fcb.portal.reset.password
El Camp Nou el dia de l'últim Clàssic.

El Camp Nou el dia de l'últim Clàssic. | SANTI GARCÉS-FCB

El FC Barcelona és la marca més forta al món del futbol, tal com indica un estudi elaborat per la consultora Brand Finance. En el darrer any, el conjunt blaugrana ha passat de la segona a la primera posició gràcies als acords signats amb Nike i Rakuten, així com gràcies a la gran temporada duta a terme pel primer equip de futbol tant a la Lliga com a la Copa del Rei.

L’estudi destaca també la voluntat del Club de continuar creixent en països estratègics com els Estats Units, la Xina o el Japó, tal com es va explicar ja en l’estudi de marca elaborat pel mateix FC Barcelona ara fa uns mesos. Alhora es valora molt positivament la presència i lideratge dins la plantilla d’un crac mundial com Lionel Messi, que ha tornat a completar un curs ple de rècords.

D’aquesta manera, el club blaugrana, amb una ràtio de marca AAA+, ha passat a tenir una puntuació de 95,4 a l’actual 96,6. Per sota queden el Reial Madrid (96.4), el qual ha perdut la primera plaça, el Manchester United (94.6), el Bayern de Munic (93.1) i el Liverpool (92.2).

L’estudi publica també un rànquing amb els equips amb més valor de marca. En aquesta classificació, el FC Barcelona ocupa la tercera posició amb un valor de marca de 1.237 milions d’euros, únicament superat pel Manchester United (1,551 milions) i el Reial Madrid (1,288 milions).

Tornar a dalt
_satellite.pageBottom();