Set precedents per ser optimistes
El FC Barcelona no es rendeix mai. Així ho va demostrar aquest dimecres, a l'Estadi Olímpic Lluís Companys, contra tot un Inter de Milà (3-3). Ni més ni menys que en unes semifinals de la Lliga de Campions, després de començar molt malament el partit amb un 0-2 en els primers minuts. Però la capacitat de reacció dels de Flick és grandíssima i, una vegada més, van demostrar que no se'ls pot donar per morts.
El 3-3 final, que fins i tot podria haver acabat amb victòria culer després d'uns darrers minuts en què l'Inter va treure l'aigua del vaixell, deixen l'accés a la final molt obert. Caldrà una victòria al Giuseppe Meazza el proper dimarts si l'equip blaugrana vol ser a la final de Munic.
Els precedents
Però, què diuen els precedents davant d'aquest fet? En total, són 15 les vegades que una eliminatòria europea del Barça ha acabat amb empat en el partit d'anada jugat a casa. D'aquestes 15, en set ocasions els catalans van passar de ronda, dos contra un equip italià.
Es tracta de la Fiorentina, en les semifinals de la Recopa d'Europa del 97 (1-1 a l'anada, 0-2 a la tornada); i contra el Nàpols, en el play-off de l'Europa League del 2022 (també 1-1 a l'anada, 2-4 a la tornada).
La resta de precedents són contra el Lech Poznan polonès en els vuitens de final de la Recopa 88/89 (1-1 a l'anada, 1-1 a la tornada i el Barça guanya als penals); el Legia de Varsòvia en la primera ronda de la Recopa 89/90 (1-1 a l'anada, 0-1 a la tornada); contra el PSV als quarts de final de la Copa de la UEFA 95/96 (2-2 a l'anada, 2-3 a la tornada); contra el Chelsea a la semifinal de la Champions 08/09 (0-0 a l'anada, 1-1 a la tornada el dia de l'Iniestazo, en què passa el Barça pel valor doble dels gols a domicili); i més recentment contra el Galatasaray als vuitens de final de l'Europa League 21/22 (0-0 a l'anada, 1-2 a la tornada).
I els de l'Inter?
Per la seva part, els precedents de l'Inter també són bons per a ells. Perquè de les 21 vegades que han empatat un partit d'anada jugat fora de casa, en 15 han acabat passant a la següent ronda.
Això sí, contra l'únic equip de la Lliga espanyola que s'hi han trobat, l'Alabès en els vuitens de final de la Copa de la UEFA de 2000/01, van acabar cedint a Milà (3-3 a l'anada a Vitòria, 0-2 a la tornada).
Més notícies aquí