fcb.portal.reset.password

Foto de grup a la sala de premsa Ricard Maxenchs / FOTO: ÀLEX CAPARRÓS - FCB

“El futbol no només és un espectacle esportiu, també és un vincle d’unió entre els territoris. Aquest partit ha despertat una gran il·lusió. Les expectatives per a ambdues parts són importants. Serà una festa per al Marroc i per al Barça”, ha afirmat Jordi Cardoner en la roda de premsa de presentació d’aquest segon amistós de pretemporada. El vicepresident de l’Àrea Social del FC Barcelona ha recordat que la comunitat marroquina de Catalunya representa un 3,5% de la població i que el club blaugrana té més de 500.000 seguidors marroquins a Facebook. El Marroc segueix sent un país amb un gran nombre d’aficionats culers, com també ho demostren les quatre penyes blaugrana de Tànger, Tetuan, Alhoceima i El Jadida, i el Club vol oferir la possibilitat a tots aquests seguidors de gaudir del seu equip.

Actes de caràcter social

Cardoner també ha esmentat les actuacions de caràcter social dirigides per la Fundació FC Barcelona al Marroc, “com per exemple el XICS Marroc, que continua funcionant amb un gran nivell d’èxit”. “Volem que aquesta gran família s’uneixi a través de la pràctica de l’esport”, ha afegit el vicepresident blaugrana. “Trobarem el moment més adient per reunir-nos amb les nostres penyes al Marroc, la nostra gent, i compartir la vessant més social del Barça. Seran actes d’àmbit social i penyístic. Volem transmetre al poble marroquí qui som i quins són els nostre valors”.

“Serà una festa popular”

Laurent Colette, director de Màrqueting del Barça, ha assegurat que serà una “festa popular” i que “el Barça jugarà amb tots els jugadors disponibles per aquelles dates”. “La participació de Guardiola ha existit fins a l’últim moment en què ha exercit d’entrenador. Ell i Tito Vilanova han planificat un full de ruta. Ara és el Tito qui n’assumeix el relleu”, ha explicat Cardoner, en aquest sentit, pel que fa a la planificació de la pretemporada.

El Marroc, totalment abocat

Els promotors i representants del Marroc en aquest acte de presentació han assegurat que el país africà està totalment abocat en aquest partit. “Ho estan al 100% amb el Barça. Estan esperant amb moltes ganes la visita del Barça. És una ocasió única per a Tànger i per a tot el Marroc. Espero que sigui una festa immensa per a tot el país”, ha afirmat José Carlos García, director de Safimm Investissement. Assia Cadi, directora de Màrqueting de Sonarges, empresa del govern del Marroc que organitza el partit, ha dit que “la intenció és fer d’aquest partit un gran espectacle. Tothom tindrà la possibilitat de veure les estrelles del Barça en un estadi molt modern”. Finalment, Chagna Khalid, representant de Safimm al Marroc, ha volgut donar les gràcies a “tots els que ens han ajudat a fer-ho realitat”.

La futura Grada d’Animació

Deixant de banda el partit amistós del proper 28 de juliol a Tànger, Jordi Cardoner també ha reconegut que espera que la Grada d’Animació sigui una realitat la propera temporada: “Espero que el projecte de la Grada d’Animació es consolidi la propera temporada. Però ja he repetit moltes vegades que no depèn només de nosaltres i que volem ser molts escrupolosos”.

Tornar a dalt