Comunicat del FC Barcelona

Repassem les qüestions tractades per la Junta Directiva, reunida telemàticament dimarts en sessió ordinària

La Junta Directiva, reunida ahir telemàticament en sessió ordinària, ha tractat sobre les qüestions següents:

Felicitació al Barça B

La Junta Directiva vol expressar la seva felicitació al Barça B i a l’staff tècnic, encapçalat per Francesc Xavier Garcia Pimienta, que ha culminat una gran temporada, amb jugadors ja consolidats en dinàmica de primer equip, i que ha arribat a la final del play-off d’ascens a Segona A. Tots els culers ens sentim orgullosos d’aquest equip que ha lluitat fins al final, superant tots els obstacles que ha trobat al seu camí, i oferint actitud, ambició i un futbol fidel al nostre estil.

Nomenament de la nova Compliance del FC Barcelona

La Junta Directiva ha aprovat el nomenament de Mireia Simona, actual Compliance Analyst, com a nova Compliance Officer del FC Barcelona, la Fundació i BLM, que reportarà directament a la Comissió de Compliance, i assumirà totes les responsabilitats de gestió d’aquesta posició.

La Mireia és llicenciada en Dret per la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster en Propietat Intel·lectual i Industrial per l’ICAB. També compta amb una especialització en Compliance per Thomson Reuters a més d’aportar una experiència en la seva funció de més de 7 anys, tres dels quals han estat al Club, des de gener del 2018.

Conveni de col·laboració amb la Conselleria d’Interior

La Junta Directiva ha aprovat un conveni de col·laboració amb la Conselleria d’Interior per adherir-se al Protocol de seguretat contra les violències sexuals en entorns d’oci. El conveni, que té una durada de quatre anys, estableix, entre altres acords, que el Club complirà i farà complir els acords del Protocol, vetllarà perquè tots els responsables i tot el personal al seu càrrec que intervingui en el desenvolupament de les activitats d’oci rebin la formació obligatòria en matèria de violències sexuals prevista al Protocol, i assignarà una persona responsable d’atenció a les persones afectades de violències sexuals, que serà la responsable del compliment del Protocol i la seva activació.

Obertura de la Barça Academy PRO Miami

La nova Barça Academy PRO Miami obrirà les seves portes el 12 d’agost a tres emplaçaments de la ciutat, Miami Shores, Hialeah i Kendall, un fet que afavorirà un acostament més gran a un gran nombre de jugadors tant del centre urbà com de les seves rodalies. Aquests darrers dies s’han dut a terme dues setmanes de Barça Academy Summer Camps, on els futurs jugadors han tingut la seva primera presa de contacte amb el sistema de joc i els valors del FC Barcelona. Durant el darrer mes també s’han fet les proves de selecció a un miler de jugadors dels 6 als 16 anys, dels quals ja més de 200 començaran els entrenaments regulars d’aquí a un parell de setmanes.

Cal recordar que la Junta Directiva va aprovar l’11 de febrer la creació d’aquesta segona Barça Academy PRO als Estats Units, que se suma a la que ja funciona a Nova York, a Long Island. Les Barça Academy PRO estan gestionades directament pel Club, tant la part esportiva com l’econòmica. A hores d’ara hi ha 46 Barça Academy repartides per tot el món, més de 180 Barça Academy Camps i més de 50 Barça Academy Clínics. El Club està present en un total de 56 països, i compta amb la participació de 45 mil nens i nenes entre totes les activitats promogudes.

Ratificació de la sortida de l’ASOBAL

La Junta Directiva ha ratificat que el FC Barcelona deixa de ser soci de l’Associació de Clubs Espanyols d’Handbol (ASOBAL), tal com el Club li havia comunicat el 30 de juny passat. El Barça d’handbol, però, continuarà disputant totes les competicions espanyoles (Lliga Sacyr Asobal, Copa del Rei, Supercopa i Copa Asobal), atès que la Federació Espanyola d’Handbol (RFEBM) va aprovar, en la seva darrera Assemblea General celebrada al juny, que no és obligatori formar part de l’ASOBAL per disputar els campionats.