El Barça Innovation Hub i la UAB organitzen un màster en gestió de la comunicació i patrocinis

El Barça Innovation Hub i la UAB organitzen un màster en gestió de la comunicació i patrocinis

El president Josep Maria Bartomeu i la rectora Margarita Arboix signen un conveni per crear l’Sport Communication Lab, que tindrà com a activitat principal aquest postgrau per a organitzacions esportives

El FC Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) han signat un conveni de col·laboració per a la creació del Màster de Gestió de la Comunicació i de Patrocinis a les Organitzacions Esportives, que començarà al setembre del 2018 i que s’emmarca dins de l’Sport Communication Lab, una iniciativa que impulsen les dues entitats i que té com a objectiu formar, investigar i organitzar esdeveniments vinculats a l’àmbit de la comunicació i l’esport. El club blaugrana participa en aquest projecte educatiu a través del Barça Innovation Hub, la seva plataforma d’investigació, desenvolupament, formació i innovació.

La signatura del conveni s’ha realitzat a les instal·lacions del Club, a càrrec del president de l’entitat blaugrana, Josep Maria Bartomeu, i la rectora de la UAB, Margarita Arboix. En l’acte protocol·lari també han estat presents, per part de la universitat, el president del Consell Social, Gabriel Masfurroll; la vicerectora de Comunicació i de Promoció, Virginia Luzón; el director del Centre d’Estudis Olímpics de la UAB, Emilio Fernández, i el catedràtic emèrit i fundador del Centre d’Estudis Olímpics, Miquel de Moragas. Per part del FC Barcelona han participat, a més del president Bartomeu, el director executiu, Òscar Grau, i el director d’Estratègia i Coneixement, Javier Sobrino.

L’Sport Communication Lab tindrà com a activitat principal l’organització del Màster en Gestió de la Comunicació i el Patrocini a les Organitzacions Esportives, que serà gestionat pel Centre d'Estudis Olímpics i de l'Esport CEO-UAB i el Barça Innovation Hub. Aquest màster vol formar professionals amb una visió holística de la comunicació en l'esport, fet que permet donar a conèixer als estudiants els valors diferencials de la comunicació des de les entitats esportives.

El principal objectiu és qualificar professionals que actuïn estratègicament pel que fa a la comunicació i siguin capaços de proposar accions per tal d'aconseguir ingressos per a la seva organització i poder administrar-los.

Des d'aquest màster, es concep la gestió de la comunicació en l'esport com un procés integral que preveu no només les relacions amb els mitjans, sinó la construcció de la marca esportiva, la gestió proactiva de les xarxes socials o les relacions amb els patrocinadors i socis. El programa, amb el suport de professionals del Barça, així com d’altres empreses, federacions, comitès olímpics, etc., crea un ambient propici per a l'aprenentatge i intercanvi actiu de les últimes estratègies i accions de comunicació organitzacional i patrocini, juntament amb els protagonistes actuals del canvi en la comunicació. Aquest màster es basa en el coneixement acumulat en 30 anys d'investigació i docència sobre esport pel Centre d'Estudis Olímpics i de l'Esport de la UAB, que ha unit les seves forces a una organització líder de l'esport global com el FC Barcelona, a través del Barça Innovation Hub.

Declaracions del president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu:

“Estem molt satisfets d’aquest acord amb la UAB que ens permet crear l’Sport Communication Lab i el Màster de Gestió de la Comunicació i de Patrocinis a les Organitzacions Esportives. El FC Barcelona té la vocació i la necessitat de compartir el coneixement i l’experiència que hem acumulat al llarg de dècades, i amb el Barça Innovation Hub tenim la plataforma ideal per fer-ho. Aquesta aliança amb la UAB ens permet posar els nostres coneixements en matèria de comunicació i de gestió de marca a l’abast dels futurs professionals de les organitzacions esportives. Segons un estudi recent, el FC Barcelona és avui en dia la marca més seguida entre les marques que lideren el futbol mundial i forma part de les marques esportives més conegudes i globals, a més de ser el Club amb més ingressos del món. Creiem que podem compartir la visió estratègica que ens ha permès aconseguir aquestes fites”.

Declaracions de Margarita Arboix, rectora de la UAB:

“La UAB porta gairebé trenta anys treballant en rcerca i formació en comunicació i esport a través del Centre d'Estudis Olímpics i de l’Esport. L'acord amb el FC Barcelona permet aprofundir en la transferència a la societat d'aquest coneixement. L'Sport Communication Lab estarà atent als canvis i els nous reptes en comunicació de les organitzacions de l'esport global, a les formes d'arribar als seguidors, a les noves vies de finançament a través dels mitjans i a l'apoderament femení al món de l'esport".

Gabriel Masfurroll, president del Consell Social de la UAB:

“Com a culer i com a 'autònom', aquest acord és un somni fet realitat".

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut