fcb.portal.reset.password
Imma Cabecerán aixecant el trofeu guanyat al Camp Nou el Nadal del 1970

Imma Cabecerán aixeca el trofeu guanyat al Camp Nou per la Selecció Ciutat de Barcelona el Nadal del 1970 | Arxiu FCB

Cap a finals de l’any 1970 una intrèpida noia anomenada Imma Cabecerán, que tenia una bona relació d’amistat amb la senyora Maria Dinarés, vídua del mític jugador del Barça dels anys vint Vicenç Piera, va decidir posar un anunci a la Revista Barcelonista. L’anunci es va publicar el 17 de novembre i el seu text, un xic diferent a aquell de Joan Gamper a Los Deportes el 22 d’octubre del 1899, era aquest:

FÚTBOL FEMENINO A LA VISTA

"El fútbol femenino está abriéndose camino. Y está llegando a Barcelona. Tanto es así, que una simpática señorita acude a nosotros para solicitarnos ayuda en su deseo de completar una plantilla de buenas jugadoras.

Inmaculada Cabecerán, que así se llama, tiene el proyecto de organizar un equipo de fútbol femenino dentro de la esfera del CF Barcelona. Para ello ya dio el primer paso, que fue hablar con el señor Montal, quien ha acogido la idea con simpatía pero advirtiendo que dará el “sí” siempre que el equipo gane todos los partidos.

La señorita Cabecerán ya cuenta con varias jugadoras, pero hacen falta más. Para ello espera que todas aquellas señoritas que están comprendidas entre los 18 y 25 años y deseen, naturalmente, formar parte de este equipo de fútbol femenino, llamen al teléfono 247 84 67 y la señorita Cabecerán les informará de todo. Las posibles aspirantes a jugadoras deben tener en cuenta que el “debut” del equipo será el día de Navidad en el estadio barcelonista.

Como información complementaria, digamos que en el Norte existen ya 24 equipos femeninos y en Madrid 3.

Así que, señoritas, a jugar al fútbol.”

Setmanes després tot estava a punt. El primer partit de futbol que va jugar un equip femení del FC Barcelona va ser el dia de Nadal del 1970, amb motiu d'un festival benèfic. El partit va enfrontar al Camp Nou les jugadores blaugrana, entrenades pel mític exporter barcelonista Antoni Ramallets (que ocuparia el càrrec durant més d’un any), contra la UE Centelles.

Tanmateix, aquell equip de noies barcelonistes, que no estava reconegut oficialment pel Club, no va poder lluir la samarreta blaugrana ni utilitzar el nom de FC Barcelona. L’onze que va jugar aquell dia de Nadal es va anomenar Selecció Ciutat de Barcelona i va portar samarreta blanca, pantaló blau i mitges blaugrana. Aquestes van ser les pioneres del futbol femení barcelonista: Mínguez, Giménez, Gazulla, Vilaseca, Arnau, Jaques, Mayte, Cabecerán, Llansà, Estivill, Blanca, Lolita, Pérez, Nieto, Ros i Glòria.

Quedava encara un llarg camí, ple d’entrebancs i incomprensions, però el primer pas ja estava fet. 

Tornar a dalt
_satellite.pageBottom();