La nova equipació de la temporada 2022/23 s’inspira en la Barcelona Olímpica en el 30 aniversari dels Jocs del 92

La nova equipació de la temporada 2022/23 s’inspira en la Barcelona Olímpica en el 30 aniversari dels Jocs del 92

La primera samarreta, que es presenta sota el concepte de ‘La flama segueix viva’ i estrena els logos de Spotify i UNHCR/ACNUR en el frontal i el dorsal, està disponible des d’aquest divendres 3 de juny en exclusiva a les Barça Store i l’‘e-commerce’ del Club

El FC Barcelona presenta per a la temporada 2022/23 una equipació innovadora, de línies sòbries i elegants, que s’ha inspirat en la Barcelona Olímpica del 1992 en l’any que es compleix el 30 aniversari de la cita que va transformar la ciutat. Així, la nova samarreta vol celebrar aquesta efemèride i es presenta aquest divendres 3 de juny sota el concepte ‘La Flama segueix Viva’ i recull a través del seu disseny l’esperit que va marcar aquella època de renovació i redefinició amb què Barcelona es va obrir al món i el món a Barcelona.

Fa 30 anys, la ciutat va culminar amb la cita olímpica una gran transformació cap a la modernitat, sense perdre la seva essència i les seves arrels. Aquell esperit olímpic es vol recordar i compartir ara amb el Club, que també està vivint un moment d’autèntica transformació i remodelació de la plantilla del primer equip amb la mirada posada en el futur amb una força renovada.

La samarreta estrena, a més, el logo de Spotify, patrocinador principal del Club, que lluirà en el frontal del pit, i també el missatge solidari de suport als refugiats amb el logo d’UNHCR/ACNUR sota el número del dorsal.

La nova samarreta es pot comprar des d’aquest divendres 3 de juny i durant cinc dies, de manera exclusiva, a les Barça Store del Camp Nou, del Passeig de Gràcia, de La Roca Village i de l’aeroport de Barcelona T1 i T2, i també online amb l’e-Commerce del Club. Així mateix, a partir el dia 8 de juny estarà disponible a la resta de punts de venda habituals.

L’equipació que els jugadors portaran al camp i les rèpliques de samarretes per als aficionats i aficionades estan realitzades amb teixit de polièster reciclat al 100%, fet amb ampolles de plàstic reciclades.

Un disseny que evoca la llum de la ciutat

Els Jocs Olímpics van suposar no només un canvi urbanístic, sinó també social i cultural per als barcelonins i barcelonines. La ciutat va connectar amb el mar  gràcies a la creació del Port Olímpic i a la remodelació de l’actual Vila Olímpica. La ciutat es va dotar de noves infraestructures i instal·lacions que ja formen part de l’imaginari col·lectiu com el Palau Sant Jordi, la Torre de Collserola de Norman Foster o la de Montjuïc, de Santiago Calatrava. I  es van obrir nous espais verds i noves vies urbanes. L’esperit olímpic va envair els carrers de la ciutat i el sentiment d’orgull encara perdura avui en dia.

El disseny de la primera equipació evoca la nova llum que va envair la ciutat de Barcelona amb la creació dels nous espais i la connexió amb el mar representat a través de les diferents llampades de color que es poden apreciar a les franges de la samarreta. Unes franges que alternen amb el grana dues tonalitats de blau, un de marí i un de més clar,  precisament per emfatitzar aquesta idea. A més, el blau marí és el protagonista al coll i les mànigues, els pantalons i les mitgetes.

Així mateix, la campanya de presentació de la samarreta també s’ha volgut dotar d’aquest esperit de Barcelona 92 i per això en els diferents elements gràfics s’ha apostat per fer servir una tipografia que evoca la que es va utilitzar aleshores i per incloure els diferents missatges en les quatre llengües amb què es va treballar la cartelleria fa 30 anys: el català, el castellà, el francès i l’anglès. 

Estrena de Spotify al frontal i UNHCR/ACNUR al dorsal

Una de les gran novetats que presenta l’equipació de la temporada 2022/23 és l’estrena del nou patrocinador,  ja que per primer cop les samarretes dels primers equips de futbol masculí i femení portaran Spotify al frontal juntament amb el swoosh de Nike, ambdós en tonalitat sèsam. El Club també ha canviat el logo de l’agència de l’ONU que lluirà al dorsal de les samarretes del primer equip masculí, femení i l’equip Fundació Barça de LaLiga Genuine, i per primer cop apareixerà  UNHCR/ ACNUR (Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats), en el mateix color. Pel que fa als equips dels esports professionals (bàsquet, handbol, hoquei patins i futbol sala) el frontal seguirà sent per a Assistència Sanitària.

mini_SGB_2955

Una samarreta per a tota la vida

Amb motiu del llançament, el Club estrena una nova acció amb què tots aquells aficionats i aficionades que adquireixin la samarreta de la primera equipació a les Barça Store o l’e-commerce del Club entre el 3 i el 30 de juny, entraran en un sorteig amb què podran guanyar una elàstica per a la resta de la seva vida.

Així el guanyador, que s’escollirà davant notari, rebrà cada any a partir de la temporada 2023/24 la samarreta de la primera equipació oficial del Barça.

 

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut