fcb.portal.reset.password

L’Auditori 1899 ha acollit aquest dilluns l’Smart City Expo Pre-Day Event, un esdeveniment previ a la celebració de l’Smart City Expo World Congress, que des de demà i fins al 17 de novembre convertirà Barcelona en la capital de les ciutats intel·ligents. El Dr. Jordi Monés, membre de la Junta Directiva i comissionat d’FCBUniversitas, Sports Innovation Hub, ha donat la benvinguda als més de 400 assistents a aquesta jornada organitzada per Microsoft i Bismart, que inclou conferències de la City Protocol Society a càrrec de destacats experts en el sector.

El FC Barcelona, en la seva estratègia de convertir-se en un centre de referència internacional en tecnologia, innovació, generació i transmissió de coneixement de l’esport a través d’FCBUniversitas, Sports Innovation Hub, atrau cada cop més les empreses tecnològiques més prestigioses i importants del món, com és el cas de Microsoft i Bismart, que han escollit les instal·lacions blaugrana per celebrar aquest esdeveniment exclusiu dirigit a alcaldes, alts representants i CIOs que es troben a Barcelona amb motiu de l’Smart City Expo World Congress 2016.

El Pre-Day representa una oportunitat única per descobrir de primera mà les darreres solucions i tendències en SmartCities que es poden aplicar a les ciutats. Durant la jornada es donen a conèixer les deu millors solucions de Microsoft CityNext Partners. Entre els ponents de la jornada destaquen Toni Townes-Whitley, vicepresidenta del sector públic de Microsoft; Albert Isern, CEO de Bismart (Big Data Data Analytics), i Antoni Vives, de la City Transformation Agency.

L’Smart City Expo World Congress 2016 Barcelona reuneix al recinte Fira Barcelona de Gran Via prop de 500 ciutats dels cinc continents per abordar els reptes de transformació urbana que hauran d’afrontar en el futur per garantir la seva sostenibilitat. L’intercanvi d’experiències i l’impuls d’iniciatives conjuntes són els principals eixos de la participació de les ciutats presents. El Congrés aplega 400 ponents de prestigi internacional que participaran en les sessions, conferències i taules rodones.

Declaracions del Dr. Jordi Monés, comissionat d’FCBUniversitas:

“Com a club estem obligats a fer servir la tecnologia per a moltíssimes coses: per analitzar l’esport, per analitzar el joc, el rendiment, etc. A més, tenim la vocació de ser un hub, tenint en compte la capacitat d’influència i de difusió que té el Barça. Hi ha molta gent que es vol acostar a nosaltres, i estem fent coses molt punteres. Tenim vocació de fer tecnologia, innovació i coneixement. És per tot això que l’àrea de l’FCB Universitas Sports Innovation Hub és tan estratègica per a nosaltres”.

“La tecnologia acompanyarà tot el projecte Espai Barça. El FC Barcelona és l’espai esportiu més gran dins d’una ciutat. Som un districte tecnològic dins d’una ciutat”.

“Barcelona està esdevenint un Smart City, i el Barça ha d’esdevenir un Smart Stadium. Ha de ser un espai que estigui viu tots els dies, i no només quan hi hagi partit. Això ja es té previst des de l’Espai Barça, i segur que incorporarà tecnologia”.

“Les àrees del Club són molt transversals i interaccionen entre si. La gran sort d’estar fent un Espai Barça des de zero és que podem aplicar totes les noves tecnologies d’espais intel·ligents per als socis i per als veïns”.

“La nostra vocació de ser un club tecnològic no és una flor d’estiu. Tenim vocació que sigui permanent. La tecnologia és necessària per ser innovadors. Si volem seguir sent un dels millors clubs del món hem d’estar aprenent dels millors, estar molt atents a allò que fan els altres i impulsar. El simpòsium de tecnologia que vam acollir la setmana passada ens va anar molt bé, a més de per fer aliances i trobar nous companys de viatge a tot el món, per veure què fan els altres i per no aturar-nos”.

“No hi ha progrés sense innovació, i innovació és coneixement i tecnologia”.

Declaracions de Toni Townes-Whitley, vicepresidenta del sector públic de Microsoft:

“Crec que la idea d’entendre el Club com un microcosmos de la ciutat i de la cultura d’aquesta regió és fantàstica. És una part de la transformació digital, estar connectat amb quelcom que connecta amb cada ciutadà de cada àrea. En aquest cas, connectat culturalment perquè et sentis part d’un equip”.

“Parlem d’utilitzar un equip esportiu com a plataforma per transformar una ciutat perquè sigui més intel·ligent, amb més educació, una ciutat més sana i més segura. Així és com pensem que serà la ciutat de la pròxima generació de ciutats. Estaran connectades per la cultura, però també per la tecnologia, que permet, mitjançant qualsevol dispositiu, ser una part d’aquesta ciutat. En aquest sentit, fer servir el Barça és una manera interessant de fer-ho. De fet, és una de les maneres més singulars i úniques, perquè en un món com aquest, amb tanta fragmentació, l’esport té la força d’unir les persones”.

“Considero que estem parlant d’una idea fantàstica d’innovació, i que el FC Barcelona pot agafar un rol de lideratge en aquest sentit, a causa de la seva marca cultural”.

Declaracions d’Albert Isern, CEO de Bismart (Big Data Data Analytics):

“El Camp Nou és el punt més important de Barcelona. Son moltíssims els ciutadans que van als partits. Poder aplicar les últimes tecnologies de la informació per fer viure aquesta experiència al ciutadà, des que surt de casa, es desplaça fins a l’Estadi, ja sigui en transport públic o privat, arriba al camp i viu l’experiència... Aplicar les últimes tecnologies de la informació pot potenciar la força de la diversió i l’entusiasme que genera el Barça, a més dels seus valors, no només a Barcelona sinó arreu del món”.

Tornar a dalt