El metavers i l’storytelling, protagonistes de la jornada de cloenda de l’Sports Tomorrow Congress

El metavers i l’storytelling, protagonistes de la jornada de cloenda de l’Sports Tomorrow Congress

Joan Laporta ha realitzat el tancament institucional d’aquestes jornades que s’han celebrat durant dos dies en el marc del Mobile World Congress

Aquest dimarts ha tingut lloc la segona i última jornada de l’Sports Tomorrow Congress, la cita d’innovació esportiva impulsada pel Barça Innovation Hub que enguany s’ha celebrat en el marc del Mobile World Congress.

 

Durant el matí s’han programat diverses sessions en les que s’ha parlat, entre d’altres temes, sobre metavers i storytelling. El tancament del congrés ha comptat amb la participació del president Joan Laporta que ha volgut agrair a tots els participants el seu interès en aquestes jornades.

Moore: “Entrarem en els partits mentre prenem cafè a casa amb la família”

Una de les intervencions més destacades de la jornada ha estat la de Peter Moore, ex CEO del Liverpool, que ha parlat sobre com es consumeixen els esports a través de la tecnologia i de l’audiovisual. I en aquesta línia ha parlat del metavers i de com serà l’experiència de partit a les nostres llars. “Entrarem en els partits mentre prenem cafè a casa amb la família”, ha assegurat, i es podrà interactuar amb aplicacions de realitat augmentada. Moore ha explicat també de com seran els estadis del futur, totalment connectats, en els quals l’experiència serà més completa tant per als espectadors, els àrbitres i els equips tècnics, amb informació tridimensional en temps real de tot el que passa al terreny de joc.

El productor televisiu, Amani Martin, ha parlat d’storytelling audiovisual vinculat al món dels esports i de com ha evolucionat en els últims anys en plataformes com HBO, ESPN films o Netflix. I continuant amb temes de narrativa, l’influencer Joe Pompliano, ha exposat com arribar al públic global a través de les xarxes socials i de com convertir això en un negoci, fet que l’ha convertit en una autoritat en continguts vinculats a l’esport en els Estats Units.

Laporta: “M'envaeix un sentiment d’optimisme pel futur del nostre sector”

El president Joan Laporta ha intervingut en el tram final del congrés per realitzar la cloenda institucional, en la qual ha anunciat el re enfoc del Barça Innovation Hub cap a la inversió en startups, que es materialitza en dos acords amb les empreses Visualfy i Oliver. 

Laporta ha assegurat també que les sessions que han tingut lloc aquest dies en l’Sports Tomorrow Congress proposen “un canvi real que serà beneficiós” per a tothom i ha reconegut que l’envaeix “un sentiment d’optimisme” per al futur del sector esportiu. El president ha recordat, en aquesta línia, l’acord que el Club manté amb el Barcelona Supercomputing Centre que “ha sigut el primer pas per a que el nou Spotify Camp Nou tingui un bessó digital per intentar maximitzar tant l’eficiència de gestió com l’experiència dels nostres aficionats, que serà única al món”, ha recordat.

L’Espai Barça, també present al congrés

Entre els altres continguts d’aquesta última jornada cal destacar que també s’ha parlat de l’Espai Barça de la mà d’Àlex Barbany, director d’explotació d’aquest projecte, que ha desgranat els detalls que han de convertir el recinte de l’Estadi en un dels complexos esportius més punters del món. I un altre dels assumptes que s’ha posat sobre la taula ha estat la vinculació de la realitat virtual i la intel·ligència artificial amb la medicina esportiva, la recerca i l’educació i com això pot ajudar a millorar la vida de les persones.

D’altra banda, el futur del negoci del futbol ha ocupat també diverses sessions en les quals s’ha debatut sobre el canvi de paradigma que en un futur proper experimentarà el món dels drets audiovisuals; on no primarà l’exclusivitat sinó la universalitat del producte, compartit en múltiples plataformes. I també s’ha aprofundit en la relació dels clubs amb els seus seguidors i les estratègies que cal seguir per monetitzar aquesta vinculació.

L'Sports Tomorrow Congress ha tancat la seva sisena edició amb un balanç molt positiu, tant des del punt de vista del l’interès generat entre els professionals del sector de la innovació esportiva -amb més de 500 inscrits- com des de punt de vista dels continguts ja que ha aconseguit aplegar experts de reconeixement internacional de pràcticament totes les temàtiques que estan implicades en el negoci esportiu.

 

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut