi ha hagut una gran resposta, com ho demostren els més de 1.500 jugadors que hi van participar, amb més de 600 en llista d'espera.

Fundació: FutboNet a NovaYork i Washington

En l’àmbit de la Fundació, l’objectiu és incrementar la seva presència als Estats Units i els seus projectes, com el ‘FutbolNet’, amb un acord amb els departaments d’educació de les ciutats de Nova York i Washington que se signaran durant la gira per posar en marxa aquest programa d’esport i valors a les seves escoles de secundària. En el mes de setembre passat, en el marc de la inauguració de l’oficina de NY, ja es va celebrar un acte a una escola del Bronx per impulsar aquest

projecte que ara es començarà a implementar. D’altra banda, la Fundació  també celebrarà una gala benefica a l’edifici Rockefeller Center de la ciutat de Nova York per aconseguir fons pels projectes que portarà a terme als Estats Units. En aquesta gala estaran convidats grans donants del país i hi assistiran la directiva del Club i els jugadors del primer equip.

Barça Innovation, al MIT i a Georgetown

Un altre dels projectes inclosos en el Pla Estratègic 2015-21 del Club, com és el Barça Innovation Hub, per crear el centre de coneixement i innovació número 1 del món, també tindrà protagonisme amb presentacions en el Massachusetts Institute of Technology (MIT), la prestigiosa institució i universitat nord-americana dedicada a la recerca i la investigació, i també en la Universitat de Georgetown.

Les penyes, sempre presents

Les penyes també tindran el seu protagonisme, perquè el Club considera molt important el contacte amb el teixit associatiu del territori, i es faran trobades amb la Penya de Nova York a Smithfield’s i amb representants de les penyes nord-americanes a l’oficina del Club, i també hi ha un acte programat amb la Penya de Miami.

Una samarreta humana gegant 

A més de l’activitat esportiva i dels actes institucionals, la presència del FC Barcelona es farà molt visible gràcies a una estratègia de màrqueting que tindrà imatges icòniques, com la formació d’una samarreta humana gegant en el Bryant Park, situat al cor de Manhattan que es farà amb un mosaïc humà el matí del primer partit que els homes d’Ernesto Valverde juguin davant de la Juventus.

El dissabte 22 de juliol a les 09.30 hores, abans del partit que el FC Barcelona disputarà a les 18 hores al MetLife Stadium. L’objectiu és fer el mosaïc humà més gran que mai s’ha fet amb la samarreta de l’equip blaugrana. Per aconseguir-ho, els organitzadors posaran milers de pancartes a disposició dels fans del Barça.

L’acte, al qual participaran també els Barça Legends, serà gratuït i estarà obert a tot el públic. A més, els assistents que s’hagin registrat prèviament podran guanyar la nova samarreta del Barça que se sortejarà, així com aconseguir alguna de les moltes sorpreses preparades.

Els ciutadans de Nova York, turistes de la ciutat i fans de l’equip blaugrana, tenen l’oportunitat de participar en un esdeveniment històric i construir el mosaïc humà amb la samarreta de futbol més gran del món, la del FC Barcelona.

A Nova York, un autobús vinilat amb els colors blaugrana recorrerà els llocs més emblemàtics de la ciutat per recordar als habitants de la metròpoli nord americana la presència de l’equip a la ciutat.

Altres accions de màqueting rellevants seran la fan zone que hi haurà als tres estadis on els blaugranes juguin els partits. Els aficionats que es desplacin a veure els partits dels de Valverde podran fer-se fotografies amb els trofeus del FC Barcelona, provar les seves habilitats en un xutòmetre, tindran un pinta cares i la presència dels exjugadors amb qui podran immortalitzar el moment. A més, els aficionats que s’apropin a aquesta zona, rebran diferents articles de marxandatge culer per mostrar l’amor pels colors blaugrana.

A Miami, hi haurà una zona dedicada exclusivament al xoc davant el Reial Madrid, anomenat Casa Clásico, on els aficionats al Barça gaudiran d’una zona de futbol tenyida de blaugrana. També hi haurà un castell de sorra amb motius blaugrana que decorarà una zona de platja d’una de les ciutats més turístiques dels Estats Units.

Força Barça
Força Barça
Tanca l'article