El passat dijous dia 10 de juliol es va celebrar a Barcelona la jornada de presentació de la nova Estrategia de Màrqueting del Visitant 2025–2028, impulsada per l’Agència Catalana de Turisme, sota el lema ‘(+) Catalunya, millor turisme’. El nou full de ruta, amb horitzó 2028, aposta per un turisme més conscient, sostenible i alineat amb el benestar de les comunitats locals, i suposa un canvi de paradigma en la manera com el país vol relacionar-se amb els seus visitants.
Una de les taules rodones va comptar amb la participació de la vicepresidenta del FC Barcelona, Elena Fort, que va exposar com l’actual Junta Directiva treballa per recuperar i projectar els valors fundacionals del Club, i com aquesta filosofia es trasllada també al projecte de l’Espai Barça. En la seva intervenció, Fort va destacar que el nou Espai Barça vol esdevenir un element plenament integrat a la ciutat de Barcelona, eliminant barreres físiques i funcionals per obrir-se als veïns i veïnes del barri de Les Corts i alhora crear un entorn amable i acollidor per als visitants que arriben d’arreu del món.
“El projecte té com a pedra angular les emocions”, va afirmar Fort, recordant que el FC Barcelona no només és una entitat esportiva de referència internacional, sinó també un actiu turístic fonamental per a la ciutat i el país. En aquest sentit, el Club vol continuar sent un espai de trobada, d’identitat i d’atracció cultural, contribuint a una economia del visitant que generi valor econòmic, social, ambiental i cultural.
Amb aquesta participació, el FC Barcelona reafirma el seu compromís amb una visió de turisme que respecta el territori i el fa partícip dels seus beneficis, i posa en valor el seu paper com a referent que projecta Catalunya al món.