fcb.portal.reset.password

Penya Barcelonista Washington, D.C.

21 d’abril, Washington D.C., a tan sols unes illes de la Casa Blanca, la intersecció dels carrers 19 i I està ben animada en una marea blaugrana. A l’Elephant & Castle Pub no hi cabia ni una agulla, amb centenars d’americans, catalans, llatinoamericans i europeus blaugrana, que s’havien reunit a la seu de la Penya Barcelonista Washington D.C. amb motiu d’un dels partits més grans de l’any: el clàssic al Camp Nou.

El naixement d’una penya

Raimon Puigjaner i López era soci de la Penya FC Barcelona New York City. El 2009 es va traslladar a Washington D.C., on les trobades d’aficionats blaugrana passaven inadvertides. Això el va portar a crear la Penya Barcelonista Washington D.C. Aquest català, ara president de la penya, es va reunir amb el FC Barcelona per parlar de la creixent popularitat del Club als Estats Units, mitjançant el creixement sense precedents de la penya que presideix.

Quan va arribar a la capital dels Estats Units, es va dedicar a convèncer gent per tal que l’acompanyessin en aquest projecte, preguntant a qualsevol que vestís una samarreta del Barça, si volia veure els partits amb ell. Al principi “erem 5 o 6 persones, més endavant erem 10 o potser 13 habituals” diu Puigjaner. Però amb l’ajuda d’Antoni Bassas, una directiva molt treballadora (amb un 60% d’americans i un 40% de catalans) i un pla de comunicació efectiu, la penya compta amb 270 socis, 1000 subscriptors del newsletter setmanal i més de 2000 fans a la seva pàgina de Facebook.

La creixent popularitat del FC Barcelona als Estats Units

Segons Puigjaner, aquesta era en el futbol del Barça és “una oportunitat única per construir alguna cosa especial”. El president de la penya atribueix el creixement de la popularitat del Club no només pels seus jugadors, sinó també pels seus valors.

“El Barça està exportant els seus valors a través del futbol. El com jugues és més important, mantenir el teu estil ja és una victòria” diu Puigjaner. “El Barça és líder en el futbol mundial per una raó: un estil de joc inconfundible, i és per això que la gent a qui li agrada el futbol vol ser seguidora del Barça”.

Aaron Plantenberg, vicepresident de la Penya, diu que el Club va començar a ser popular als Estats Units quan Ronaldinho aterroritzava les defenses al Camp Nou però “ara és Messi, Iniesta i Xavi” que van acumulant seguidors. Jorge Vásquez, penyiste, afegeix que “així és com la gent s’hi enganxa. Gent de tot Amèrica… Colòmbia, Argentina, els Estats Units…veuen el Barça i entenen que aquests jugadors fan el millor futbol. I volen en volen formar part”.

Mentre el Barça, un equip que va guanyant popularitat en un país amb la voluntat de tenir un impacte en el món del futbol, es prepara per la temporada 2012/13, Puigjaner I la seva directiva seguiran amb la voluntat de donar la benvinguda a més gent a la cantonada dels carrers 19 i I.

La connexió Washington, D.C. - Barcelona

Durant el Tour Turkish Airlines del FC Barcelona 2011, representants del Club van visitar la penya. Plantenberg assegura que “el Club ens ha donat molt suport. La visita del president Rosell amb la Lliga de Campions va ser fonamental” per la penya. Vuit mesos més tard, el 31 de març, 27 socis de la penya de Washington van viatjar a Barcelona per la inauguració de l’escut de la penya a la façana del Camp Nou. Secretari de la penya Daniel Magness descriu la visita com “increïble! La gent de Barcelona va ser molt acollidora. Ens van rebre amb els braços oberts arreun on anavem”.

Tornar a dalt