Elena Fort: “En el nou Spotify Camp Nou cal una nova grada d'animació”
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç
En una entrevista a Barça One, la vicepresidenta institucional del FC Barcelona, Elena Fort, ha parlat sobre el projecte d’espai d’animació que, el 25 de febrer passat, la Junta Directiva del Club va anunciar que faria després d’un procés participatiu. Fort considera que el model d’animació s’ha de renovar, adaptant-se a les noves normatives, i que s’ha d’obrir als socis i sòcies més joves. “Per al nou Spotify Camp Nou cal un nou espai d’animació”, ha sentenciat.
La vicepresidenta ha assegurat que la Junta Directiva havia decidit fer un canvi de model en l’animació a l’Estadi des d’abans d’aquesta temporada: “En el nou Spotify Camp Nou estem construint una cosa diferent i l’espai d’animació també ho ha de ser”. En aquest sentit, l’opinió dels socis i sòcies joves, d’entre 18 i 30 anys, és, segons Elena Fort, molt important. “Molts ens han traslladat el seu neguit per no haver pogut accedir a la grada d’animació”, ha dit. “La grada d’animació estava molt tancada. Hem de democratitzar-la i escoltar els més joves”, ha comentat també.
El model de grada d’animació que hi havia fins aquesta temporada al FC Barcelona va començar a funcionar l’any 2016, quan la Junta Directiva d’aquell moment va decidir comptar amb quatre grups d’aficionats culers. “Era un model que responia a les necessitats d’aquell moment, amb les normes que hi havia en aquell moment. Creiem que en la tornada a l’Spotify Camp Nou aquest model ja no funciona”, ha manifestat Elena Fort. “El que fa deu anys era normal, ara no ho és. Els clubs tenim l'obligació de vetllar perquè s'acompleixin les normatives. Al Barça hem de ser un exemple”.
El procés participatiu
Sobre el procés participatiu que va anunciar la Junta Directiva, la vicepresidenta institucional ha explicat que hi tindran veu tots els socis i sòcies que vulguin, inclosos, per descomptat, els que han format part de la grada d’animació els últims anys. També podran opinar els jugadors, els membres de la directiva, els treballadors i treballadores del Club i tothom qui s’hi senti implicat. “Volem una fotografia genèrica del que el barcelonisme pensa que ha de ser l’animació al nostre Club”, ha comentat. “Serà un procés transparent, que es farà escoltant els socis i sòcies. Després, prendrem decisions en la línia d’implicar la gent que, fins ara, no ha accedit a la grada d’animació. Des del Club s’ha de donar un nou impuls, a la grada i a l’animació en general. Respectarem el tarannà propi de l’afició blaugrana. Hem d’escoltar tothom, buscar equilibris, i generar el consens més gran possible”.
Avui, 6 de març, el Club ha comunicat als socis i sòcies que s’ha obert el formulari perquè s’inscriguin en el procés participatiu. Aquest procés s’organitzarà, d’inici, en petits grups de treball formats per socis i sòcies. “Cap al mes de juny haurem acabat aquesta fase i podrem tenir una proposta clara de com ha de ser la grada d’animació. Quan tinguem el model, explicarem com serà el procés perquè aquells que vulguin, puguin participar i hi puguin ser”, ha dit Elena Fort. L’abonament dels membres de la grada d’animació, que hauran de ser socis o sòcies, serà més econòmic i comportarà un seguit d’obligacions. “Els grups d’animació tenen uns beneficis, però també unes responsabilitats. Han de respectar les normes. En les últimes temporades hem tingut una reiterada obertura i resolució d’expedients per incompliment de la llei anitiviolència en els estadis. I el Barça no podia permetre aquesta situació. Hi havia uns pactes signats i els hem aplicat”, ha explicat la vicepresidenta institucional del FC Barcelona.
- Viber
- Messenger
- Copia l'enllaç