Manel Arroyo:

Manel Arroyo: "La marca Barça és una de les més fortes en l'àmbit mundial"

El vicepresident responsable de l’Àrea de Màrqueting i Comunicació ha valorat a ‘El Club t’explica’ del programa ‘Hora B’ de Barça TV la situació comercial del Club abans de l’Assemblea

El vicepresident del FC Barcelona i responsable de l’Àrea de Màrqueting i Comunicació, Manel Arroyo, ha estat el darrer protagonista de la setmana a l’espai El Club t’explica del programa Hora B de Barça TV. El primer que ha destacat Arroyo és el bon posicionament de la marca Barça en l’àmbit global: “És una de les més fortes. Hem de continuar treballant en el seu creixement. Evidentment, els resultats del nostre primer equip de futbol hi acompanyen”. “Tothom queda bocabadat amb el que transmeten les nostres estrelles, en particular, i el Club, en general”, ha afegit el vicepresident blaugrana.

En aquest sentit, Arroyo ha recordat que l’acord amb Nike permet al Barça “tenir el millor acord de patrocini dins del món de l’esport”. El màxim responsable de l’Àrea de Màrqueting i Comunicació ha explicat que el Barça se sentia molt confortable amb Nike i que no va sortir al mercat a la recerca d’altres alternatives. “Considerem que estem en el número 1, i Nike també va dir que l’acord amb nosaltres era cabdal per a ells”, ha afegit Arroyo, que ha apuntat que aquest acord permetrà ingressar uns 150 milions d’euros per temporada a partir del 2018.

Preguntat per la pròrroga de l’acord amb Qatar Airways, Arroyo ha afirmat: “Hem d’agrair-los que acceptessin aquesta proposta, ja que saben que estem buscant l’acord de patrocini que el Club es mereix i, tot i així, han demostrat les seves ganes de mantenir una bona relació amb el Barça”. El vicepresident del FC Barcelona ha reiterat que es continuen buscant altres opcions en el mercat i que “més endavant haurem de convocar una Assemblea Extraordinària per presentar una proposta de patrocinador principal, sigui amb qui sigui”. “El nou acord ens ha de permetre expandir la imatge del Barça arreu del món, sense oblidar la voluntat de tancar un bon acord econòmic”.

De Hong Kong a Nova York

En el marc de l’entrevista realitzada a Barça TV, Arroyo ha explicat que cada vegada hi ha més marques que s’afegeixen a la llista de patrocinadors: “El bon moment que vivim fa que s’hagi passat dels cinc patrocinadors internacionals de quan vam arribar als 42 actuals”. El vicepresident del Barça ha anticipat que aviat s’anunciarà un nou acord global que s’ha gestionat a l’oficina de Hong Kong. “D’aquí la importància de ser als territoris. Hong Kong, Nova York..., hem de ser als llocs on s’està desenvolupant el futbol. Ara hem de pensar en Sud-amèrica, d’on vénen moltes de les nostres grans estrelles”, ha assegurat Arroyo, molt content per l’acceptació que té el Barça arreu del planeta.

Una altra fórmula per estar als territoris és a través de les Escoles del Barça. “En aquests centres s’hi ensenyen els nostres valors, la nostra manera de jugar a futbol i la nostra manera de formar persones. De moment, no tenim més escoles perquè hi ha d’haver gent nostra, formada, que exporti aquest model. No volem que siguin una simple franquícia”, ha afirmat Arroyo.

Nou repartiment dels drets televisius

El vicepresident del FC Barcelona ha aprofitat l’entrevista per mostrar la seva satisfacció davant el nou repartiment dels drets televisius: “Hi ha marge de millora, però el Barça pot estar satisfet d’haver liderat a la Lliga aquest canvi de model. S’ha demostrat que fent una gestió única, pensant només en els clubs, el cistell creix”. Arroyo ha recordat que, amb el nou repartiment, el FC Barcelona continua amb els 140 milions d’euros d’ingressos, però que els clubs més modestos se n’han beneficiat: “L’equip que menys cobra són uns 45 milions d’euros, quan l’any 2010 eren 10 o 12 milions. Per tant, els equips més modestos que tinguin un bon jugador no tindran tanta necessitat de vendre’l i per això serà cada cop més difícil repetir una Lliga de 100 punts”.

Preguntat per les declaracions de Javier Tebas, president de la Lliga, Arroyo ha assegurat: “Amb l’equip del senyor Tebas hem treballat molt i bé per canviar, precisament, aquest tema dels drets televisius, però crec que no és qui per fer aquestes declaracions. El que ha de fer és protegir els nostres futbolistes, que són els que fan possible aquest espectacle del futbol”.

Finalment, Arroyo ha apuntat que l’èxit del Barça a les xarxes socials demostra “com en som, d’apreciats, admirats i buscats”. “Som el club número 1 a les xarxes i ara el repte és monetitzar aquests seguidors”, ha conclòs.
Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut