El FC Barcelona obre el seu canal oficial al servei de ‘streaming’ global Twitch

El FC Barcelona obre el seu canal oficial al servei de ‘streaming’ global Twitch

El Barça reforça el seu lideratge mundial en l’àmbit digital amb la seva entrada a Twitch, on compartirà continguts del primer equip, eSports i formats d’entreteniment vinculats al Club

El FC Barcelona estrenarà demà, dimecres 16 de desembre el seu canal oficial a Twitch, el servei de streaming global per oferir continguts d’entreteniment amb un format innovador dirigit a la seva comunitat de fans. El Club reforça així la seva aposta per la creació de continguts d’entreteniment en el marc de la seva estratègia digital, un entorn en què és líder tant en seguidors com en engagement, amb més de 370 milions de followers a les xarxes socials i 1.376 milions d’interaccions la temporada 2019/20, més que qualsevol altra entitat esportiva arreu del món.

El canal del FC Barcelona s’obrirà amb un seguiment en directe del partit de Lliga que l’equip blaugrana disputa demà contra la Reial Societat  per part de l’streamer alemany Anton Rinas, conegut com ViscaBarca. Un gran aficionat culer i creador de continguts a Twitch. El programa comptarà amb una prèvia, un seguiment durant l’enfrontament i un postpartit. Aquests programes d’acompanyament dels partits del primer equip seran un dels pilars en els continguts que es compartiran a la plataforma.

A través del nou canal oficial del FC Barcelona, els aficionats podran accedir a nous formats d’entreteniment i informatius, amb programes exclusius i en directe produïts al voltant dels partits dels homes de Ronald Koeman. Així mateix, disposaran de retransmissions live amb els jugadors dels equips de la nova divisió d’eSports del Barça, creada fa poc més d’un any i que actualment compta amb equips d’eFootball PES, Rocket League i Hearthstone.

El Club també desenvoluparà continguts innovadors que facilitin la participació i la interacció amb els seus seguidors. Per fer-ho, el Barça treballarà amb els hosts dels programes live a xarxes, i comptarà, a més, amb nous col·laboradors per a la producció de continguts específics que s’adaptin al públic de Twitch.

Amb la seva entrada a Twitch, el Club consolida la seva aposta per buscar canals i formats creatius i innovadors que li permetin connectar amb noves audiències. En aquest cas, entre la comunitat de Twitch. Cada segon, hi ha dos milions de persones que es connecten a Twitch live, que de mitjana compta amb 26,5 milions de visites del servei diàriament. Amb una tradició i una herència de continguts de gaming i eSports  des del seu  naixement, Twitch progressivament ha anat ampliant els seus continguts a altres àmbits com els esports, l’entreteniment i la música, entre d’altre. En aquesta línia, recentment Twitch va llançar un canal dedicat als esports, /twitchsports, posant en evidència l’àmplia demanda que hi ha entre els seus usuaris per contingut esportiu exclusiu, i on el futbol és un dels que més èxit obté. 

Una referència internacional en l’àmbit de les xarxes socials

En l’entorn digital, el Barça ocupa una posició de lideratge, com demostra el fet d’haver tancat l’exercici 2019-20, per tercera temporada consecutiva, com el club esportiu que va generar més interaccions a tot el món a les principals xarxes socials,  amb 1.376 milions de likes, comentaris, comparticions o retweets. Una xifra que suposa un creixement del 18% respecte a l’exercici anterior.

Una fita que ha estat possible gràcies a la seva estratègia per crear continguts que s’adaptin a les diferents plataformes socials i a les seves audiències en els diferents mercats arreu del món.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut