fcb.portal.reset.password

Susana Monje, durant la seva intervenció a la sessió d’aquest dimecres al Col·legi d’Economistes de Catalunya. | GERMÁN PARGA - FCB

El Col·legi d’Economistes de Catalunya (CEC) ha acollit aquest dimecres una jornada dedicada als Nous reptes en la gestió econòmica de l’esport, que en el seu programa ha inclòs una exposició del model del FC Barcelona, el qual ha estat presentat per la vicepresidenta de l’Àrea Econòmica del Club, Susana Monje. Aquest acte també ha comptat amb la participació de l’economista Josep Maria Gay de Liébana, president de la Comissió d’Economia i Finances de l’Esport del CEC, i d’Esteve Sarroca, president de la Comissió d’Economia Financera del CEC.

Entre els assistents també han estat presents el director general del FC Barcelona, Nacho Mestre, i el director de l’àrea de finances i relacions estratègiques del Club, Pancho Schröder.

L’exposició de Susana Monje s’ha centrat en el model del FC Barcelona i en les claus del seu èxit. La vicepresidenta blaugrana ha deixat clar que el Barça és més que un club perquè és una entitat que pertany als seus 144.000 socis i que no està orientada el 100% al resultat econòmic. Amb aquestes premisses, el Club manté uns preus d’abonaments inferiors als del mercat, treballa en la millora de serveis per als socis, manté una important tasca solidària a través de la Fundació i inverteix en altres esports, tant professionals com amateurs. Per la vicepresidenta barcelonista, l’estratègia del Club es basa a “continuar sent competitius al màxim nivell, mantenint la sostenibilitat econòmica sense sacrificar la nostra identitat, arrels i cultura pròpies”.

Susana Monje ha exposat els cinc pilars que sostenen la independència del Club, alhora que han de garantir futurs èxits esportius. En aquest sentit s’ha referit a l’ADN Esportiu, que combina l’esport professional amb l’esport base, en què es treballen temes d’educació i salut, al govern democràtic del Club, amb els seus processos electorals i referèndums per conèixer l’opinió dels socis, una important tasca de potenciació d’una marca global. “Som del nostre país, actuem a Barcelona però el que fem té repercusió mundial. Estem a tot el món sense perdre les nostres arrels”, ha assegurat. Monje també s’ha referit als valors com a cinquè pilar de l’estratègia del FC Barcelona, en què s’inclouen les col·laboracions amb l’UNICEF o amb la Bill Gates Foundation, entre altres accions.

De cara al futur, la vicepresidenta ha marcat quatre grans reptes per potenciar els ingressos del Club: televisió, estadi, patrocini i jugadors. Per acabar, Susana Monje ha marcat tres aspectes que cal tenir en compte per mantenir l’equilibri del Club i que l’actual directiva sempre té molt present. D’una banda, controlar la inflació de les despeses esportives de manera responsable, de l’altra trobar alternatives i preparar-se per quan els resultats esportius siguin menys exitosos, impulsant el reconeixement de la marca i mantenint una massa global de fidels seguidors, i finalment, saber conservar la cultura, els valors i la identitat del FC Barcelona en el procés de creixement global.

Tornar a dalt