fcb.portal.reset.password

Instal·lacions de Fira de Barcelona-Gran Via, on aquest dilluns ha començat el Mobile World Congress. | GSMA

Aquest dilluns ha començat a Barcelona una nova edició del Mobile World Congress en què el FC Barcelona serà el protagonista de diverses activitats vinculades a la innovació tecnològica i a la indústria esportiva. La primera -que ha tingut lloc aquest migdia- ha estat la taula rodona Live events and fan engagement (Esdeveniments en directe i implicació dels seguidors), una sessió que ha servit per analitzar com la innovació pot personalitzar i millorar l’experiència dels aficionats en els estadis.

La sessió ha estat moderada per Caroline Chan, vicepresidenta i directora general d’Infraestructura 5G d’INTEL -empresa organitzadora de l’activitat-, i ha compat amb la participació de Marcos Picalló, responsable de relacions acadèmiques del Barça Innovation Hub, així com de representants d’entitats com LaLiga, MediaPro, Nokia i INTEL Sports. El tema troncal de la xerrada han estat les experiències immersives en el món del futbol i com aquestes ofereixen als fans noves maneres de viure aquest esport, principalment a través de la realitat virtual, els vídeos volumètrics i la connectivitat 5G. Per la seva banda, Picalló també ha explicat com s’està aplicant la innovació tecnològica en altres àrees del FC Barcelona, especialment a través dels diferents projectes que té en marxa el Barça Innovation Hub.  

Visita de Bartomeu, dimecres 28

La propera cita de l’agenda blaugrana en aquesta fira serà per al proper dimecres dia 28. Josep Maria Bartomeu, president del FC Barcelona, visitarà el congrés i assistirà a la sessió Enhancing the consumer experience (Millorant l’experiència del comsumidor), en el marc de l’Sports & Entertainment Summit. Allà William Mannarelli, director de l’Àrea Patrimonial del FC Barcelona, explicarà quins són els potencials usos de la tecnologia mòbil per enriquir l’experiència dels nostres seguidors a l’Espai Barça i aconseguir que sigui quelcom únic al món.

Projectes amb GSMA, Google i Snapchat

El Barça Innovation Hub té també un espai permanent durant tot el congrés al pavelló Innovation City, gràcies a la col·laboració establerta des de fa un any amb GSMA. Fruit del treball conjunt s’exposa una prova pilot amb tecnologia RCS, una evolució del 4G que permetria una interactuació més senzilla i directa de l’usuari, per exemple, en serveis com el Seient Lliure. A través d’aquesta nova eina el soci podria alliberar el seu seient i fer-ne el seguiment gràcies a un guiatge automàtic a través d’un xat molt intuïtiu que estalviaria temps i gestions intermèdies.

Dintre de l’acord amb GSMA, en aquest cas en l’àmbit del Big Data i l’Internet de les Coses, es pot veure també un audiovisual amb possibles iniciatives per mesurar, a través de sensors, la qualitat de l’aire, el flux de persones o l’ús dels espais al Camp Nou, amb l’objectiu d’afavorir la seguretat, reforçar l’oferta de serveis i millorar l’experiència d’usuari. D’altra banda també es presentarà un projecte entre el FC Barcelona, Google i Snapchat en l’àmbit de la realitat augmentada que permetrà als usuaris trepitjar virtualment la gespa de l’Estadi i sentir-se com un jugador en dia de partit, a través d’un terminal mòbil.

Com a activitat paral·lela al Mobile, el FC Barcelona participarà al 4YFN (Four Years From Now), que també se celebra aquesta setmana a Barcelona, i que està considerat com el punt de trobada de start ups més important del món, on grans i petites empreses es coneixen i intercanvien sinergies per intentar iniciar

projectes conjunts. Dintre d’aquest esdeveniment, Albert Mundet, responsable de l’Àrea de Coneixement del FC Barcelona, i el Dr. Gil Rodas, responsable de l’Àrea de Salut del BIHUB, participaran en una sessió per exposar com s’aplica la innovació mèdica al FC Barcelona. Una representació de l’equip del Barça Innovation Hub assistirà també a un taller en què diferents start ups proposaran noves solucions per millorar l’experiència dels fans al Camp Nou.

Què és el Barça Innovation Hub?

El Barça Innovation Hub és una plataforma de coneixement i innovació creada pel FC Barcelona amb l’objectiu de transformar el món a través de l'excel·lència esportiva, mitjançant el coneixement i la innovació, creant nous productes i serveis dels quals es puguin beneficiar els esportistes del Club, els socis, els aficionats i la societat en general.

 

Tornar a dalt