El compte d’instagram de La Masia arriba als 7 milions de seguidors

El compte d’instagram de La Masia arriba als 7 milions de seguidors

El perfil que informa sobre tot el que succeeix al voltant del futbol formatiu del FC Barcelona es consolida com el cinquè amb més seguidors d’entre els equips de LaLiga, LaLigaSmartbank i la Primera RFEF i per davant de tots els comptes del Futbol formatiu europeu

Ja som 7 milions! El perfil d’instragram de la Masia (@fcbmasia) ha superat aquest dijous 15 de desembre els 7 milions de seguidors després de sis anys i 11 mesos des de la seva creació – gener del 2016 -. Des d’aleshores, des del compte d’instragram de La Masia s’han realitzat un total de 4680 publicacions en els que s’han pujat fotografies, vídeos i creativitats de tot el que succeeix al voltant del Futbol Formatiu blaugrana 

Amb una mitjana de 60 posts mensuals, des del compte oficial de La Masia es poden veure resums dels partits dels diferents equips blaugranes, fotografies de partits i entrenaments, gols, jugades, viatges, tornejos, convocatòries, alineacions, matchdays, informacions de servei, declaracions, entrevistes, reportatges i xerrades formatives, entre d’altres.

El cinquè compte més seguit 

D’aquesta manera, el compte d’Instagram de La Masia es consolida en la cinquena posició d’entre els 82 equips que formen LaLiga, LaLigaSmartkBarnk i la Primera RFEF. Només el compte global del Reial Madrid amb 129 milions de seguidors, el compte global del FC Barcelona amb 114 milions, el de l’Atlètic de Madrid amb 14,9 i el del Barça Atlètic amb 8,8 milions són els quatre comptes que se situen per davant. 

Per darrere del compte de La Masia, en sisena posició trobem el compte de l’@FCBFemeni amb 4,1 milions de seguidors. Així doncs, el compte del Barça Atlètic, el de la Masia i el del Femení superen clubs de Primera Divisió com ara el Sevilla (1.8 milions), el Villarreal (1.4 milions), el Real Betis (1.3 milions) i el Valencia (1,1 milions), entre molts d’altres. Cal destacar, que el compte oficial de La Masia supera també el compte que informa del día a día del futbol formatiu del Reial Madrid (2,2 milions).

mini_3200x2000-7M_instagram-Lamasia

Si comparem amb altres equips de les cinc principals lligues europees, el compte d’instagram de La Masia supera equips de la Premier League com ara l’Everton (2,8 milions), el West Ham (2,2 milions), els Wolves (2.1 milions) i el Newcastle (1,3 milions); De la Bundesliga supera equips com el Bayer Leverkusen (2,1 milions), el Leipzig (1,5 milions), el Borussia Mönchengladbach (755.000) i el Wolsfsburg (665.000); De la Serie A, supera la Roma (5,1 milions), el Nàpols (3,3 milions), la Fiorentina (1 milió) i la Lazio (1 milió). Finalment, si comparem amb els equips de la Ligue1 francesa supera l’Olympique de Marsella (2,6 milions), l’Olympique de Lió (2,2 milions) i el Mónaco (1,9 milions). Unes xifres que demostren que els seguidors d’Espanya, d’Europa i del món estan interessats en tot el que passa en el talent del Futbol Formatiu blaugrana.

Les publicacions més exitoses

Pel que fa al Top3 de publicacions que més impacte han tingut aquesta temporada ha estat la publicació sobre el Trofeu Koppa que va rebre Gavi que l’acreditava com el millor jugador jove del món amb més de 310.000 interaccions, i 1,4 milions d’impressions. En segon lloc, l’adeu de Piqué amb la publicació de #Sempr3Piqué acomiadant-se del Camp Nou el dia de la seva retirada és la segona publicació de l’any amb més èxit amb un total de 295.000 interaccions i 1,2 milions d’impressions. Tanca el podi la publicació sobre la victòria del Juvenil A davant el Bayern de Munic en la fase de grups de la UEFA Youth League (3-2) amb un total de 184.000 interaccions  i 1 milió d’impressions. En el quart lloc el post sobre el debut de Gavi i Balde al Mundial de Qatar amb un total de 175.000 interaccions i 785.000 impressions i per últim, tanca el TOP 5 la publicació sobre el nomenament de Gavi com a Golden Boy 2022 amb un total de 144.000 interaccions i més de 600.000 impressions.

Pel que fa al post que més ‘m’agrada’ les fotografies de Gavi aixecant el Trofeu Koppa ha estat el que n’ha tingut més amb un total de 292.000, seguit dels 285.000 que va obtenir l’adeu de Piqué al Camp Nou i en tercer lloc, els 179.000 likes que va registrar la publicació amb el resultat de la victòria del Juvenil A davant el Bayern de Munic per 3-2 a l’Estadi Johan Cruyff. 

Al quart lloc hi trobem el debut de Gavi i Balde al Mundial de Qatar amb 171.000 m’agrades i tanca el TOP5 el premi Golden Boy de Gavi amb 141.000 likes. Al TOP10 de publicacions amb més m’agrada hi trobem també la victòria del Juvenil A al camp de l’Inter de Milà per 1-6 amb 126.000 m’agrades, i el debut de Chadi Riad amb el primer equip amb l’Osasuna amb un total de 104.000 m’agrades.

El golàs del Juvenil A als quarts de final de la Copa de Campions, el vídeo amb més visualitzacions

Pel que fa als vídeos publicats al perfil d’instagram de La Masia el que més visualitzacions ha tingut aquest any 2022 ha estat el gol de Víctor Barberà als quarts de final de la Copa de Campions Juvenil del passat mes de maig. Un golàs per la combinació al primer toc entre Casadó i Aleix Garrido que Barberà va finalitzar amb gol i que va tenir un total de 701.000 visualitzacions. En segon lloc, amb 663.000 ‘views’ hi trobem el vídeo de la celebració de l’Aleví A després de classificar-se per les semifinals de LaLigaPromises per penals davant el Sevilla. Tanca el podi el golàs d’Ebrima a LaLigaPromises de Maspalomas disputada el passat mes de març amb un total de 510.000 visualitzacions.  Al Top10 de vídeos més vistos hi trobem el gol de Víctor Barberà a les semifinals de la Copa de Campions davant el RC Celta (3-4) amb 290.000 ‘views’, i el gol de Fermín López en la final de la Copa de Campions que va certificar el títol per al Juvenil A després de 10 anys amb 218.000 visualitzacions.

Per últim, el Reels que més èxit ha tingut ha estat el vídeo de la celebració de la Lliga Divisió d’Honor del Juvenil A als vestidors després de guanyar al Cornellà (2-3) amb 379.000 visualitzacions, 46.000 likes i gairebé 50.000 interaccions.

La Masia, seguida arreu del món

Els països des d’on més se segueix el compte d’instagram d’FCBMasia, a més, d’Espanya, són Brasil, Egipte, Índia i Indonesia. Pel que fa a la mitjana d’edat que segueix el perfil, el 94% de l’audiència tenen entre 13 i 44 anys, sent la franja de 18-24 amb més percentatge de seguiment (42,6%). 

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut