El FC Barcelona es manté com el segon club del món amb més ingressos, per darrere del Manchester United

El FC Barcelona es manté com el segon club del món amb més ingressos, per darrere del Manchester United

Segons l’estudi Football Money League de Deloitte Club, el FC Barcelona (620,2 milions d’euros) ha crescut un 11% respecte a l’exercici anterior, en el primer any d’implantació del Pla Estratègic

El FC Barcelona manté la segona posició en el rànquing de clubs del món amb més ingressos anuals, segons l’estudi Football Money League que ha fet públic l’empresa auditora Deloitte. Aquest estudi, que es realitza des de fa 20 anys, situa el Manchester United al capdavant de la llista de la temporada 2015/16 amb uns ingressos de 689 milions d’euros. Per darrere hi ha el Barça (620, 2 milions), que supera el Reial Madrid (620,1 milions), líder del rànquing a l’exercici anterior.

L’alt ritme de creixement d’ingressos, especialment en l’àrea comercial, situa el Barça per davant del Reial Madrid gràcies a un creixement d’un 11% respecte de l’anterior edició de l’estudi. En l’últim, corresponent a l’exercici passat, el Barça s’enfila per sobre dels 620 milions, continua la seva tendència a l’alça i fixa les bases del seu creixement futur. De cara al futur, Deloitte destaca el repte del FC Barcelona per ser el primer club que arriba als 1.000 milions d’ingressos i apunta que, en l’estudi de l’any que ve, el club blaugrana podria assolir la primera posició en aquest informe.

Aquest estudi de Deloitte té en compte els beneficis que els equips generen a través dels drets televisius, les fonts comercials i els resultats dels dies de partit. En canvi, no inclou els ingressos en concepte de traspassos de jugadors i reversió de deterioraments d’immobilitzat ni aplicació de provisions.

Tot plegat és el resultat del primer any d’aplicació del Pla Estratègic del Barça, el full de ruta de la gestió del Club per al període 2016-2021. Un Pla que pretén consolidar el FC Barcelona com la institució esportiva més admirada, estimada i global, en base al compliment de cinc grans línies estratègiques: l’excel·lència esportiva, la màxima implicació social, el desenvolupament d’infraestructures esportives, la marca i el seu posicionament global i la gestió i la sostenibilitat econòmica.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut