Ratificades la segona cessió de drets televisius i actius de Barça Studios i aprovat el pressupost de l’actual temporada

Ratificades la segona cessió de drets televisius i actius de Barça Studios i aprovat el pressupost de l’actual temporada

L’Assemblea dona el seu vistiplau a les dues palanques, la cessió del 15% a Sixth Street amb un 90% dels vots, i la transmissió dels actius de Barça Studios i actius digitals, amb un suport del 88%, i també a la previsió econòmica de l’exercici 2022/23 amb el 90,5% dels vots

En el tercer punt de l’Ordre del Dia, els socis i sòcies compromissaris han donat recolzament també majoritari a les tres votacions que s’han realitzat. En la primera d’aquestes, s’ha aprovat amb un suport del 90% dels vots (474 a favor, 39 en contra i 13 en blanc) la ratificació de la cessió dels drets audiovisuals, la palanca del 15% de Sixth Street. En la segona, corresponent a la ratificació de la transmissió del 49% dels actius de Barça Studios a Socios.com i Orpheus Media, els socis i sòcies compromissaris han avalat amb un suport majoritari amb el 87,28% dels vots (460 a favor, 39 en contra i 21 en blanc). Pel que fa a la tercera, la votació del pressupost de la temporada 2022/23, que preveu uns ingressos de 1.255 milions d’euros i uns beneficis després d’impostos de 275 milions, el recolzament ha estat del 90,5% dels vots, amb un resultat de 478 a favor, 35 en contra i 15 en blanc.

Ratificació de dues palanques econòmiques

La segona part de la cessió minoritària dels drets de TV, en aquest cas del 15%, també a Sixth Street, ha suposat la generació de 400 milions més en ingressos, i igual que en la primera cessió, també és una operació per a 25 anys amb opció de recompra a favor del Club. Amb la suma de les dues accions, la totalitat de l’operació de venda d’un 25% dels drets de TV ha suposat 667 milions d’euros. Eduard Romeu ha assegurat que l'opció de recompra d’aquí a 25 anys seria “a un preu simbòlic” i que si augmentés el valor dels drets de LaLiga, el temps en què es podria recuperar aquest actiu seria menor. L’operació s’ha vehiculat a través de la creació de la societat Locksley, amb un 49% de participació del FC Barcelona i el 51% de Sixth Street, igual que la primera palanca.

Per altra banda, i sempre amb el consentiment i ratificació de l’Assemblea, el Club ha activat l’explotació d’una part minoritària de Barça Studios a tercers, en una operació que no inclou l’audiovisual tradicional, Barça TV i la producció de continguts, que continua sent 100% propietat del Club.

Aquesta operació es basa en la transmissió d’una participació minoritària de Bridgeburg Invest, S.L.,  filial  de Barça Produccions, S.L., dedicada a la gestió i desenvolupament de contingut digital relacionat amb Metaverse, NFT i Utility Tokens virtuals, encara en procés de desenvolupament. 

Per tant, en aquesta operació, es ven el 49%, del negoci digital, a dues empreses expertes en el sector com són Socios.com i Orpheus Media, amb un 24,5% a cadascuna, amb una inversió de 200 milions. El Club també té una opció de recompra a partir dels cinc anys.

El vicepresident Eduard Romeu ha qualificat la vàlua d’aquestes empreses en aquest món digital, de les quals ha dit que “ens ajudaran a accelerar aquest negoci a través del seu coneixement i experiència en el sector de la producció audiovisual en nous formats”, i que disposen també de capital per accelerar les inversions necessàries per al desenvolupament del negoci.

Aprovació del pressupost 2022/23

Els socis i sòcies compromissaris també van aprovar el pressupost de l’actual temporada 2022/23, que preveu uns ingressos de 1.255 milions, amb uns beneficis després d’impostos de 275 milions.

Aquests ingressos de 1.255 suposen un rècord històric en facturació del Club, gràcies a la venda del 15% dels drets de televisió de la Lliga relatius al primer equip masculí de futbol per import de 400 milions d’euros.

Sense tenir en compte aquest efecte extraordinari, el Club preveu millorar la resta dels seus ingressos en 105 milions d’euros respecte a l’exercici 2021/22, gràcies a la millora dels seus contractes de patrocini, especialment a l’acord firmat amb Spotify, al pla estratègic de creixement del negoci de marxandatge i també gràcies a la recuperació total dels ingressos relacionats amb l’Estadi.

En l’apartat de despeses d’explotació encara no s’arriba a unes xifres desitjables, amb una previsió de 1.065 milions, amb uns elevats nivells de massa salarial que anirà reduint-se en propers exercicis. El Club ha dut a terme un esforç significatiu en fitxatges per formar un equip competitiu i també manté una sèrie de compromisos contractuals històrics que ha d’afrontar. La voluntat del Club és la de seguir treballant la contenció de la massa salarial esportiva per a les properes temporades, com un dels pilars més importants del mandat.

 

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut