El FC Barcelona inaugura el 'Barça Immersive Tour' amb la sala immersiva més gran d'Europa en un museu esportiu

El FC Barcelona inaugura el 'Barça Immersive Tour' amb la sala immersiva més gran d'Europa en un museu esportiu

L’acte d’inauguració ha comptat amb la presència del president del FC Barcelona, Joan Laporta, la consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Natalia Garriga, el soci fundador de GRUP MEDIAPRO Jaume Roures, i Jordi Penas, director del Museu del FC Barcelona

El FC Barcelona ha inaugurat el seu nou Museu, situat al costat del Palau Blaugrana, a l’edifici on estava ubicat el Palau de Gel. El president del FC Barcelona, Joan Laporta, juntament amb Jordi Penas, director del Museu del FC Barcelona, i Jaume Roures, soci fundador de GRUP MEDIAPRO, han participat en un acte on també hi ha assistit la consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Natalia Garriga, així com altres representants d’entitats culturals de la ciutat de Barcelona. Cal destacar que aquest nou espai, que demà dimecres 7 de juny obrirà les seves portes al públic, estarà en ús fins que estigui inaugurat el nou Museu del futur Spotify Camp Nou, la temporada 2024/25.

L’acte ha començat amb un recorregut de la comitiva de convidats encapçalada pel president Laporta per veure el Barça Immersive Tour. En aquest mateix moment, Joan Laporta i l’entrenador de l’equip femení, Jonatan Giráldez, juntament amb Xavi Puig, directiu responsable del futbol femení, Markel Zubizarreta, mànager esportiu del futbol femení, i Xavier Budó, director d’esports del FC Barcelona, han aprofitat per col·locar a la vitrina la segona Champions League del primer equip femení.

A continuació, i ja a la sala immersiva, la més gran d’Europa en un museu esportiu, s’ha procedit als parlaments i a la presentació oficial també del nou manifest de l’Espai Barça, remarcant el fet que aquest nou espai és la primera peça del projecte al Campus.

El director del Museu, Jordi Penas ha destacat que el Museu el componen molts aspectes i “és passió, il·lusió, futur, sentiment, i fer feliç a la gent que ve de tot el món a passar una estona amb nosaltres”.  Per la seva banda Jaume Roures ha explicat que l’objectiu era “fer el que ja vàrem fer el 2010”, en referència a la reforma que ja varen dur a terme del Museu del Spotify Camp Nou, i ha descrit aquesta nova instal·lació com “un espai que no existeix a Europa i que permet tornar a viure els moments emblemàtics de la història del Club”. Roures també ha volgut destacar l’aspecte econòmic i ha definit aquest Museu com “un gran vector econòmic pel Club.”

El president Laporta ha tancat els parlaments, i abans de pronunciar el compte enrere per donar per inaugurat el Museu, ha convidat en el seu discurs “a tots els barcelonistes i aficionats a l’esport a endinsar-se en un recorregut ple de sentiments, interactiu i amb molta marxa.”

Laporta també ha agraït la tasca de GRUP MEDIAPRO per aconseguir en un temps rècord el que ha qualificat com “la meravella en el món dels museus dels sentiments” i ha definit l’espai com “una eina per explicar i difondre la història del Barça” i un instrument necessari “per complir amb els valors que va establir el fundador del Club, Joan Gamper, d’acostar el FC Barcelona als aficionats de l’esport, a la ciutat i al país”.  Però més enllà d’un recorregut pel passat i pel present del Club, Joan Laporta ha destacat que “aquest Museu és la primera peça de l’Espai Barça, on es troba un lloc dedicat a aquesta nova llar del barcelonisme” i on “els visitants viuran les sensacions i les emocions d’un viatge al futur del Spotify Camp Nou”. 

El Museu més visitat de Catalunya

El Museu del Barça és una instal·lació de gran valor històric, però també econòmic. En els darrers anys ha rebut milers de visitants cada temporada, concretament 1,8 milions anuals abans de la pandèmia, i s’ha convertit en el museu més visitat de Catalunya i des de la fi de les restriccions de la pandèmia ha recuperat bona part de la seva activitat. Coincidint amb el tancament de l’actual Museu a causa de l’afectació de les obres de l’Estadi, el Club ha habilitat el nou espai que compta amb uns 2.400 m2 i està dividit en diferents zones per crear una millor experiència per al visitant, amb el propòsit de substituir temporalment l’actual Stadium Tour & Museum.

Prova pilot per al futur nou Museu

La creació d’aquest Museu respon principalment a tres objectius. Primer, convertir-lo en una prova pilot per a l’aplicació de les tecnologies més avançades i activitats lúdiques que s’implantaran al futur nou Museu de l’Spotify Camp Nou, on la realitat virtual, les activitats immersives i els hologrames es posaran al servei de la història del Club en un entorn orientat a l’entreteniment. Per altra banda, també es vol crear un espai que es converteixi en un referent tecnològic, així com de la modernitat i innovació; i finalment, protegir tant com sigui possible una font important d’ingressos per al Club.

El projecte s’ha desenvolupat conjuntament amb Mediapro Exhibitions, la divisió de GRUP MEDIAPRO especialitzada en la creació i el desenvolupament de projectes expositius i museogràfics, i que ja va dur a terme la reforma de l’actual Museu l’any 2010. Mediapro Exhibitions és pionera en museografia esportiva i l’empresa que més projectes ha realitzat en aquesta matèria. Al llarg dels seus tretze anys de trajectòria ha desenvolupat projectes a Europa, Amèrica i Àsia i els seus museus han estat visitats per més de 10 milions de persones. També han desenvolupat projectes per a la FIFA i altres clubs com és el cas de l’Atlètic de Madrid i l’Athletic Club.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut