fcb.portal.reset.password
Es van habilitar 1.500 metres de catenàries per organitzar les cues en l’espai de 6.000 m2 del pavelló de l’IFEMA.

Es van habilitar 1.500 metres de catenàries per organitzar les cues en l’espai de 6.000 m2 del pavelló de l’IFEMA. | FCB

L’èxit esportiu a la final de la Copa del Rei, amb una victòria contundent i amb un nivell de joc unànimement elogiat, s’ha pogut acompanyar també amb un èxit logístic més enllà del futbol durant tota la jornada de dissabte, que va tenir com a altres punts d’interès el pavelló de l’IFEMA on es van repartir les entrades de la final i la Fan Zone que es va organitzar per als aficionats blaugrana. Era la primera vegada que un club afrontava en una final futbolística un operatiu d’aquesta dimensió a Europa i el balanç va ser altament satisfactori.

Més de 250 persones van participar en el dispositiu del Club a l’IFEMA i es van poder aconseguir plenament els objectius marcats quan es va decidir que els socis i aficionats haurien de recollir les entrades nominals a Madrid. D’una banda, que tots els socis que es volguessin desplaçar poguessin disposar d’entrades per donar suport a l’equip en la final, i de l’altra, minimitzar el risc de frau i de revenda de localitats. El resultat es va poder comprovar a les mateixes graderies del Wanda Metropolitano, ja que tota la zona reservada al Barça va estar ocupada pels mateixos socis, penyistes i aficionats culers.

El dispositiu logístic deixa altres dades curioses. Hi va haver 251 persones dedicades a garantir la perfecta coordinació del repartiment d’entrades, amb personal de controls d’accés, controls de cues, controls de validacions, sistemes, ticketing, oficines d’incidències i seguretat, entre altres tasques.

L’espai on es va muntar l’operatiu va ocupar 6.000 m2 i la instal·lació va comptar amb 1.500 metres de catenàries per organitzar les cues, 20 punts d’identificació, 55 punts de lliurament d’entrades, 100 m2 per a serveis i lavabos, es van emprar 500 W per a la megafonia i la música ambiental, i es va comptar amb un escàner de metalls i amb dos gossos de seguretat.

L’operatiu també va exigir un esforç tecnològic per garantir el perfecte funcionament del sistema. Es van utilitzar 15 km de cablejat, 8 punts de repetidors d’antenes wifi, 81 PDA i 20 tablets, i la sala de control comptava amb 14 càmeres de seguretat i 12 monitors de control.

Com a curiositat, es van repartir 15.000 flyers informatius, es van lliurar 10.000 ampolles d’aigua i l’Oficina d’Atenció al Barcelonista (OAB) i la del Penyista (OAP) van muntar 12 punts d’atenció i dos punts per a incidències.

A més, el Club va comptar amb la col·laboració de la Creu Roja, que va aportar 6 persones per donar servei al programa T’Acompanyem i donar suport mèdic i 1 ambulància.

El 88% de les entrades es van lliurar dissabte

L’operatiu de l’IFEMA va entrar en funcionament divendres (2.700 entrades entregades), però la gran prova de foc va ser dissabte quan es van lliurar el 88% de les 23.000 entrades, un total de 20.300, durant les hores prèvies a la final. Els aficionats van poder utilitzar els autobusos llançadora per desplaçar-se des de l’IFEMA fins a la Fan Zone, que durant tota la jornada va viure un gran ambient de barcelonisme. Els socis i els aficionats que van passar per aquest espai van gaudir de moltes activitats i van conviure amb germanor i civisme, sense que es registrés cap incident.

Els viatges organitzats per FCBDesplaçaments també van ser un èxit i van desplaçar 3.800 seguidors barcelonistes, en 6 trens i 25 autocars, amb sortides des de les quatre capitals catalanes. Aquesta és la xifra més alta de socis i aficionats que s’han desplaçat a través de FCBDesplaçaments, el servei de viatges del Club.

Tornar a dalt
_satellite.pageBottom();