fcb.portal.reset.password

 

Prop de 150 mitjans de tot el món, molts amb audiències milionàries, s’han fet ressò dels actes de la inauguració de l’oficina del Barça a Nova York i dels esdeveniments socials i solidaris.

L'aterratge del FC Barcelona a Nova York ha tingut un impacte d’abast global. La notícia de l'obertura de la nova oficina del Barça a Manhattan i l'interès del Barça per expandir-se a Amèrica no només ha acaparat, en les últimes 48 hores, l'interès dels mitjans americans, sinó que la notícia s'ha reflectit en mitjans de comunicació de la Xina, el Japó, l’Índia, a tot el continent europeu i Amèrica Llatina.

La notícia ha estat reproduïda en diaris, cadenes de televisió i ràdio, i en centenars de pàgines web. Mitjans com la CNN, la CNN en espanyol, Bloomberg, ESPN, Fox, Fox Radio, Bein Sport, Associated Press, Yahoo!, Fast Company, 'The New York Times', ABC News, 'San Francisco Chronicle', 'Los Angeles Times', NBC, 'Newsday', 'The Washington Times', Telemundo o Bleacher Report han destacat la presència blaugrana a Amèrica.

El titular més repetit va ser 'Barcelona Arrives in New York Looking to Expand US Market' (El Barça arriba a Nova York per buscar expandir-se en el mercat dels Estats Units).
Ricardo Zúñiga, d’Associated Press, va escriure, en una crònica reproduïda per 95 diaris nord-americans: "En un esforç per penetrar en el mercat dels Estats Units, el gegant del futbol espanyol mostra que és una empresa multimilionària i global".

En el prestigiós Fast Company titulaven: "El FC Barcelona es pren molt seriosament el seu desembarcament a Manhattan", i, en paral·lel, Bloomberg repetia, en els seus informatius, les impressions del president Josep Maria Bartomeu a l’analista estrella de la cadena, Jonathan Ferro, i la CNN feia el mateix amb la intervenció del dirigent blaugrana en el seu programa financer de màxima audiència global, 'Quest Means Business'.

Durant tot el dia, ESPN i Fox van repetir imatges dels actes celebrats a Manhattan i el Bronx. Aquest cap de setmana, la CNN en espanyol ha anunciat que dedicarà un programa especial sobre el Barça el dia 12, on als Estats Units se celebra el dia de la Hispanitat.

Les declaracions de Bartomeu, i les dels vicepresidents Manel Arroyo, Jordi Cardoner i Jordi Mestre, així com les del director de l’oficina de Nova York, Arno Trabesinger, i les del director comercial del Club, Francesco Calvo, a més de la cobertura dels esdeveniments de Nova York, van tenir repercussió, segons una anàlisi d'impacte mediàtica, a gairebé 150 pàgines webs de mitjans de comunicació de tot el món, molts amb audiències milionàries.

Els moments que més van destacar els mitjans van ser el de la imatge de la bandera del Barça a la façana del Waldorf Astoria, la presència de l’astre brasiler Ronaldinho al Bronx, els joqueis del '21 Club' vestits de blaugrana, la inauguració de l’oficina amb el gol de Ronaldinho, la presència de la 'top model' Adriana Lima en el còctel posterior, l’acte d’Unicef ​​a les Nacions Unides i, per descomptat, l'encesa de les llums de l’Empire State Building amb els colors del Club. El vídeo 'Barça Loves New York' va tenir milers de visites a Youtube.

Impacte a les xarxes socials

L’impacte a les xarxes socials també ha estat molt destacat. Al compte oficial de Twitter del Club, amb l’etiqueta #FCBlovesNY, les informacions de l’obertura de l’oficina i els actes paral·lels del FC Barcelona, durant els dos dies a la ciutat de Nova York, han tingut 57 milions d’impressions. Per la seva banda, en el perfil del FC Barcelona a Facebook s’ha obtingut un total de 31,5 milions d’impressions.

Durant aquests dos dies d’intensa activitat blaugrana, a la ciutat dels gratacels s’ha fet una cobertura les vint-i quatre hores al dia de tota la informació generada a la ciutat nord-americana. A Facebook, s’ha completat la informació amb galeries de les millors fotografies, vídeos i els continguts més destacats. 

Tornar a dalt