El Barça creix un 42% i segueix liderant les interaccions a les xarxes socials

El Barça creix un 42% i segueix liderant les interaccions a les xarxes socials

Durant la temporada 20/21, els canals globals d’Instagram, Facebook I Twitter del FC Barcelona han generat 1.960 milions de likes, comparticions i comentaris A Youtube, el Barça és també el club que acumula més visualitzacions dels seus vídeos, un total de 463 milions en un sol any

El FC Barcelona s’ha quedat ben a prop de superar els 2.000 milions d’interaccions a les seves xarxes socials en la temporada 2020/21. Finalment, ha aconseguit 1.960 milions, una xifra que li permet, per sisè any consecutiu, liderar la classificació entre les entitats esportives que més likes, comparticions i comentaris han aconseguit a través dels continguts publicats als seus canals socials. El creixement del 42% respecte de la temporada 2019/20 ha reforçat la seva posició capdavantera, molt lluny dels altres equips de futbol d’arreu del món: Manchester United (1.594 milions), Liverpool (1.314), Reial Madrid (1.129) i Chelsea (1.047).

mini_3200x2000_Grafica_TOP10_CAT

Segons dades de Blinkfire, aquesta temporada el Barça ha crescut en les 3 xarxes dominants. A Instagram, la plataforma que té més protagonisme que en xifres absolutes, el Barça s’ha enfilat fins als 1.571 milions d’interaccions, un 34% més que l’exercici anterior. El club blaugrana manté el lideratge gràcies, entre d’altres coses, a la seva ràpida adaptació a les noves tendències i a nous formats de contingut. Així ho demostra el fet que va ser el primer club esportiu que va superar els 1.000 milions de visualitzacions de vídeo del format reels, una de les novetats introduïdes per Instagram aquesta temporada i que va ser destacada per la pròpia plataforma com a cas d’èxit.

A Twitter, el Barça també és el club esportiu número 1. En aquest cas, s’han passat dels 96 milions de la temprada passada als 137 que van aconseguir-se fins al 30 de juny de 2021. El Fenerbahce (120) i el Chelsea (100) són els equips perseguidors i els únics que han superat la barrera del centenar d’interaccions (Likes, retweets i comentaris). L’augment més espectacular s’ha produït a Facebook, on el creixement ha estat del 123% i ha permès al Barça (252 milions) enfilar-se a la segona posició, per darrera del Manchester United (285).

mini_3200x2000_Grafica_Evolucion_CAT

Contingut audiovisual de nivell

Pel que fa a les plataformes digitals exclusivament de vídeo (Youtube i TikTok), la posició del Barça és també òptima. A Youtube, el Barça és l’equip més que segueix interessant als usuaris, ja que ha generat 463 milions de visualitzacions dels seus vídeos en els últims 12 mesos. El paper de lideratge en aquest canal és històric i enguany encara ha augmentat diferències respecte del segon classificat, el Liverpool (317), i la resta d’equips anglesos, com el Manchester United (312) i el Chelsea (276). Cal tenir present que els equips de la Premier League poden publicar els resums dels partits als seus canals, fet que els ofereix un avantatge competitiu respecte dels equips de LaLiga, que no tenen drets per fer-ho.

mini_3200x2000_Grafica_Leaders_CAT

En el cas de TikTok, la plataforma de moda entre els mil·lenials, el Barça ha experimentat una millora del 1.011% respecte les visualitzacions de la temporada passada. En total, els seus vídeos curts s’han vist 400 milions de vegades, per darrera del PSG (463), que és líder en aquesta categoria. Les bones dades de ‘views’ a Youtube i TikTok han estat compatible, en el temps, amb el llançament de Barça TV+, una plataforma audiovisual pròpia. Aquesta ha estat la primera temporada completa de funcionament del canal de subscripció del Barça, que s’ha centrat sobretot en el contingut ‘premium’ de llarg format, els directes i els partits del femení i de les categories inferiors, entre d’altres.

Una comunitat de 400 milions

Aquestes dades espectaculars pel que fa a les interaccions i les visualitzacions s’han produït en una temporada on el FC Barcelona ha superat els 400 milions de seguidors amb la suma dels seus perfils oficials als canals digitals. Aquesta xifra espectacular dimensiona la vocació global del Club, que és una referència en l’ecosistema digital de les xarxes socials en l’àmbit de l’esport i l’entreteniment. Facebook és la plataforma que acumula més seguidors del FC Barcelona, amb un total de 136 milions, seguit més de prop per Instagram (118) i Twitter (71). Aquestes xifres sumen els ‘followers’ dels canals principals, però també els que té el Barça en àmbits com el futbol femení, les seccions professionals, el futbol base, la Fundació, la Barça Academy o el Bihub, per exemple.

Fora d’aquest top 3 de xarxes socials (Facebook, Instagram i Twitter), també destaca la xifra de 33 milions de seguidors a Line, un canal amb molta implantació a l’Àsia; els gairebé 12 milions de Youtube, on el Barça encapçala la classificació entre els equips de futbol; o els prop de 10 de TikTok. Fins arribar a la xifra de 400, cal comptabilitzar els 24 milions que acumulen altres plataformes com Viber i Snapchat, o les xineses Weibo i Douyin. Cal tenir present que el FC Barcelona és el club de futbol amb més seguidors a la Xina, amb 13.5M, per davant del Chelsea i el Manchester United.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut