Recomanacions de mobilitat per al pròxim partit de Lliga davant el Villarreal a l'Estadi Olímpic Lluís Companys

Recomanacions de mobilitat per al pròxim partit de Lliga davant el Villarreal a l'Estadi Olímpic Lluís Companys

El FC Barcelona ha acordat amb l’Ajuntament de Barcelona un pla específic de mobilitat, que modifica l’entrada i sortida a la muntanya de Montjuïc, tant per als vehicles a motor, les llançadores, com per als vianants

Aquest diumenge 18 de maig (19.00 h) coincidiran diferents esdeveniments en els quals es preveu una gran afluència de públic. Per una banda, el Barça s’enfrontarà al Villareal a l’Estadi Olímpic Lluís Companys i, per l’altra, la celebració del Saló de l’Automòbil, així com les obres que afecten la plaça Espanya. El Club recomana novament seguir les indicacions de mobilitat perquè aquesta coincidència comportarà grans afectacions a la muntanya de Montjuïc.

Per tal de donar resposta als diferents desplaçaments que es produiran a Montjuïc i cobrir totes les necessitats de mobilitat, el FC Barcelona, conjuntament amb l’Ajuntament de Barcelona, la Guàrdia Urbana i La Fira, ha acordat un pla de mobilitat específic que modifica l’anterior versió de manera puntual per a aquest partit. Aquesta actualització s’ha treballat pensant en els vehicles a motor, les llançadores i els vianants, amb l’objectiu de facilitar els desplaçaments dels socis i sòcies, aficionats i aficionades a l’entrada i sortida de l’Estadi Olímpic Lluís Companys.

OPERATIVA D’ENTRADA A L’ESTADI OLÍMPIC LLUÍS COMPANYS

Canvi de parada per a les llançadores

A causa de totes les coincidències d’esdeveniments, la ubicació de les llançadores habitual a l’avinguda Reina Maria Cristiana es trasllada a l’avinguda de Francesc Ferrer i Guàrdia, davant del CaixaForum. Aquest servei estarà disponible des de 2 h abans de l’inici del partit i fins a les 22.00 h.

A més, les llançadores ubicades davant del pàrquing C de Fira de Gran Via de l’Hospitalet es reforçaran per afavorir l’operativa d’estacionament de vehicles privats davant de la dificultat de no poder accedir per l’avinguda de la Reina Maria Cristina.

Afectació de les escales mecàniques i desplaçaments a peu

Com a conseqüència del tancament de l’avinguda Reina Maria Cristina, s’habilitarà l’accés a les escales mecàniques pel carrer Mèxic.

Per aquelles persones que vulguin desplaçar-se a peu, trobaran indicacions a la sortida del metro, davant de l'avinguda Reina Maria Cristina, per dirigir els aficionats i aficionades al carrer Lleida i al carrer Mèxic.  

Prioritzar el transport públic

A partir de les 15 h, i com és habitual durant els dies de partit, s’activarà el dispositiu de dia de partit i en els punts més propers a l’Estadi Olímpic els vehicles no podran circular i als entorns de l’Anella Olímpica es requerirà d’una acreditació per poder-hi accedir. La principal recomanació, de cara a aquest pròxim diumenge, és que els espectadors que hagin d’assistir-hi es desplacin prioritàriament a peu o en transport públic amb antelació.

En relació amb el transport públic, cal destacar com a recomanació prioritària per a aquest diumenge el funicular de Montjuïc. També els serveis de metro o FGC per arribar als entorns de la muntanya: Espanya (L1, L3, L8 i altres línies de FGC); Poble Sec (L3); Paral·lel (L2, L3); Foc (L10 Sud); Magòria - La Campana (L8 i altres línies de FGC). En paral·lel, també es pot optar pels autobusos de TMB que arriben fins a plaça d’Espanya (D20, D40, H12, H16, V7, 13, 23, 46, 52, 65, 79, 91, 109, 150 i 165) i el passeig de la Zona Franca (H16, V3,  V5, 23, 109 i 125). Pel que fa l’autobús de la línia 150, hi haurà un canvi de parada puntual per la celebració del Saló de l’Automòbil, i la parada ubicada a plaça Espanya, passarà uns metres més enllà, concretament a l’avinguda del Paral·lel. També es podrà accedir a l’Anella Olímpica amb les escales mecàniques o taxi. Per últim, cal recordar que no hi haurà zona de consigna.

Desplaçaments en vehicle privat

A causa del tancament de l’avinguda de la Reina Maria Cristina amb motiu de la celebració del Saló de l’Automòbil, no és podrà accedir al pàrquing de BS:M per l’entrada que disposa en aquesta ubicació. És per això que es recomana utilitzar el pàrquing reforçat de Fira de Gran Via de l’Hospitalet, davant de les llançadores, amb modalitat de prepagament i tarifes reduïdes. A la sortida del pàrquing estarà habilitat el servei gratuït de llançadores per pujar fins a l’Estadi Olímpic Lluís Companys. En aquest sentit, pels vehicles rodats, es recomana també l’accés pel carrer del Foc, ja que es preveu el possible tancament del carrer Mèxic.

En el cas de les motos, fins a un màxim de 3.500 motos podran aparcar en zones properes a l’estadi. Es recomana que accedeixin a l'estadi pel carrer del Foc o per l’avinguda Miramar.

El Club proporciona també una sèrie d’indicacions sobre accessibilitat per a persones amb discapacitat, mobilitat reduïda o usuàries de cadira de rodes, així com per a les seves persones acompanyants.

OPERATIVA DE SORTIDA A L’ESTADI OLÍMPIC LLUÍS COMPANYS

Donada l’afectació pel tancament de l’avinguda de la Reina Maria Cristina i les escales ubicades entre la Font de Montjuïc i l’avinguda de Rius i Taulet, es reforçaran les vies d’evacuació pels usuaris que s’hagin desplaçat a peu per l’avinguda Francesc Ferrer i Guàrdia (davant del carrer Mèxic), la sortida per la vorera de l’avinguda de Rius i Taulet i també dues sortides addicionals pel Passatge de Jean Forestier i per la plaça de Puig i Cadafalch. El carrer Mèxic quedarà tallat per a la sortida de vehicles de motor.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut