El FC Barcelona celebra una jornada sobre igualtat, diversitat i inclusió amb les persones treballadores del Club

El FC Barcelona celebra una jornada sobre igualtat, diversitat i inclusió amb les persones treballadores del Club

En el marc de les accions que l’entitat blaugrana celebra amb motiu del Dia Internacional de les Dones, els passats 3 i 6 de març les persones treballadores del Club van tenir accés a una formació a càrrec de Laia Arcones

Els passats dies 3 i 6 de març en el marc de les accions que duu a terme el FC Barcelona amb motiu del Dia Internacional de les Dones, 55 empleats i empleades (27 dones i 28 homes) d'àrees molt diverses del Club, van realitzar una formació presencial sobre igualtat, diversitat i inclusió de la mà de Laia Arcones, consultora i formadora d'igualtat i diversitat, experta en biaixos i professora associada d'ESADE.  

Una formació gamificada amb les Mystery Box, caixes exportables que permeten adaptar el joc a qualsevol lloc amb la tecnologia de Mystery Escape, una de les empreses més importants sobre Escape Room. 

El departament de Diversitat, Equitat i Inclusió va impulsar aquestes dues sessions, de 3 hores cadascuna, en què les persones treballadores que hi van participar van tenir una experiència formativa transformadora amb l’objectiu d’adquirir competències per promoure la igualtat i la inclusió al FC Barcelona. L'objectiu de la formació no és només transmetre coneixement, sinó aplicar-lo a través del joc amb una dinàmica de treball en equip que va permetre que les persones participants posessin en pràctica els valors de la diversitat i la identificació dels biaixos inconscients. 

2022-03-03_MYSTERYSCAPE_20 (1)

En finalitzar la sessió, cada grup va poder proposar mesures concretes per aplicar a l'entitat amb l'objectiu de millorar el dia a dia, així com la gestió de la diversitat i entre altres propostes les més recurrents van ser per promoure i aconseguir més paritat i equitat interna, incloure més dones als staffs dels equips professionals i en posicions directives, l'aposta per una comunicació publicitària/digital que inclogui conceptes de família no clàssiques, avançar en la guia de comunicació inclusiva i no sexista i potenciar la incorporació de persones amb discapacitat i altres col·lectius vulnerables. 

En els formularis de satisfacció que es realitzen després de les formacions entre les persones participants els resultats van ser molt positius, on un 89,4% recomanarien la formació a altres companys o companyes que no l'hagin fet i un 84,7% opinen que els temes tractats els resultaran útils per desenvolupar les seves tasques diàries. 

Els comentaris més destacats per part dels participants van ser el desig de continuar formant-se i d'aprofundir en aquestes matèries, i es va valorar molt positivament la realització d'activitats que permeten la interacció entre membres de diferents departaments del Club, que ofereixen l'oportunitat d'interactuar des de molts punts de vista i diferents per acabar creant sinergies. Finalment, la varietat de perfil d'empleats quant a gènere, antiguitat, edat i jerarquia també va obtenir una valoració positiva.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut