Augmenta l’assistència, la venda d’entrades i la facturació de l’Spotify Camp Nou d’abans de la pandèmia

Augmenta l’assistència, la venda d’entrades i la facturació de l’Spotify Camp Nou d’abans de la pandèmia

En els primers quatre partits de la temporada ha crescut un 19% l’assistència, un 46% la venda d’entrades i un 18% la facturació respecte a la temporada 2018/19

L’assistència de públic a l’Spotify Camp Nou en els primers partits de la temporada 2022/23 és una de les grans notícies que s’estan generant al voltant del Club. Les graderies de l’Estadi tornen a omplir-se, després d’una temporada 2021/22 en què les restriccions inicials d’aforament a causa del coronavirus, l’absència de turistes, les excedències d’abonats i la supressió del Seient Lliure, a més de la marxa de Leo Messi i la irregular trajectòria de l’equip, van fer caure les xifres en picat.

L’assistència total puja una mitjana del 19%

Cal recordar que la mitjana de públic la temporada passada va ser de 55.026 assistents i la major assistència en un partit del primer equip el curs passat va ser en el Clàssic contra el Reial Madrid, el 2 d’octubre del 2021, amb 86.422 persones, amb un aforament del 100%. El Camp Nou va registrar una caiguda als volums d’assistència del -28% respecte als de la temporada prèvia a la Covid-19, que va tenir una mitjana total de 76.747 persones assistents.

Les circumstàncies que es donen ara no són les mateixes, per això cal remuntar-se als quatre primers partits oficials de la darrera temporada prepandèmica 2018/19 per fer una comparativa més real i treure’n algunes conclusions. En aquell curs van assistir 274.765 persones sumant els tres partits de Lliga i el de Champions. En concret, els rivals del Barça que entrenava Ernesto Valverde van ser l’Alabès (52.356 assistents), l’Osca (72.892) i el Girona (76.055), mentre que el primer partit de la màxima competició europea, davant el PSV Eindhoven, va congregar 73.462 persones. La mitjana, doncs, va ser de 68.691 espectadors per partit.

3200x2000_Assistencia_CAT

Comparativament, aquesta temporada 2022/23, les xifres d’assistència per veure els quatre primers partits del Barça de Xavi han estat de 81.104 persones davant el Rayo Vallecano, 83.972 davant el Valladolid, de 85.073 en l’últim partit contra l’Elx a la Lliga i de 77.411 en el debut de la Champions contra el Viktoria Pilsen. L’assistència de públic en els quatre partits ha estat de 327.560 en total, amb una mitjana de 81.890 per partit, fet que dona un increment del 19% (una mitjana de 13.199 persones més per partit).

Les xifres de l'Spotify Camp Nou han millorat notablement.
Les xifres de l'Spotify Camp Nou han millorat notablement.

Increment del 46% en la venda d’entrades

Un altre aspecte que cal destacar és l’increment en la venda d’entrades, que ha estat d’un 46% (11.618 entrades més per partit) respecte a la temporada 2018/19. Aquestes bones xifres confirmen que el Barça 2022/23 de Xavi enganxa, però també que estan funcionant les noves estratègies de venda en què s’ha apostat per una política comercial de preus més econòmics adreçada al públic resident (procedent del territori català) i als socis no abonats, amb promocions i descomptes fins a un 50% sobre el preu total, així com l’efectivitat de las campanyes de màrqueting i continguts digitals.

L’èxit d’aquesta política també es basa en l’aposta per facilitar l’assistència dels socis i sòcies que no disposen d’abonament. Per això, la prevenda exclusiva que té aquest col·lectiu s’ha ampliat aquesta temporada de 24 fins a 72 hores. En la majoria de partits d’aquesta temporada, el Club reservarà lots de localitats a preus populars i fixos per a aquests socis i sòcies que com a mínim són del 50% sobre el preu total i que, a més, no tenen variació de preu durant el procés de venda en funció de la demanda com passa amb la resta d’entrades.

La facturació també augmenta, un 18%

A nivell de facturació, l’increment en els primers tres partits de Lliga ha estat un 18% de mitjana superior a la temporada 2018/19, i d’un 9% si incloem també el partit de Champions. Gràcies a la política comercial enfocada a millorar l’assistència en l’Spotify Camp Nou, tot i que ha implicat una reducció dels preus de les entrades, ha aconseguit millorar la facturació aquesta temporada respecte a la 2018/19, amb un equip que comptava amb Leo Messi i que venia de guanyar el títol de Lliga, i en un context molt més favorable pel que fa al turisme.

Pel que fa al Trofeu Joan Gamper, disputat a l’Spotify Camp Nou el 7 d’agost davant el Pumas, es va aconseguir un 4% més de facturació respecte al del curs prepandèmic, que es va jugar contra el Boca Juniors. El Gamper, que queda fora de l’abonament, va congregar aquest any 83.021 persones, amb una major presència de públic local que estranger i uns preus de les entrades més reduïts respecte al Gamper del curs 2018/19, que va congregar 56.826 assistents.

9% d’increment d’abonats i 37% de reducció d’absentisme 

L’assistència dels socis i sòcies abonats també ha pujat, en aquest cas una mitjana del 9% en general (3.030 persones per partit), i s’ha reduït en un 37% la xifra d’abonats i abonades que ni assistien ni alliberaven la seva localitat en el Seient Lliure. Aquesta és una de les conclusions de l’anàlisi comparativa dels primers quatre partits oficials del present curs, tres de Lliga i un de Champions, respecte a la temporada 2018/19, la darrera que es pot considerar normal abans de l’arribada de la Covid-19.

La il·lusió que han despertat els nous fitxatges i el bon inici de curs de l’equip de Xavi Hernández ajuda a explicar les bones xifres d’assistència, però també ha jugat un paper important la bona resposta que estan tenint els socis i sòcies abonats davant la política implementada aquesta temporada per incentivar l’ús de l’abonament, bé assistint als partits o bé alliberant en el Seient Lliure. Aquesta política també ha influït en l’augment d’alliberaments en el Seient Lliure en un 9% més, i això ha permès disposar d’una mitjana de 2.600 seients més per partit respecte a la temporada 2018/19. 

La temporada 2018/19 ni van assistir ni van alliberar 28.658 abonats i abonades en el primer partit de Lliga contra l’Alabès, 21.611 davant l’Osca i 18.487 amb el Girona, mentre que en la temporada 22/23 van ser 18.173 (-37%) davant el Rayo Vallecano, 13.820 (-36%) en el partit contra el Valladolid i 11.395 (-38%) en el de l’Elx. El resultat és aquesta reducció del 37% (8.456 seients de mitjana en els tres primers partits de Lliga), el mateix percentatge (37%) que s’ha reduït en el partit de Champions:  20.516 persones abonades ni van venir ni van alliberar en la temporada 2018/19 davant el PSV Eindhoven per 12.945 davant el Viktoria Pilsen en la 2022/23. Tot i aquestes bones xifres, el Club considera que hi ha marge de millora a mesura que els socis i sòcies abonats es vagin familiaritzant amb les noves polítiques implementades per millorar l’ús dels abonaments.

Cal recordar que en la Junta Directiva del 21 de juny passat es va decidir aplicar una sèrie de mesures per tal de fomentar l’assistència a l’Spotify Camp Nou, a més d’evitar el frau i que es tornin a repetir situacions viscudes en l’eliminatòria davant l’Eintracht de Frankfurt a l’Europa League. Pel que afecta als socis i sòcies abonats, inclouen avantatges (descomptes en el preu d’entrades per acompanyants, en els serveis de restauració, sortejos per samarretes...) si assisteixen a un 85% dels partits. Per contra, els que no assisteixin, cedeixin o alliberin el seu seient en 10 partits durant la temporada, el Club els aplicarà el Seient Lliure Invers, prèvia notificació, de tal manera que el seu seient es posarà per defecte a la venda, sempre que no es reclami el seu ús abans de 72 hores de l’inici del partit. En el cas que no assisteixin, cedeixin o alliberin en cap partit, perdran la seva condició d’abonat la temporada 2023/24.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut