El FC Barcelona apropa el futur de l’esport en la primera jornada del segon simpòsium de tecnologia i esport

El FC Barcelona apropa el futur de l’esport en la primera jornada del segon simpòsium de tecnologia i esport

L’anàlisi de dades, la innovació disruptiva, el software per monitoritzar les estratègies de joc i les estratègies de dades han centrat les taules rodones del simpòsium

El FC Barcelona ha acollit aquest dijous la primera jornada del segon simpòsium de tecnologia aplicada al món de l’esport, en què participen experts d’abast mundial. El doctor Jordi Monés, directiu i comissionat de l’FCB Universitas, Sports Innovation Hub, ha estat l’encarregat de donar el tret de sortida a la segona edició d’aquest esdeveniment. Al seu discurs Monés ha posat en valor la presència dels ponents i de l’audiència, que han vingut d’arreu del món.

Els participants han destacat de manera unànime la bona organització del simpòsium, que s’emmarca dins les iniciatives de l’FCB Universitas, Sport Innovation Hub, així com el valor que suposa el fet de poder reunir membres de la comunitat científica i de negoci de tot el món. I és que l’objectiu d’aquest simpòsium és oferir un fòrum mundial per al debat sobre l’impacte de la tecnologia i l’anàlisi de dades sobre l’esport i el rendiment esportiu.

El primer tema de la jornada ha estat l’anàlisi de dades, que s’ha tractat en una ponència en què han participat representants del PSV Eindhoven, del Benfica i de la UEFA. Un dels punts principals ha estat com es monotoritzen les dades de l’estat físic dels esportistes i se n’optimitza el rendiment. La informació que genera la tecnologia ajuda a definir millor tant els plànings d’entrenament com el full de ruta físic dels esportistes professionals, i contribueix de manera primordial en l’excel·lència esportiva, l’objectiu final de la relació entre tecnologia i esport.

En aquest sentit, els membres participants han explicat les seves metodologies transversals per aconseguir unir tecnologia, informació i millora del rendiment físic. D’alguna manera, doncs, comparteixen valors amb el FC Barcelona: la superació, l’excel·lència i la metodologia.

Una altra de les temàtiques tractades ha estat la innovació disruptiva, concretament, els nous materials per a roba esportiva amb sensors, que ofereixen una visió molt més nítida de les possibilitats dels esportistes. Juan P. Hinestroza, representant de la Cornell University, ha fet referència a la investigació en l’ús del cotó com a generador de dades. “El disseny de la roba pot oferir senyals de la manera de millorar els moviments dels atletes i el seu rendiment”, ha apuntat.

Seguidament s’ha debatut sobre el software per monitoritzar les estratègies de joc amb representants del Manchester United, la Juventus i la Fiorentina. Les estratègies definides a partir de les dades han centrat l’última ponència de la jornada, que ha girat a l’entorn de l’optimització del negoci de l’entreteniment.

Recepció prèvia

Dimecres la Llotja presidencial del Camp Nou va ser l’escenari d’una recepció als participants en el simpòsium, en què no van faltar el CEO del Club, Òscar Grau; el doctor Jordi Monés, directiu i comissionat de l’FCB Universitas, Sports Innovation Hub, i el directiu Dídac Lee, a més de l’equip de producció del simpòsium i de l’FCB Universitas.

Declaracions del doctor Jordi Monés, directiu i comissionat de l’FCB Universitas, Sports Innovation Hub:

“Estem molt contents de celebrar i acollir la segona edició del simpòsium de tecnologia i esport al FC Barcelona. Aquesta activitat s’engloba dins de l’estratègia del FCBUniversitas, Sports Innovation Hub, del Barça. Des de la nostra posició guanyadora, estem obligats a estar sempre a l’avantguarda del coneixement. Hem d’adquirir nous coneixements i interactuar amb els millors professionals del món. Estem obligats a generar i a compartir aquest coneixement per pensar diferent i de manera disruptiva. Estem, en definitiva, molt satisfets de ser un hub de coneixement i tecnologia”.

“Aquest simposi té la vocació de continuïtat i forma part de l’estratègia del Club de convertir-se en una referència mundial en aquest sector. Volem generar noves oportunitats de negoci i d’interacció amb tots els actors de l’esport i de la tecnologia. Per això hem convidat els millors professionals mundials a aquest simposi: clubs esportius, institucions i empreses, per interactuar-hi i inspirar-nos en ells”.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut