Corrent fem Barça

Els entrenaments estan destinats a corredors que s’hagin fet una prova d’esforç i coneguin els seus ritmes cardíacs i corrin amb un pulsòmetre. És molt important fer una prova d’esforç completa una vegada a l’any, ja que el cos canvia any rere any, en pes, edat, musculatura, etc. També és molt important fer-se anàlisis de sang i veure els paràmetres globals per comprovar l’estat en què es troba l’atleta.

Alimentació equilibrada

Recordem a tots els atletes que és essencial fer una dieta equilibrada amb tots els seus components, és a dir, una dieta mediterrània. Cal fixar-se bé en la piràmide d’aliments i no deixar-se’n cap o bé consultar un nutricionista.

El dia de la cursa i els dies anteriors no s’ha de variar l’alimentació ni provar nous aliments que no haguem provat abans d’un entrenament. Aquest és un error que cometen la majoria de corredors. El que funciona a un amic no necessàriament us funcionarà a vosaltres el dia de la cursa, ja que cada cos és diferent. Per tant, mai us heu d’esperar a pocs dies abans de la cursa per provar-ho si voleu estar segurs de la seva eficàcia.

Estiraments

Molt important dintre del vostre entrenament és fer estiraments de tots els grups musculars. Els estiraments són una part essencial de l’entrenament, i així evitareu lesions i sobrecàrregues musculars. També recomanem que visiteu un fisioterapeuta de confiança per poder descarregar les cames, ja sigui abans o després de les curses.

Hidratació

La hidratació és una part molt important del corredor, tant en els dies anteriors de la cursa, com en la precursa i la postcursa.

 

[[BOTOVERMELL::PLA D'ENTRENAMENTS 10K++::http://media3.fcbarcelona.com/media/asset_publics/resources/000/106/808/original/Pla_d_entrenaments_Corrent_fem_Bar_a_10km_cat.v1404370545.pdf::HOR::NF::NO-TRACKING::::::]]