Jordi Mompart: “Al Barça tenim un volum de dades immens i amb la Intel·ligència Artificial podem generar nous productes i serveis per al Club

Jordi Mompart: “Al Barça tenim un volum de dades immens i amb la Intel·ligència Artificial podem generar nous productes i serveis per al Club"

El director de Recerca del FC Barcelona va explicar a Barça TV la transformació digital que s’està duent a terme al Club i va fer menció de l’IOTwins, un projecte europeu del Barça Innovation Hub en col·laboració amb el Barcelona Supercomputing Center

Aquest dimarts, el director de Recerca del FC Barcelona, Jordi Mompart, va parlar a Barça TV del paper de les noves tecnologies i la Intel·ligència Artificial en els diferents àmbits del Club. Aprofitant la celebració del Mobile World Congress aquesta setmana, Mompart va visitar el plató i va explicar quins són els principals actius que en el futur es poden convertir en ingressos i oportunitats de negoci per al Club.

A l’entrevista, Jordi Mompart va fer un repàs de les quatre principals fonts d’ingressos: ticketing i tot el que passa al voltant del matchday, els drets televisius, els espònsors i el marxandatge. Tot i això, també va destacar que “aquestes fonts d’ingressos són molt importants, però en el nostre Club tenim tres actius més que poden donar lloc a futurs ingressos: el coneixement, els actius digitals -imatges i vídeos-, i les dades”. En aquest context, va explicar que “el BIHUB és l’instrument del Barça per transferir el nostre coneixement a la societat i crear riquesa tant per a la societat com per al Club; Barça Studios i Bridgeburg, la nova empresa que hem creat per comercialitzar productes i serveis Blockchain, són la via per comercialitzar les nostres imatges i vídeos; i, les dades, constitueixen un valor important per si soles”.

Pel que fa a les dades va remarcar que “al Barça tenim un volum de dades immens que si es processen amb la Intel·ligència Artificial podem generar nous productes i serveis d’utilitat per al Club”. En aquest sentit, va aprofundir en la Intel·ligència Artificial i el seu significat: “La Intel·ligència Artificial és el desenvolupament d’algorismes, programes d’ordinador, que permeten fer tasques que normalment requereixen la intel·ligència humana. Un exemple és el famós chatGPT, que ens permet tenir converses intel·ligents amb una màquina”. La Intel·ligència Artificial és una eina que ja es troba pràcticament en tots els àmbits del Club, des de la vessant esportiva analitzant les dades dels partits i detectant patrons en les jugades, utilitzant el seu caràcter predictiu per l’operativa d’un partit o en el manteniment de les instal·lacions, i fins en l’àrea de negoci. “És el cas de les prediccions que es fan de l’alliberament de seients per part dels abonats fins i tot una setmana abans que aquest alliberi realment el seient, el que es coneix com el Seient Lliure o l’Smart Booking”, va afegir Mompart.

La Intel·ligència Artificial, ja sigui per la seva capacitat d’automatitzar processos i executar-los de manera ràpida i eficient, o pel seu caràcter predictiu és una eina clau per a la Transformació Digital del FC Barcelona. El director de Recerca del FC Barcelona va aprofitar per fer menció de l’IOTwins, un projecte europeu del Barça Innovation Hub en col·laboració amb el Barcelona Supercomputing Center (BSC), i amb què s’ha estat treballant en el desenvolupament d’un bessó digital de l’Spotify Camp Nou. “En aquest bessó digital hem utilitzat un algorisme d’IA per descriure el moviment natural de les persones, i això ens ha permès predir els fluxos dels assistents al nostre Estadi en funció de moltes variables, com per exemple, el nombre d’assistents, els torns oberts o els obstacles dins de l’Estadi”, va explicar.

Finalment, també va parlar del futur de la Intel·ligència Artificial com un dels elements clau per assolir l’èxit en la transformació digital de les empreses i va destacar que en un club com el FC Barcelona ´”és una revolució tecnològica però sobretot de persones i d’organització. El Barça no és aliè a aquesta revolució i la Intel·ligència Artificial és fonamental perquè el Barça pugui liderar aquesta revolució entre els clubs esportius més importants del món”.

 

 

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut