El Barça Innovation Hub i la FIFA creen un format estàndard per transferir dades

El Barça Innovation Hub i la FIFA creen un format estàndard per transferir dades

Aquesta proposta pionera permetrà als clubs i als proveïdors intercanviar i comparar informació fàcilment i de manera unificada per tal d’optimitzar l’ús de la tecnologia

Durant la segona sessió de l’Sports Technology Simposium s’ha fet un important anunci que canviarà la manera d’entendre les dades de monitoratge que els equips de futbol recullen durant els entrenaments i els partits. El Barça Innovation Hub i la FIFA han creat conjuntament un format estàndard que permetrà unificar aquestes dades, que actualment cada club emmagatzema de manera diferent. Aquesta informació es recull a través del sistema EPTS (Electronic Performance and Tracking Systems) i amb el nou format que han treballat ambdues entitats es podrà intercanviar i comparar de manera unificada i estandarditzada.

Johannes Holzmüller, responsable de tecnologia esportiva del Mundial de la FIFA 2018, ha estat l’encarregat de fer aquest anunci durant una de les taules rodones que aquest divendres s’han dut a terme en l’última sessió de l’Sports Technology Simposium. Segons Holzmüller, la gènesi d’aquest nou format sorgeix d’un mandat de la IFAB (International Football Association Board), una organització independent que vetlla per les regles del futbol, de la qual forma part la FIFA i les quatre federacions britàniques de futbol. “Els clubs disposen de moltes dades que procedeixen de diferents proveïdors i fonts. I és molt important poder comparar-les. Per això hem desenvolupat amb el Barça Innovation Hub un format estàndard que permetrà controlar, interpretar i comparar aquestes dades d’una manera més senzilla”.

Holzmüller ha destacat que el projecte ha estat una feina intensa de diversos mesos. “Hem treballat conjuntament des de la creació del Barça Innovation Hub, especialment en els últims dos anys”, ha assegurat el responsable de tecnologia de la FIFA. “És un punt de partida, caldrà fer millores, però és la primera vegada que disposem d’una estructura de dades global accessible a tothom per compartir informació. És una iniciativa totalment pionera”.

Aquest ha estat el principal tema de la segona jornada de l’Sports Technology Symposium que durant el matí també ha acollit una sessió sobre l’obsessió pels mòbils, en què, entre d’altres, han participat Meghan Ryan, directora de màrqueting digital i social dels 49ers, i Matthew Jafarian, vicepresident d'estratègia digital i innovació de Miami Heat. La jornada ha acabat amb una ponència sobre els escenaris de futur que afronta el futbol des de diferents àmbits, com per exemple la responsabilitat social, en què ha participat Mariona Miret, responsable de programes de la Fundació Barça, que ha explicat els detalls del projecte Robot Pol, i Jonas Lygaard, director de marca i desenvolupament de negoci de Konami, que ha centrat la seva intervenció en el futur dels clubs esportius en els eSports.

La quarta edició de l’Sports Technology Symposium ha estat un nou èxit de convocatòria, amb més de 800 inscrits, i es consolida com el congrés de tecnologia esportiva més important de l’àmbit europeu.

Força Barça
Força Barça
Tanca l'article