Ratificada la venda del 10% dels drets de TV a Sixth Street i aprovada la liquidació de l’exercici 2021/22 amb majoria absoluta

Ratificada la venda del 10% dels drets de TV a Sixth Street i aprovada la liquidació de l’exercici 2021/22 amb majoria absoluta

Els socis i sòcies compromissaris donen suport al punt 2 de l’ordre del dia i ratifiquen la primera palanca amb el 91,34% dels vots i donen suport als comptes econòmics amb un 89 % dels vots

En el segon punt de l’ordre del dia de l’Assemblea, els socis i sòcies compromissaris han ratificat amb una amplíssima majoria l’acord de venda del 10% dels drets audiovisuals del Club en la Lliga de futbol masculina al fons nord-americà Sixth Street Partner, i han aprovat amb un suport incontestable la liquidació de l’exercici econòmic 2021/22, que ha donat uns beneficis de 98 milions d’euros, amb una xifra d’ingressos d’explotació de 1.017 milions d’euros i 856 milions d’euros de despeses. La primera votació, corresponent a la primera palanca, s’ha saldat amb un 91,34% dels vots (591 vots a favor, 38 en contra i 18 en blanc), mentre que la segona votació del balanç econòmic ha obtingut 89% a favor (548 vots per al sí, 43 en contra i 24 en blanc).

El vicepresident econòmic Eduard Romeu ha exposat als socis i sòcies compromissaris els detalls de l’operació d’aquesta venda del 10% dels drets de TV de la Liga Nacional de Fútbol Professional Masculina per 25 anys, amb un opció de recompra a favor del Club per recuperar les accions i per tant els drets de TV. Aquesta operació ha generat uns ingressos de 267 milions d’euros, dels quals, el Club rep en efectiu 207, 5 milions provinents de Sixth Street.

Sixth Street és una firma líder d’inversió en el sector de l’esport i l’entreteniment que gestiona més de seixanta mil milions de dòlars en actius en diferents sectors. Utilitza el capital flexible a llarg termini i les capacitats basades en l'anàlisi per desenvolupar temàtiques d'inversió i oferir solucions a les empreses en totes les etapes de creixement.

L’estructura de l’operació amb Sixth Street

L’entesa amb Sixth Street s’ha negociat de manera directa amb els inversors en comptes de fer-ho de manera col·lectiva. D’aquesta manera s’ha millorat l’operació, optimitzant la seva estructura i reduint el temps de durada i el seu cost. L’operació s’ha estructurat a través d’una societat anomenada Locksley, on Sixth Street és l’accionista majoritari (51%) i el Club ostenta la resta d’accions (49%). El Club ha contribuït amb 60 M€ com a ampliació de capital en la Societat Locksey i Sixth Street amb 207,5 M€.

El preu fix de l’operació és de 267 milions, el preu variable es de 9,5 M€, en cas que el creixement anual dels ingressos rebuts pels drets cedits durant els primers 6 anys, superi el 4,5%. Pel que fa al termini de 25 anys, aquest podria reduir-se fins als 20 anys o augmentar-se fins als 30 anys en funció de l’aplicació d’una fórmula objectiva basada en el creixement anual dels ingressos derivats dels drets de TV.

Pel que fa a la forma de pagament,  190 M€ en el moment del tancament; 29,5 M€ van ser abonats el 15-7-22; i 47,5 M€ seran abonats el 15-7-23.

Romeu: “El Club té valor i genera confiança”

En la seva exposició, Eduard Romeu ha volgut incidir en la recuperació de la confiança dels patrocinadors i la millora general del Club, tant en l’aspecte econòmic, com en el seu prestigi i en la seva valoració internacional.

“El Club ha demostrat que té capacitat per entrar als mercats internacionals”, ha assenyalat Romeu. “El Club té nom, valor i prestigi i el Club genera confiança. Tot això ha fet possible que l’operació dels drets de televisió hagi estat més econòmica que si hagués fet de forma conjunta amb tots els equips de la Lliga”.

En la seva intervenció, el president econòmic del Barça també ha indicat que “un des objectius marcats per la directiva era buscar socis empresarials que ens ajudessin a donar valor als nostres actius, i gràcies a l’aprovació dels socis en assemblea, hem pogut activar aquestes operacions que ens han permès resoldre la situació econòmica del moment i guanyar temps”. 

A continuació, el president de la Comissió Econòmica del FC Barcelona, Jaume Guardiola, que després d’haver estat escollit president del Cercle d’Economia serà rellevat per Joan B. Casas, ha exposat l’informe de la comissió sobre els comptes de la temporada 2021/22 avalant la palanca de la venda del 10% dels drets de TV que ha permès tancar l’exercici amb 98 milions de beneficis i afirmant que “els ingressos són imprescindibles per assegurar la viabilitat del Club”. Guardiola ha destacat la feina de la Junta Directiva per haver trobat aquestes fonts d’ingressos, però també ha recordat la necessitat de recuperar l’equilibri patrimonial i “obtenir una gestió ordinària positiva”.

 

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut