Chelsea - Barça: Defensaran corona a Lisboa (1-4)
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
Són molt bones, i ho han demostrat en un escenari imponent com Stamford Bridge. El Barça ja havia golejat el Chelsea en el partit d'anada per 4-1, però les de Pere Romeu no han jugat ni de bon tros amb la renda que portaven i han tornat a protagonitzar una actuació magistral a la Champions, replicant el marcador, però ara a domicili (1-4). Amb un global de 8-2, les vigents campiones continentals defensaran la corona a la final de Lisboa, el pròxim 24 de maig, contra l'Arsenal.
El Barça no n'entén d'especular
Més de 20.000 espectadors han assistit a Stamford Bridge amb l'esperança de completar la remuntada, però qui ha celebrat han estat els prop de 200 culers que han acompanyat l'equip a Londres, que els ha regalat una tarda per al rècord. Des del xiulet inicial, el Barça ha enviat el missatge que aniria a pel partit, conscient de tenir arguments més que de sobra per a fer-ho. Un dels més sòlids, el duel que durant el primer temps han protagonitzat Graham Hansen amb la lateral Charles.
Golàs d'Aitana per obrir la llauna
La noruega marxava com volia i generava perill constant, però la igualtat en el marcador l'ha desfet una altra maga com Aitana Bonmatí. La ribetana s'ha recorregut més de mig camp en conducció i, quan s'ha plantat dins l'àrea ha etzibat un potent xut alt, al pal de la portera (0-1, min. 25). Golàs de la Pilota d'Or per a traslladar el domini a la gespa també al marcador. El gol ha acabat amb tota esperança blue, però les blaugrana en volien més i més.
Pajor i Pina se sumen a la festa abans del descans
I així ha estat, ja que han marxat al descans amb dos gols més. La superioritat de Graham ha servit per a guanyar línia de fons i regalar el segon a la voraç Pajor, que s'ha anticipat a la seva marcadora (0-2, min. 41) per a fer un nou pas cap a la final. Però és que al primer temps encara li faltava un golàs de bandera. El de Clàudia Pina, la màxima golejadora d'aquesta Champions, que s'ha generat l'espai a la frontal i s'ha inventat un golàs al pal llarg, directe a l'escaire (0-3, min. 43), per a tancar una primera part perfecta.
Salma també mulla en l'afegit
La segona, amb el partit i l'eliminatòria més que guanyada, s'ha presentat com poc menys que un tràmit, i el marcador no s'ha mogut més fins al temps afegit. Amb descans per a Mapi León ha començat un segon temps amb ocasions per ambdues bandes. L'entrada de l'insaciable Paralluelo ha revitalitzat l'atac culer, i s'ha vist que l'aragonesa no volia marxar sense el seu gol. El Chelsea, per la seva banda, intentava trobar un gol de l'honor per als seus aficionats, i quan semblava cap de les dues coses es donaria, el temps afegit ha demostrat el contrari.
Cinquena final de Champions consecutiva
Primer, perquè Paralluelo ha lluitat una pilota que semblava morta i s'ha inventat el quart (0-4, min. 90), mentre que en la jugada posterior, Cata Coll no ha pogut evitar el golàs de Kaptein (1-4, min. 91) amb el qual s'ha tancat una eliminatòria que només ha tingut dos colors: el blau i el grana. Un global de 8-2 que dona a les reines d'Europa tota la confiança del món per a afrontar la final del 24 de maig amb les màximes garanties. Cinquena final seguida, la sisena en total, per a un equip que no sembla tenir fre.
Fitxa del partit
Chelsea: 1
Barça: 4
Chelsea: Hampton; Bronze, Girma (Lawrence 46'), Bright, Charles; Walsh, Cuthbert (Macariio 61'), Nusken; Rytting Kaneryd (Hamano 74'), Ramírez (Beever-Jones 46') i Baltimore (Kaptein 61').
Barça: Cata Coll; Batlle, Paredes (Jana 63'), María León (Engen 46'), Rolfö; Patri, Aitana, Alexia, Pina (Brugts 63'), Pajor (Vicky 76') i Graham (Paralluelo 63').
Gols: 0-1, Aitana Bonmatí (min. 25); 0-2, Ewa Pajor (min. 41); 0-3, Claudia Pina (min. 43); 0-4, Salma Paralluelo (min. 90); 1-4, Wieke Kaptein (min. 91).
Àrbitra: Tess Olofsson.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç