La jornada 20 de l’Eurolliga es disputarà al Palau Blaugrana, però, en aquest cas, a porta tancada. El partit, amb aquesta circumstància, es presenta encara més complicat, tal com ha explicat Xavi Pascual a la prèvia: “Serà un partit molt complicat. Ells estan en un bon moment i, a més, primer caldrà que ens adaptem a jugar sense públic, després de les emocions del triomf a Madrid...”. Pascual ha estat molt clar a l’hora de valorar aquesta situació anòmala: “És una situació en la qual sortim perjudicats sense tenir culpa de res. No m’agrada gens no poder comptar amb el nostre públic. En qualsevol cas, és el que tenim i ens hem d’adaptar i hem de guanyar, passi el que passi.”

El rival

El Maccabi ocupa actualment la catorzena posició de la classificació amb 8 triomfs i 11 derrotes. Malgrat aquest balanç negatiu, el fet que els de Tel Aviv hagin pogut tornar a jugar partits a casa seva els ha revifat i els converteix en un rival perillós. A l’equip groc hi destaquen tres jugadors per damunt de la resta, almenys segons els números. Es tracta de Lonnie Walker IV, amb més de 15 punts de mitjana per partit; Roman Sorkin, a la posició interior, amb registres de 13,5 punts per partit i una mitjana de 4 rebots; i l’atlètic Jaylen Hoard, amb 13,1 punts i gairebé 7 rebots de mitjana per partit jugat.

També cal destacar altres jugadors, com l’exjugador de la Virtus, del Partizan i del Manresa, entre d’altres, Lundberg, que està tornant a la dinàmica de l’equip després d’un temps de baixa.

Com arriba el Barça

Els de Xavi Pascual arriben al partit amb la injecció de moral que suposa haver guanyat l’últim clàssic a Madrid (100-105), però amb els peus a terra i conscients de la dificultat que suposarà enfrontar-se a un equip tan físic com el Maccabi, i amb l’afegit de fer-ho a porta tancada.

Les grans actuacions dels tres capitans a Madrid –Parra (13 punts i 7 rebots), Laprovittola (19 punts i 9 assistències) i Satoransky (16 punts i 5 assistències)–, sumades a l’estat de forma de Kevin Punter (19 punts), mostren el potencial de l’equip. Punter és el líder d’un conjunt que cada cop suma més efectius a la causa (Willy, Fall, Norris), malgrat les baixes confirmades de Juan Núñez, Will Clyburn i Cladrà. A darrera hora es valorarà si es pot recuperar algun altre efectiu afectat per un quadre gripal, com és el cas de Vesely i Brizuela.

Els blaugranes són sisens amb un balanç de 12 triomfs i 7 derrotes.

Força Barça
label.aria.fire
Força Barça label.aria.forcabarca label.aria.forcabarca