fcb.portal.reset.password

Una família del futbol sala conversa amb la tutora i la psicòloga. | FCB

El 42% de les famílies dels 607 esportistes que formen part del projecte Masia 360 ja s’han entrevistat amb els tutors del departament d’Acció Tutorial del Servei d’Atenció Integral a l’Esportista. Han estat tres setmanes molt intenses, des que es va presentar Masia 360 al Palau Blaugrana, en què els 16 tutors i les dues psicòlogues han pogut comprovar de primera mà com les famílies valoren de manera molt positiva aquest nou servei. “La rebuda està sent molt positiva. Tots creien que era un servei necessari per apropar les famílies al Club i consideren que és un valor afegit en la formació dels seus fills. Ara, després d’aquesta primera presa de contacte, les famílies estan molt més tranquil·les perquè veuen que el seu fill o filla està acompanyat en tot moment. També valoren molt la importància que el Barça dóna al rendiment acadèmic, fomentant les classes de reforç escolar a la Ciutat Esportiva”, explica Ana Merayo, coordinadora del departament d’Acció Tutorial.

El tutor, com es va explicar el passat 26 d’octubre a la presentació del projecte, és la persona referent per al jugador durant tota la temporada. Ell és qui li farà costat en la millora del seu rendiment i qui farà un seguiment de l’esportista en tots els àmbits de la vida en què li pugui donar suport: acadèmic, familiar, vocacional, acompanyament davant de dificultats que puguin sobrevenir (familiars, esportives –lesions–, acadèmiques), etc. El tutor, que ja està integrat totalment en la dinàmica de l’equip, també se situa al costat de les famílies per ajudar-les en els dubtes que puguin tenir durant la seva estada al Club.

Treball en equip

“Tota la informació i les demandes que ens transmeten les famílies les estem compartint ja amb els entrenadors perquè sàpiguen com és el seu jugador fora de l’equip, com és la seva família, quines són les seves preocupacions, les seves inquietuds, les seves pors, i poder millorar, des d’aquest coneixement, el seu rendiment tant en els entrenaments com en els partits. L’objectiu final, que s’està complint, és que tots els agents que participem en la formació i l’acompanyament de l’esportista treballem en equip”, afegeix Ana Merayo, que també destaca la bona rebuda per part d’uns entrenadors que no només miren el resultat esportiu, sinó que valoren que amb aquest servei s’hagin apropat a les famílies a la dinàmica de l’equip. Les entrevistes amb les famílies continuaran durat els mesos de desembre i gener fins que s’hagin entrevistat les 607 que formen part del projecte Masia 360.

Tornar a dalt