Aquest dimarts s’han presentat en Junta Directiva els resultats de l’Observatori Blaugrana de la temporada 2024/25, l’enquesta d’opinió que el Club fa per avaluar la situació global de l’Entitat mitjançant la valoració de socis i sòcies. L’enquesta ha tractat temes que van des de la valoració de la tasca de la Junta Directiva fins a l’estat de les seccions o la gestió de l’Espai Barça, entre d’altres. L'estudi l’ha dut a terme l’Institut Feedback d’Investigació Aplicada, mitjançant una enquesta feta a 3.000 socis, homes i dones, abonats i no abonats, més grans de 18 anys i residents a l’estat espanyol, entre el 10 i el 20 de juny del 2025.

 El 86% dels socis i sòcies enquestats avalen la gestió de la Junta Directiva i cal destacar que al voltant del 64% puntua entre notable i excel·lent. Les grans decisions preses han estat valorades positivament, especialment la contractació de Hansi Flick com a entrenador del primer equip de futbol amb un 9,5 sobre 10; l’aliança amb Spotify i la renovació del contracte amb Nike obtenen 8,4 i 8,2 punts respectivament, mentre que la inscripció dels jugadors Dani Olmo i Pau Víctor reben un 7,4. L’evolució de les obres de l’Espai Barça queda puntuat amb un 6,6 sobre 10 pels socis i sòcies enquestats.

El grau de satisfacció en relació amb la marxa esportiva del Club s’ha situat en un 8,3 sobre 10 amb la bona marxa dels primers equips masculins i femenins tancant el curs al voltant de l’excel·lent (9 i 8,9 respectivament). D’altra banda, els socis i les sòcies continuen donant una bona valoració de la situació social i institucional del Club (6,8 i 6,5 sobre 10, respectivament); un 64% dels enquestats aproven la situació econòmica del Club i un 55% pensen que aquesta millorarà en el futur.

Gran valoració de ‘Més que un club’

El Barça segueix sent percebut com a ‘Més que un club’ per un 85% de les persones enquestades, i ho és, com a motius principals per La Masia, pel model de propietat i per la identificació amb Catalunya. Pel que fa a la propietat, el 88% dels enquestats són partidaris de seguir amb el model actual de propietat 100% dels socis i sòcies, que és el model que defensa l’actual Junta Directiva, i un 78% dels enquestats valoren positivament l’ús del català per part del Club. Dins dels motius esmentats per ser soci o sòcia del Club hi destaquen l’estima al Club (81%) i l’orgull de ser culer (80%). Un 91% mostren la seva voluntat de renovar la seva condició de soci o sòcia.

 Estada a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Tot i que un 70% dels socis i sòcies no van adquirir un passi a l’Estadi Olímpic Lluís Companys, un 40% d’ells han assistit a un mínim d’un partit a l’Estadi Olímpic.  L’experiència al Lluís Companys ha rebut una puntuació mitjana de 7,1 sobre 10 amb un 70% d’enquestats donant una puntuació notable o excel·lent. Entre els punts més ben valorats destaca el sistema d’elecció de zona i els preus (6,9 de mitjana) i el sistema d’inscripció prèvia al partit amb un 51% de valoració per sobre del notable i un 5,9 de mitjana.

Celebració del 125è aniversari del Club

D’entre les iniciatives més destacades del 125è aniversari del Club destaca el 92% del grau de coneixement de la mascota CAT així com del cant oficial de l’efemèride, “L’escut al pit”, amb una nota mitjana de 7,9 sobre 10. Un 90% valora com a notable o excel·lent el Manifest del 125è aniversari titulat “Volem la Pilota”.

El paper del Club en la igualtat de gènere, la sostenibilitat i la Fundació

El grau d’implicació del FC Barcelona a millorar la situació de les dones i la igualtat de gènere ha rebut una nota del 7,6 sobre 10, sent la visualització de les esportistes del Club en les campanyes de comunicació la iniciativa més valorada amb un 8,3, mentre que les polítiques per afavorir un desenvolupament sostenible reben una puntuació de 7,5 i el 89% dels socis i sòcies enquestats coneixen la tasca de la Fundació Barça.

Força Barça
label.aria.fire
Força Barça label.aria.forcabarca label.aria.forcabarca